Mijn paard is gek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:54

Echt waar, nu weet ik het zeker. Diablo(6 jaar) is gek! Knettergek, gestoord, geschift, helemaal waus!

Ik heb hem nu bijna 3 weken op rust, gewoon lekker 1,5 maand niks doen. Heel af en toe zadel ik hem op en ga ik een rondje buiten stappen. Dit had ik twee weken geleden voor het laatst gedaan. Vandaag dacht ik, mm dat is wel even geleden en het waait, misschien is hij wat onrustig...

I was wrong!!

Zodra ik met het zadel aankwam gingen de oortjes naar voren. Toen ik erop zat en ik hem probeerde aan te singelen ging hij de hele lopen en aan mn teugels trekken, dat is het teken dat we moeten gaan.

Wij de weg op, vol met fietsers en een paar verdwaalde auto's. Ik had de teugels losjes in contact. Maar al gauw kwam ik erachter dat dat niet nodig was. Ik kon ze los hangen en meneer liep heel relaxed met de oortjes naar voren om zich heel te kijken (daar moet je dan even 'sjalalalalalalallalalala' van George Baker bij bedenken).
Toen dacht ik, laat ik even lekker een drafje maken, vind ie vast leuk. Wij draven, hij helemaal blij. Oren naar voren, briezen. Hij gaat dan ook niet hard ofzo, gewoon heerlijk ontspannen. Ik hoefde maar te gaan zitten en hij kwam al terug.

Na een tijdje kwam er ineens een hele lage witte sportwagen met een gangetje of 60 kmpu langs ons rijden op nog geen meter afstand, was meneer te druk bezig met het kijken naar voorbij zwemmende eendjes...

Na 5 minuten omgekeerd, toen was de honger naar een klein galopje wel heel groot. Dus wij op de terugweg, wat ik normaal helemaal niet slim vind want dan krijgen ze snel 'naar huis gaan drang' maar ik durfte het aan. Ik stuur hem in het onverharde pad, geef vanuit stap de hulp naar galop en meneer spring heel keuring aan in een superrelaxed galopje. Ik kon wederom de teugels met een hand vasthouden. Meneer had wederom de oortjes naar voren en vrolijk briezend vervolgde we ons pad. Na ongeveer een halve minuut, nog niet eens denk ik, nam ik hem weer rustig terug naar draf. Ook dit alleen met mijn zit. En rustig naar stap.

Uiteindelijk stuurde ik hem het pad op bij de stal. Dat is ong. 50 meter. Halverwege ging hij stilstaan. Iets wat hij wel vaker doet, dan gaat hij gewoon (en bedenk weer 'sjalalalal....') om zich heen staan kijken (levensgenieter). Dus ik laat hem staan en een beetje z'n gang gaan. Draait ie zich ineens om en loopt ie weer terug naar de weg. Meneer wilde dus gewoon nog een rondje!!!

Uiteindelijk niet gedaan, ik vond het wel welletjes.

Wat ik met dit verhaal wil zeggen: mijn paard is gek. Hij gaat nooit even uit zn dak, nooit even wild doen of gekkigheid. Hij is gek dat ie dat niet doet denk ik dan. Hij is 6 jaar, maar t komt niet in z'n hoofd op.... Hij is gewoon gek dat ie zo braaf is!

(natuurlijk ben ik hartstikke blij dat hij zo braaf is en vind ik het ook helemaal geweldig, maar het verbaasd me af en toe zo!)

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:57

Wat een superpaard heb jij zeg. Een paard met zo´n karakter wil ik ook wel.

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:58

:=

tja.. paarden! Ze lopen soms te stuiteren bij de vreemste dingen of op de vreemste momenten, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. ;)

Fijn dat je zo'n lekker ritje met hem hebt kunnen maken. *D

__AM
Berichten: 829
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:00

Heerlijk toch :)) Kon ik met m'n oude pony ook altijd, lekkere lange teugel, en net zo van de omgeving genieten zoals je paard doet!

Ik zat eerlijk gezegd te wachten op het moment dat jou paard ging rennen ofzo := Maar die kwam niet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:04

Angel___ schreef:
Heerlijk toch :)) Kon ik met m'n oude pony ook altijd, lekkere lange teugel, en net zo van de omgeving genieten zoals je paard doet!

