kon mijn ogen niet geloven !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_natli
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: antwerpen

kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:58

Wat ik vandaag heb gezien kan ik niet voor mezelf houden.
Ik was gaan wandelen met een vriendin en we passeren een weide er stonden een aantal koeien, een boerenpaard en een fijn paardje (draver achtig). We stonden even te kijken en ik zag dat het paard zijn penis drupt. Ik kon mijn ogen niet geloven. Het voorste stuk van zijn penis was er half af en hing er nog aan.Zelfs als hij stil stond kwam er urine uit, en hij had een grote diepe wonde onder zijn kin. De dieren zijn blijkbaar van een boer wat verder. Mensen zeiden dat hij niet zo vriendlijk is maar normaal wel goed voor zijn dieren zorgt. Ik heb zoveel medelijden met het dier ik ben er nog steeds niet goed van :s

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:02

misschien handelen?
of aan de boer vragen of zeggen wat je hebt gezien...misschien weet hij het niet.

Als hij het wel weet en verzorging niet zo nodig vind ,de dierenbescherming bellen en bellen en bellen en bellen.....totdat ze gaan kijken....hopelijk is zijn piemel niet opgevreten door de maden tegen die tijd....

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:03

Ik wilde net zeggen...je bent zo doorgefietst??

MaaikeMo

Berichten: 3761
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: London

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:05

Ben je niet even naar de boer gegaan, met melding dat zijn paard verwond was?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:05

Ik zou gelijk naar de eigenaar gegaan zijn om dit te melden. Hoeft hij natuurlijk niet te weten.. Dat dier heeft verzorging nodig. Als de eigenaar dan ongeinteresseerd reageert zou je eventueel de dierenbescherming kunnen bellen..

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:08

Je had beter even bij die boer langs kunnen gaan om het te melden. Grote kans dat hij het zelf nog niet had gezien had en blij is dat iemand het komt melden.
Als hij er dan niks mee had gedaan had je de dierenbescherming kunnen bellen.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:13

ik zou toch echt naar die boer zijn gegaan
het eerste wat ik zou doen is morgenochtend meteen heen gaan misschien weet die boer het wel helemaal niet
hopelijk heeft hij het vanavond zelf ook ontdekt en stappen ondernomen
maar toch even langsgaan morgen

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:15

k zou zelf ook op dat moment even neit weten wat te doen.
maar als je weet waar die boer woont kan je toch eventueel even langs gaan om t te zeggen?
hopen dat ie niet boos word dat ie gaat zeggen waarmee je je bemoeid.
maar dat meot je er dan maar niet vanuit gaan dat ie dat zou zeggen.
succes

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:16

Het lijkt mij dus ook dat je dit even aan de eigenar had gemeld!
je kan nu eenmaal niet de hele dag van alles in de gaten hebben.
als je niet naar de boer had gedurfd kan je nog altijd de politie bellen of de dierenbescherming en die nemen dan contakt op met de eigenaar...

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:17

Er naartoe, dat is het enige verstandige dat je kunt doen!
Licht de man in, en wanneer het hem niet interesseert bel je de dierenbescherming.
Niks doen is geen optie....

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:17

Ik zou inderdaat even naar de boer stappen. houd je ons op de hoogte?

_natli
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 00:11

ja ik had eigenlijk moeten langs gaan. maar op dat moment was ik zo van streek dat we aan andere mensen hebben gevraagd van wie de dieren zijn maar zijn niet naar de boer zelf geweest.
Het rare is dat enkel dat paard iets heeft de andere dieren zagen er rond en verzorgd uit. Het probleem is dat de dierenbescherming niet snel komt en als je de politie belt gebeurd er ook niet veel .een lange tijd terug stonden er over onze wei paarden op een véél te klein stukje zonder water en gras. We hebben toen de politie bij gehaald en er kwam een paardenkenner na een week dierenbescherming maar niemand heeft iets gedaan om de dieren te helpen. Enkel wij zijn toen met water en eten naar de wei gegaan.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:14

Juist als alle paarden verder er goed bij staan zou ik langs de boer gaan.
Waarschijnlijk heeft hij het niet eens gezien en is hij wel heel blij als je dat verteld.
Zou er morgen wel even langs gaan.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:59

Ik denk dat de politie en zeker de dierenbescherming anders zullen reageren als het dier gewond is dan dat ze op een klein stukje gras staan. Jij had voor dit dier moeten praten!!! Ik hoop dat je er vandaag nog wat aan zal doen en anders hoop ik dat er iemand anders langs het dier gaat en het wel meld. Arm dier!

