mishandeling pony bixie Heeten

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 16:10

De meeste mensen riepen wel dat ze op moest houden.

Ik zelf ook en liep er ook heen. Gelukkig was de terreinbewaker er en heeft haar uit de ring gezet.

'k snap eigenlijk niet waarom ze het terrein niet hoefden te verlaten.
Ze stapten nog een helepoos rond met een ander jochie op de pony.

Ik hoorde nog een andere moeder zeggen dat haar dochter wel even op de pony wou rijden, omdat die dochter al wel goed kon rijden, maar dit wilden de mensen niet hebben.

Iedereen kon nog de hele dag terug denken. Zelfs bij de prijsuitreiking zaten die mensen er nog bij.
'k Snap er echt niks van, maar ik hoop dit nooit meer mee te hoeven maken.

SpeedyLove

Berichten: 308
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Vaassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:14

jeminee dat doe je toch niet?!
Zoo zielig..!
Pony doet niets verkeerd en krijgt dan toch nog een trap.. :(
Ik kan dt ook niet uitstaan hoor..
Ik was er zoo naartoe gelopen en er wat van gezegd.. :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:22

Maar wat deed die pony dan dat het jongetje eraf viel? Maakte hij een gemene bok of deed hij iets anders? Het lijkt me erg sterk dat het jongetje er zonder reden af viel als de pony braaf liep. Ik kan me voorstellen dat je je als ouder best boos maakt als de pony een rodeo houd en je vervolgens je kind ziet vliegen. Vooralsnog vind ik de manier waarop deze mevrouw de pony aanpakte echt schandalig, maar het zou misschien wel handig zijn om te weten wat er dan precies gebeurde :) Ik zou in elk geval wel weten wat ik zou doen als ik zo iemand zou tegenkomen op wedstrijd ~~}>

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:14

ik maakte vroeger op pony concours het ook mee dat een pony op de trailer nog werd afgeramd omdat ie de hindernissen niet goed nam!
man man wat een drama en dan moet je een vader hebben die vrachtwagenchauffeur is en zoiets dus niet kan zien en er op af vliegt!
hoei dan had ik het warm hahaha en de dader trouwens ook want die kreeg van papa een schop met zijn geitenleren klompen hahaha(hij droeg altijd van die harige klompen ieuw)
en dat was dus meer dan 20 jaar geleden,jammer dat sommige mensen niks bijleren of zich in ieder geval goed laten beleren voordat ze aan een paard of pony beginnen!

musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:23

De pony deed eigenlijk niks. De eerste keer viel het jongetje er af omdat hij tussen m en c de bocht in moest (van de lange zijde naar de korte zijde). Het was een flauwe bocht, maar de jongen kon niet rijden (zat de hele tijd al voorover). Toen viel hij dus naar buiten. Toen hij weer op wou stappen had moeder de pony zo strak vast (aan de teugels, vlak bij het bit) dat het onprettig was voor het dier. Het kind zat er net op en de pony draaide 1 stapje bij. Kind dus weer voorover. Toen nam het ietsjes de voorbeentjes op, ) 10 cm of zo) nadat mevrouw hem nogmaals in de mond trok. Toen viel het jochie dus.

Toen hij er weer op zat (pony was braaf) gaf het jochie 'been' en ging de pony draven. Jochie verloor zijn evenwicht.

Het was werkelijk niet aan de pony te weiten. Het grootste deel is dat het kind nog niet kon rijden. Daar komt bij dat de pony waarschijnlijk wel eerder aanvaringen heeft gehad met mevrouw. Dus de pony was al angstig.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:53

:( en wat gebeurt er thuis weer met het arme beestje??

Arm jochie ook, lekker zo'n mama |(

butash
Berichten: 18
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:56

ik had dit laatst ook .
was met een vriendin mee op wedstrijd, en er was ook een man met een dochter en een pony.
en de pony....dat heb ik verder niet gezien waarom....die werd ineens geslagen. en toen zo'n an dere vrouw heel deftig in pak, die zei er (FATSOENLILK!!!) iets van, en toen werd ze meteen af gekat. later in de ring begin diezelfde man weer in de mond van de pony te rukken, die vrouw stond er ook weer bij, en zei er weer iets van. toen die man haar weer begoon uit te schelden, begon die vrouw, ook in discussie te gaan met die man. die vrouw wist duidelijk waar ze het over had. volgens mij was die lid van het comit'e(of hoe heet dat?)
ze zei bijvoorbeeld, dat als de man nu niet snel ophield dat ze hem dan zou laten disqualifiseren, en dat het voor de lol was, en dat ruiter en pony/paard een team moesten zijn. en goed moesten samenwerken. ze zij dat ze naar de knhs, zou stappen en ze zou aangeven. die vrouw was (echt!!!) goed! ze wist precies welk recht ze had, en wat er voor wetten golden. ze bleef de hele tijd hartstikke kalm!(tenminste zo zag ze er uit) en ook heel aardig tegen die man praten(met dringende toon). ze heeft geen enkele keer geschreefd!!!
jammer genoeg heb ik hier later niks meer van gehoord , en meestal wordt er ook niets mee gedaan dan alleen een waarschuwing geven.

xx.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:36

Hier kan ik zoooo boos van worden hea. Echt zo triest ;( ik behandel me paarden altijd met respect en dat krijg je dan terug. met schoppen en slaan bereik je echt niks.

liess1
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-11-08

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:44

het is echt triest dat dit tegenwoordig steeds vaker voorkomt,en niet alleen bij de kids..ik zie het als jury ook steeds vaker op het losrijterrein en dan zeg ik daar uiteraard wat van,maar je moet stevig in je schoenen staan en opletten dat je zelf geen grote bek of klappen krijg,want mensen zijn zo aso tegenwoordig.Als ze horen dat je jury bent dan dimmen ze wel,maar ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een grote vent de les gaat staan lezen...en ja...ze krijgen dan een waarschuwing van de KNHS,nou daar leren ze wat van hoor..