Ik zat eerlijk gezegd te wachten op het moment dat jou paard ging rennen ofzo := Maar die kwam niet! :D


Haha ja dat zal wel :P Maar nee dat doet ie dus niet ;)

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:08

Heerlijk is dat he :) Mijn ponys is ook zo ik geniet daar mateloos van!

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:28

Haha maar wel leuk zo'n gekkerd, zoals je zegt gewoon een levensgenieter, waarom gek doen als je met zo'n leuk ritje even volop kan genieten. meer paarden zouden zo moeten gaan denken en niet gelijk alle remmen los als ze even niet buitengekomen zijn :D

DiamondDaan

Berichten: 595
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: purmerend

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:12

geweldig verhaal:D !! Leuk hoor Jolien !! Echt gaaf dat hij zo jong al zooo braaf is !

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:15

Zo te lezen istie helemaal niet blij met z'n "vakantie" :D

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:36

Wij hebben er ook zo een :P
Nergens bang voor en altijd heel erg rustig.
Het is echt heerlijk buitenrijden met zoon paard omdat je ze echt voor de volle 100% kan vertrouwen.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:44

ik wil ook zo'n paard!!! waar vind je er zo iets? ;-)
Volgendjaar zomer mag ik van mezelf ook opzoek.

evoos

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:24

whaha dat klinkt als een lekker relaxed paardje! ;)
ik dacht ''mijn paard is gek!'', nu zullen we het krijgen :P

Desir_ee
Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-06

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:51

Jo je hebt dietje gewoon omgekocht!!! kan niet anders ;)

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:55

Lekker zó'n relaxed beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:05

maikeltje schreef:
Zo te lezen istie helemaal niet blij met z'n "vakantie" :D



Dat dachten wij ook al ja :P

We begonnen al helemaal te twijfelen van, mmm misschien moeten we hem maar weer oppakken?
Maar nee, hij krijgt echt vrij!

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:08

Wat heerlijk zeg, alleen al om te lezen, kun je nagaan hoe het voor jou was! Ik zie het echt voor me _O-

Geniet maar van die gekke knol van je!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:11

Duidelijk pak je het oed aan anders zou je paard het niet zo leuk vinden.
Super toch.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:20

Wat heerlijk zeg! Wel apart hihi.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:27

Hahahaha, ik zat te lezen, wachten op een rampzalig iets, maar het kwam niet _O-
Jou paard is super!! Mijnes is bijna net zo braaf. Deed ook niks, maar sinds hij op de wei staat neemt hij zijn lui-lekker-land-leventje wel érg serieus... := . Hij rukte zich los tijdens het poetsen, nam een spurt terug richting wei, nam een jump, en stond weer in de wei.. mij natuurlijk heel deuzig aan te kijken... :') . Dus jou paard is écht lief ja. Die van mij is bekeerd haha! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:29

Prinslover schreef:
Hahahaha, ik zat te lezen, wachten op een rampzalig iets, maar het kwam niet _O-
Jou paard is super!! Mijnes is bijna net zo braaf. Deed ook niks, maar sinds hij op de wei staat neemt hij zijn lui-lekker-land-leventje wel érg serieus... := . Hij rukte zich los tijdens het poetsen, nam een spurt terug richting wei, nam een jump, en stond weer in de wei.. mij natuurlijk heel deuzig aan te kijken... :') . Dus jou paard is écht lief ja. Die van mij is bekeerd haha! ;)



die van mij neemt de moeite niet voor dit soort dingen, dat is m allemaal teveel werk :P

Tallout

Berichten: 5948
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:19

Jeetje Jo, ik wordt steeds jaloerser... Heerlijk zo een paardje als Diablootje.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:22

Meid!!! Geniet ervan :D :D :D

je krijgt wat je geeft heb ik geleerd van een bekende bokker :) :)

fijn dat jullie zoveel lol hebben......... ik heb genoten van je verhaaltje :)

vla_flipje
Berichten: 32
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Mijn paard is gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:31

lekker hoor zo paardje geniet er van.

Foedji
Berichten: 58
Geregistreerd: 21-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:47

Haha en gek paard omdat ie zo lief en braaf is! Wel leuk

Poneo

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Almelo (Overijssel).

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:00

Ik wil ook zo'n paard. :o Al is 't wel leuk als ze in de bak een beetje ondeugend worden. :D