vreemd verhaal...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:30

AnnemiekvM schreef:
Wat kunnen mensen overdrijven. Als jij ervoor kiest om je paardnaast een openbare weg te zetten zit de kans er nou eenmaal in dat iemand hem gaat aaien. Gaat ie vast niet dood van.
Tuurlijk zijn er zieke mensen die rare dingen doen, maar dat was nu niet het geval.
Wil je dat er niemand je paard aait, zet hem dan op een goed afgesloten pensionstal met toezicht.
Klinkt overdreven, maar zo gaat het nu eenmaal.


Hmm, als je weide naast een openbare weg ligt zou je je paard er dan niet neer moeten zetten?
Lastig aangezien er zo toch een aantal weilanden liggen..
Lijkt me logischer dat mensen gewoon van de spullen en dieren van anderen af blijven!

Idd upperlady.
Mensen die ik ken vind ik ook niet erg, maar vreemden moeten er gewoon vanaf blijven - heel simpel in mijn ogen.

jolijnnn
Berichten: 447
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:39

Voor mij maakt het net uit hoor dat mensen een keer mijn paarden zouden aaien als ze toch aankomen draven,
wat kan daar nu kwaad aan %) ,maar jha dat is natuurlijk iedereen zijn eigen mening
voeren zou natuurlijk iets helemaal anders zijn maar daar heb ik niet zo'n last van
en wat ik ook niet snap is wat nu onbeleeft zou zijn aan het aaien van iemands paard >;) ?
ik vind het ook veels te overdreven, als je over al die kleine dingetjes u druk zou moeten maken heb je geen leven mer denk ik :+

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:50

Ik wil absoluut niet dat mijn pony's geaaid worden en waarom niet, simpelweg omdat ik geen afgebeten vingers hoef te zien in mijn wei, inclusief schade claim. Dus niet eens omwille van de paarden maar omwille van de dommerds die niet snappen dat niet ieder dier aardig is.

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:55

sonjim schreef:
Ik wil absoluut niet dat mijn pony's geaaid worden en waarom niet, simpelweg omdat ik geen afgebeten vingers hoef te zien in mijn wei, inclusief schade claim. Dus niet eens omwille van de paarden maar omwille van de dommerds die niet snappen dat niet ieder dier aardig is.


amen _/-\o_

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:57

Het mooiste is de opmerking die je dan te horen krijgt, ik voorkom het aaien door een dubbele afrastering, hoog gaas en daarachter stroomdraad. Vorig jaar werd mij gesommeerd door een voorbijganger om de stroom af te zetten, want zo kon ze de paardjes niet aaien en voeren en dat was zielig.

Audi_16
Berichten: 1089
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:13

Diablo schreef:
Als je niet wil dat een ander jouw paard aait, wat met zijn nek over de omheining naar de openbare weg hangt, moet je zorgen dat hij daar niet kan komen. Kan ik vanaf de openbare weg een paard aaien, zou ik dat gerust doen, net zoals ik een voorbijlopend poesje een aai over de kop zou kunnen geven.


Helemaal mee eens! :)

jolijnnn
Berichten: 447
Geregistreerd: 26-11-08

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:24

ik denk dat veel bokker nogal graag overdrijven maar jha dat is iedereen zen eigen probleem

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:07

upperlady schreef:
sonjim schreef:
Ik wil absoluut niet dat mijn pony's geaaid worden en waarom niet, simpelweg omdat ik geen afgebeten vingers hoef te zien in mijn wei, inclusief schade claim. Dus niet eens omwille van de paarden maar omwille van de dommerds die niet snappen dat niet ieder dier aardig is.


amen _/-\o_

Maar als jij zo'n bijtgraag paard hebt, dan snap ik niet dat je het risico neemt dat mensen toch je paard kunnen aaien. Heel veel mensen vinden het leuk om ff een aai over de bol van een paard te geven.
Als een paard komt, dan vraagt een paard daar vaak om.
Maak dan een draadje zodat niemand aan je paard kan komen.
Als je al zegt ( zo ik uit je tekst begrijp) dat je paard niet echt vriendelijk is, dan moet je daar toch zelf maatregelen voor nemen! Mensen weten niet dat jou paard niet zo vriendelijk is en mocht hij dan echt bijten, dan snap ik heel goed dat die mensen naar jou toe komen hoor.
Zorg dat ze er niet bij kunnen OPGELOST!!!!!

