De eerste keer op Indi!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

De eerste keer op Indi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:23

Na woensdag kennis te hebben gemaakt met Indi plus haar eigenares Suzanne, kon ik vandaag voor de eerste keer op Indi gaan zitten. Indi is eigenlijk dressuur beleerd, maar Suzanne is nu bezig met haar western te beleren. Ze heeft nu acht keer gereden en het gaat erg goed! Indi is erg leergierig en kan al heel wat dingen. Vandaag was het mijn beurt. Ik heb net kennis gemaakt met de western, ik heb deze maand namelijk op een paardenranch gewerkt in Zweden, waar ook western gereden wordt.
Nu kon ik het op Indi gaan proberen en het was wel wennen! Indi reageert heel snel op lichte hulpen en dat is heel lastig als je gewend bent om wat zwaardere hulpen te geven. De eerste keer ging niet zo goed, Indi rende onder me vandaan en ik kreeg hij niet gestopt. Suzanne moest aan de teugel trekken om haar tot stilstand te krijgen en dat gaf wel aan hoe goed ik en zelfverzekerd ik ben. :+
Om te laten zien hoe het moest, stapte Suzanne even op Indi en ik kon zo goed zien wat de bedoeling was, wat ik wel en wat ik niet kon doen bij Indi. Het zag er bij haar natuurlijk heel makkelijk uit, maar nu moest ik het zelf nog doen. Voor de tweede keer stapte ik erop en nu ging het al veel beter. Even een slalom, die nog niet perfect ging, maar wel beter dan de eerste keer. Al flink wat geleerd voor een eerste keer rijden!

Volgende week vrijdag ga ik weer rijden, eens zien wat daarvan komt. :) Dit was in ieder geval een erg leuk ervaring, Indi is een heel leuk dier en ik hoop meer te kunnen doen met haar in de toekomst!