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:00

Arm dier..... en jij fietst zomaar verder :?
Ik was gebleven en op zoek gegaan naar iemand die weet van het dier is.
Dit paard heeft medische verzorging nodig.......

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:01

Waarom ga je alsnog niet meteen hier achter aan. Als je de straat naam weet, kun je iemand bellen uit die straat en kom je er ook zo achter. Ik begrijp niet wat dit topic het paard gaat helpen.

Anoniem

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:03

Je had beter ff aan kunnen kloppen, voor hetzelfde geld was het net gebeurd en wisten de eigenaren het nog niet. Als ze het wel wisten en jou hadden afgewimpeld had je de DB kunnen bellen. Als ik jou was zou ik dus ff teruggaan ipv op een forum te plaatsen hoe zielig het wel niet is :)

kristientjjx
Berichten: 249
Geregistreerd: 20-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:05

ik zou nog even willen zeggen dat ik het paard ook heb gezien vorige week. Het paard lag op de grond. De boer en nog wat mensen stonden errond. Ze kregen het paard niet recht. De boer is gewoon een kotje gaan maken terwijl het paard ( ik denk met koliek) op de grond lag. Hij zou toch wel een oogje op hem moeten houden en de boer is niet zo vriendelijk! ps: ik ben haar zus..

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:06

Hebben jullie de dierenbescherming al gebeld?

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:07

Ik begrijp ook niet dat je niet meteen naar de eigenaar gegaan bent, en eigenlijk vind ik dat je dat nu alsnog zou moeten doen. De eigenaar weet misschien niet eens dat zijn paard gewond is! Dat die boer niet zo aardig is moet je je dan maar ff overheen zetten :)

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:08

Ik snap echt niet dat je niet even hebt aangebeld.. Juist omdat de andere paarden er zo goed bijstonden kan ik me goed voorstellen dat de boer helemaal niet op de hoogte van die verwonding was. Wie weet hoeveel erger het ondertussen is geworden..
Ik zou het vandaag nog wel even aan hem doorgeven zodat hij vandaag stappen kan ondernemen..

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:09

Inderdaad, dat de boer niet aardig is maak weinig uit. De dierenbescherming kijkt niet altijd alleen vanaf een afstandje en onderneemt ook genoeg. Ik zou eerst naar de boer gaan en anders neem je even iemand mee die verbaal sterk staat. Als hij verder niets doet, de dierenbescherming bellen.

manegelover

Berichten: 145
Geregistreerd: 20-07-09

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:11

Lykt me er heel raar en pynlijk uitzien..
en volgens mij mag een paard niet bij een koe

Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Re: kon mijn ogen niet geloven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:13

Ik zou er nu nog heen gaan.

Als die man het niet weet dat zijn paard er zo aan toe is, moet iemand het hem vertellen.

Daarbij doet de dierenbescherming niks als je de eigenaar nog niet op de hoogte hebt gebracht van het feit dat het paard gewond is.

Zou een mooie boel zijn, als mijn paard gewond op de wei staat zonder dat ik het weet en dat dan ineens de dierenbescherming voor je neus staat...

_natli
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:32

Goed nieuws !
Ik ben deze ochtend terug gegaan en ben wat gaan rond horen en ben naar de boer toe gegaan. Hij wist er blijkbaar al van en zei dat hij het dier al verzorgd had. Er was een week voordien al een dierenarts bij geweest beweerde hij.
Ondanks zijn uitleg heb ik er een raar gevoel bij..