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:01

ik herinner me nog een prachtige uitspraak van een oude rot in het vak(Fred van Dalfsen, oud Int jurylid, en nu hoofdsteward op de grote wedstijden, en bijna gepensioneerd): ponnyruiters zijn prachtig om naar te kijken maar hadden beter allemaal wezen(geen ouders) moeten zijn ;)

Vaak zie je dat wanneer een ouder buiten het boekje gaat, die desbetreffende ouders hun kind als verlengstuk voor zichzelf gebruikt. Erg triest!

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:08

ik vind het altijd zo zielig voor zo'n dier! het zijn altijd die onschuldige pony's.. als je de verkeerde treft had ie je allang terug geslagen of je vinger eraf gebeten..

ik had SERIEUS die pony meegenomen.. en als ze er een probleem mee hadden had ik de politie en de dierenbescherming gebeld.. stelletje debielen!

Quartusje
Berichten: 650
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:23

OMG :( hoe zulke mensen met paarden omgaan snap ik niet waarom heb je paarden als je er toch gene ene moer om geeft

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:33

Omg, had ze zo zelf een schop verkocht achterlijk wijf _-:(

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:42

Paradox schreef:
En het ergste is nog dat dit de volgende generatie is! :n
@ melsh: BRAVO! een grote pluim dat jij dat meisje een afransel hebt gegeven!! (geen last van ouders/politie gehad?)


Eerst kwam haar ma boos naar me toe, maar toen ik het hele verhaal verteld had, was haar moeder het met me eens :D

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:28

respect!

ChristyT

Berichten: 1699
Geregistreerd: 19-05-07
Woonplaats: Wesepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:29

Ik heb het ook gezien, toen ik aan het rijden was liep zo'n man de hele tijd met die pony te stappen.
Pony zwaait één keertje met zo'n hoofd voor een vlieg of iets, geeft die man de pony meteen een schop.

:\ :n

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:45

eigenlijk moeten ze voor mensen die zich een dier willen aanschaffen ook een test verplichten!
Net zoals met brommer of auto rijden moet je kunnen bewijzen dat je met gezond verstand kunt rijden!
En doe je dat niet dat ben je je bewijs kwijt.Dat zouden ze ook voor de dieren moeten doen zodat mensen eerst moeten laten zien dat ze met verstand en liefde voor een dier kunnen zorgen!

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:55

Grrr, hier word je zo boos van...
Die mensen moeten zelf een paar trappen hebben, en een bit in de mond waar keihard aan getrokken wrord!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:58

Walgelijk, wordt misselijk van dit soort praktijken
en als die mensen dit in het 'openbaar' doen maak je mij niet wijs dat ze zich thuis perfect gedragen, gatver.....

gelukkig heeft de organisatie in in ieder geval nog enigszins actie ondernomen, van mij mogen ze alsnog harder aangepakt worden.
Komen we weer op de discussie dat er op wedstrijdterreinen wel eens wat harder ingegrepen mag worden bij paardonvriendelijke praktijken. Je kunt niet alles voorkomen, maar op moment dat je iets ziet mag er wel eens opgetreden worden i.p.v. veel mesnen doen alsof ze niks zien.....

Vorig zomerseizoen is mijn vriend op concours hier op een springruiter afgestapt omdat die een van z'n paarden bij de vrachtwagens in de buik stond te trappen (en niet zo zuinig ook, echt volluit, wordt er nog kwaad en misselijk van....). Denk je dat ie zich wat aantrok van dat er iemand wat van zei? en de mensen die er omheen stonden of langs liepen? Mijn vriend zei als enige wat..... tja en voordat je dan een KNHS official hebt gevonden is het alweer gebeurt.
Hier is toen wel melding van gemaakt, maar verder nooit meer iets van gehoord......
Ging hier om een internationaal springruiter, bekend bij iedereen; lekker voorbeeld voor onze jeugd en 'hobby-ruiters'
en wat doet ie thuis met z'n paarden als dit op concours blijkbaar normaal is?
gatver.....

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:44

het is echt om te kotsen!!!
is dat nu een hobby met dieren hebben?
zulke mensen hebben dieren om hun "gelusten"op bot te vieren.
moet er niet aan denken om een van mijn dieren te trappen of te slaan,gatver!!!!!!!!!!!!!!!1

harleylover

Berichten: 2
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Kerkdriel.

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:16

Ooooh dit is toch niet normaal! Die mensen zouden dan eens die pony moeten zijn! Weten ze ook hoe het voelt! Waren die niet goed in hun hoofd! Net of een 4jarig shetje alles al moet weten, en als je van je pony afvalt hoef je hem toch niet te mishandelen! Nouja, ik had dat niet moeten zien wat ik was zo kwaat geworden! Hoop dat die mensen ook bokt hebben en dit mailtje lezen, misschien (hoop) dat ze er nog iets van leren! En het geen 2de keer meer doen!

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:18

wat super stom ;(

Imre

Berichten: 14223
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:56

Verplaatst van EV naar VVDD

Mellanii

Berichten: 1452
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Venray

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:10

Ik denk echt dat ik erop af was gestapt en haar is n grove ruk in dr bek geef!
is toch niet meer normaal, ouders moeten het voorbeeld zijn, en niet laten zien hoe het NIET moet.

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Re: mishandeling pony bixie heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:26

Was er ook zeker wel opaf gelopen!
hebben ze aan mij toch een hele slechte!