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:34

Mijn paarden zijn heel vriendelijk, maar tevens door dubbele omheining gescheiden van de buitenwereld, want mensen die voeren kunnen wel bijters veroorzaken en dan hoef een paard zich maar te vergissen en hij bijt om te kijken of iemand eten heeft.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:17

sonjim schreef:
Het mooiste is de opmerking die je dan te horen krijgt, ik voorkom het aaien door een dubbele afrastering, hoog gaas en daarachter stroomdraad. Vorig jaar werd mij gesommeerd door een voorbijganger om de stroom af te zetten, want zo kon ze de paardjes niet aaien en voeren en dat was zielig.



Mooie plaat voor der kop 8)7

Ik ga dat dus ook doen, die dubbele afrastering etc.

Weiland is moeilijk te krijgen in de buurt en ook duur natuurlijk.
Eindelijk hebben we een stuk kunnen kopen - het is toch belachelijk dat we dat zo moeten begrendelen omdat mensen er ander op gaan om bijv hun hond uit te laten (wanneer er niks op staat)of de paarden gaan aaien etc..
En dan nog zeggen dat het mijn eigen schuld is omdat de wei aan een openbare weg ligt - kón ik maar weiland kopen achter ons huis, maar die keuze is er in de meeste gevallen niet!

jesito
Berichten: 12810
Geregistreerd: 14-08-04

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:48

Daar heb ik dus idd een hekel aan, mensen die honden in de wei laten rennen liefst achter paarden aan.
Of de honden laten schijten in de wei.

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:15

kiwiski schreef:
als je niet wil dat er iemand aan je paard komt zou ik een bordje bij het weiland zetten, of hem ergens in een bos ofzo neerzetten, waar bijna niemand komt. en we stonden er niet bij in de wei ofzo.


Nja, de meeste mensen gaan er van uit dat je dit gewoon WEET.. Natuurlijk was je niets slechts van plan met de pony, maar het is en blijft zijn dier. Als ik mijn auto in jouw straat parkeer, ga je toch ook niet zomaar even voelen of er stof op ligt? Nu ja vind ik dan :D

_miepie_

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:51

siskeh schreef:
persoonlijk vind ik dat je van de paarden van een ander af moet blijven....
als er mensen mijn paard zomaar zouden komen aaien zouden ze een flinke "opdonder" van me kunnen verwachten...


Dus jij vind dat mensen niet zomaar jou paard mogen aaien? Okee daar kan ik nog inkomen, maar dat jij dan denkt dat dat jou het recht geeft om iemand een flinke opdonder te geven, snap ik niet. Je zou aan mij dan echt een verkeerde hebben hoor.

Ik snap best dat mensen het niet leuk vinden dat hun paard geaaid word door vreemden terwijl je daar zelf niet bij bent, maar als je paardje zelf om die aandacht vraagt dan lijkt hij er geen probleem mee te hebben, waarom zou je je paardje dan geen aai over de bol gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:57

als je niet wil dat je paard geaait wordt dan moet je hem ergens neer zetten waar geen mensen komen?? als jij niet wil dat je fiets gejat wordt dan moet je hem dus ook niet in de stad neer zetten, ook al heb je hem op slot..

wij hebben gelukkig een greppel + prikkeldraad aan de buitenkant van het land langs lopen, dus ze kunnen er hier niet makkelijk bij, het is jou paard niet dus je moet er gewoon af blijven.. die man kan niet weten dat jullie alleen aaien, daar begint het mee, daarna word er vanalles gevoerd.. ik zou het ook niet willen als ik diegene niet ken, en er niets gevraagd word :n misschien is het wel een bijter? dan is de eigenaar verantwoordelijk..

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:01

jesito schreef:
Daar heb ik dus idd een hekel aan, mensen die honden in de wei laten rennen liefst achter paarden aan.
Of de honden laten schijten in de wei.


Bij ons dus ook, gelukkig niet veel, maar het gebeurt.
Of vissers die met hun hele picknick gebeuren komen en
hun zooi achterlaten. :(
Mensen mogen wel op zich mijn paard aaien als ik weet dat het goedbedoeld is.
Toch ben ik er geen voorstander van. Mijn vorige paardje stond gewoon bij mij thuis
toen en mijn buren loktte hem altijd om te aaien...dacht ik...tot ik een keer 's avonds
in het donker eens stiekum ging kijken...paard kwam nieuwsgierig aanlopen en kreeg een
dreun voor zijn neus :( Zo heb ik zelf een keer een dochter van de eigenaresse op een pensionstal
bij mij in de buurt op die zelfde manier een paard zie stompen..kind was toen 7 jaar.
Mijn paard was in elk geval binnen zeer korte tijd doodsbenauwd voor mensen, heeft
me veel tijd, moeite gekost om dat weer goed te krijgen, gelukkig vertrouwde hij mij nog wel en mijn ouders, die kende hij immers. Treurig gewoon, als ik eraan terugdenk.

Betteke

Berichten: 2298
Geregistreerd: 13-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:06

Je bent toch zeker wel een praatje met de buren gaan maken Klomp? ;)

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:00

Mijn pony's staan op een pensionstal en ik vind het heel vervelend als vreemden mijn pony's aaien omdat zij inderdaad ziektes over kunnen brengen. De box waar mijn pony's in staan hun huis is en als zij met hun hoofd naar buiten staan te kijken zij dat doen omdat zij dit fijn vinden en dit absoluut geen uitnodiging is om geaaid te worden. Mijn ene pony gaat dan ook direct met haar hoofd naar binnen,mijn andere pony blijft met haar hoofd naar buiten staan,maar is heel eenkennig, de kans dat je gebeten word als je haar toch aait is groot. Jammer genoeg lopen er nogal wat mensen rond die denken dat ze je pony gelijk maar een rotknal mogen verkopen. Ik vind dit laatse toch wel een zeer goede reden waarom ik het niet op prijs stel dat mijn pony's niet geaaid worden. Mensen mogen ook weleens respect hebben voor de persoonlijke ruimte die paarden willen zodat ze gewoon rustig met hun hoofd naar buiten kunnen staan zonder lastig gevallen te worden.

Het verschillen van mening in dit topic komt waarschijnlijk door het wel of niet hebben van een eigen paard/pony. Als eigenaar heb je absoluut geen behoefte om het paard van een ander te knuffelen.
Toen ik in een heel ver verleden ook graag paarden knuffelde zette ik mijn fiets ook regelmatig aan de kant om een vreemd paard te aaien. Ben zelfs weleens over een hek geklommen een weiland in omdat de pony die daar stond niet naar me toe wilde komen. Toen ik eenmaal in het land stond wilde de pony wel,hij kwam in volle galop met z'n oren in z'n nek op me af gegaloppeerd. Kon nog net terug het hek over springen. Ik had voor altijd mijn lesje geleerd!!!!

jolijnnn
Berichten: 447
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:12

o_floor_o schreef:
Mijn pony's staan op een pensionstal en ik vind het heel vervelend als vreemden mijn pony's aaien omdat zij inderdaad ziektes over kunnen brengen. De box waar mijn pony's in staan hun huis is en als zij met hun hoofd naar buiten staan te kijken zij dat doen omdat zij dit fijn vinden en dit absoluut geen uitnodiging is om geaaid te worden. Mijn ene pony gaat dan ook direct met haar hoofd naar binnen,mijn andere pony blijft met haar hoofd naar buiten staan,maar is heel eenkennig, de kans dat je gebeten word als je haar toch aait is groot. Jammer genoeg lopen er nogal wat mensen rond die denken dat ze je pony gelijk maar een rotknal mogen verkopen. Ik vind dit laatse toch wel een zeer goede reden waarom ik het niet op prijs stel dat mijn pony's niet geaaid worden. Mensen mogen ook weleens respect hebben voor de persoonlijke ruimte die paarden willen zodat ze gewoon rustig met hun hoofd naar buiten kunnen staan zonder lastig gevallen te worden.

Het verschillen van mening in dit topic komt waarschijnlijk door het wel of niet hebben van een eigen paard/pony. Als eigenaar heb je absoluut geen behoefte om het paard van een ander te knuffelen.
Toen ik in een heel ver verleden ook graag paarden knuffelde zette ik mijn fiets ook regelmatig aan de kant om een vreemd paard te aaien. Ben zelfs weleens over een hek geklommen een weiland in omdat de pony die daar stond niet naar me toe wilde komen. Toen ik eenmaal in het land stond wilde de pony wel,hij kwam in volle galop met z'n oren in z'n nek op me af gegaloppeerd. Kon nog net terug het hek over springen. Ik had voor altijd mijn lesje geleerd!!!!

wel en niet eigen paarden?
ik heb wel paarden en heb absoluut geen moeite ermee dat mensen mijn paarden strelen als ze in de wei staan >;) ,
voederen en een klop verkopen is natuurlijk iets anders maar dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor,
en zoals die honden uitlaten in mensen hun wei, ik heb nog nooit iemand gezien of gehoord die dat deed
want dat gaat me wél even te ver :\
een paard blijft nog altijd een dier en je moet er voorzichtig mee zijn ,maar aangezien veel mensen dat niet beseffen vind ik het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om je paard en andere mensen te beschermen,
en als je paard bijt doe je gewoon het hek toe van de staldeur en probleem is opgelost
en van die ziektes: als je paard op een manege of pensionstal staat met andere paarden heb je altijd kans op ziektes of als je gaat wandelen of op wedstrijd en andere paarden tegenkomt ook hoor -:) ,
als dat je argument is moet je een afgelegen wei ergens kopen of huren en nooit daaruit komen ;)

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:26

Wat reageren sommigen mensen heftig als het gaat over een paard aaien.
Dat mensen niet aan jullie paarden mogen komen, is dat niet een beetje overdreven?
Gewoon maar één aai, bij het hek bedoel ik dan hè. Niet dat ze de wei ingaan etc. want dat vind ik ook niet kunnen.

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:47

:Z :Z

Oliebeer
Berichten: 410
Geregistreerd: 11-07-07

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:59

ik vind het een beetje raar dat je een paard dat in de wei naar je toe komt draven dat je die niet mag aaien, dat kan toch niks kwaat? (kijk, als je zelf naar het paard toe zou gaan en in de wei zou gaan staan zou ik ook niet willen, maar dat is een heel ander verhaal...) Voeren zou ik ook op tegen zijn, aangezien je niet weet wat mensen dat beest geven, maar de buren verbieden mij toch ook niet om hun kat te aaien? :P

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:06

Helaas minder goede ervaringen ermee.
Paarden kunnen nu eenmaal wat opdringerig zijn en dan vinden ze het nodig om een tik uit te delen ofzo...
Paarden die schrikken en hun hoofd open halen etc...
Al zou het bij 1 aai blijven is er idd niks ergs aan, maar helaas is dat in veel gevallen niet zo.
Als mensen er vanaf blijven is er gewoon niks aan de hand en komen de paarden echt niks tekort!

Bari

Berichten: 1515
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: in het noorden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:11

MissAnnemijn schreef:
Voeren enzo snap ik wel dat dat niet gewenst is, maar kom op, je moet een paard toch wel kunnen aaien als die naar je toe komt :? Als je dat wil voorkomen moet je mss een mensenschuw paard nemen?



met het voeren ben ik ook eens. dat wil ik zelf ook niet. maar mijn paard was juist iets schuw en staat nu op een plek met allemaal kinderen en er komt steeds volk over de vloer, en hij is zo makkelijk als wat geworden.kan dus ook een voordeel zijn, alleen wil ik niet dat hij snoepjes edg krijgt van anderen. en met een aai vind ik personelijk niks mis mee, zolang de mensen maar netjes aan de kant van de wei staan en niet bij hem inlopen(behalve dan de eigenaren van de stal).

gerardv
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: den burg (texel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:22

hallo,

ik woon op texel en het is hier heel normaal dat als je langs een weide komt en het paard staat bij het hek dat je hem/haar een aai over de kop geeft.natuurlijk niet de wei in of voeren dat wil niemand hebben maar kom op waar gaat dit over een aai over de kop ???? snap het probleem niet er lopen zat van die pennymeisjes bij mijn weiland rond ik heb 6500vierkante meter grond als het paard het niet wil loopt hij gewoon lekker de andere kant op waar verder niemand bij hem kan komen.
ik heb liever dat ze ze aaien dan iets aan doen dus mij zullen ze daar echt niet boos om zien doen.

grotjes gerard

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:30

Wat een ophef over een paard wel of niet aaien. De opmerking van dat je van andermans/vrouws spullen af hebt te blijven, komt over als of het een ding is ipv een levend wezen. Buiten dat wordt daarmee dus gesuggereerd dat het paard daarna opgeladen en gestolen wordt. Terwijl ze een kat die voorbij loopt wel aaien. Alsof die geen eigenaar of eigenares heeft. Of ga je dan ook op zoek naar de eigenaar of eigenares van die kat om te vragen of het beestje mag aaien?? Beetje een dubbele moraal zoals ik dus wel vaker tegen kom op bokt!!
Dan nog de opmerking op een opdonder geven, ben ik blij dat je dan mij niet tegenkomt............... Stom gezwets dus!