Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siobhaun

Berichten: 276
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:15

Dat is echt gaaf zeg!!!! Waar is het in de buurt van Gorichem, woon daar niet al te ver vandaan...

Anoniem

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:17

Wat leuk! Ik kom wel een keertje kijken!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:19

Verschil tussen hobby en bedrijf is dat bij het laatste je wel resultaat moet laten zien (in de vorm van winst of op zijn minste break even gedurende de eerste jaren) Groot minpunt is de grond die niet van jouw is en dit dus als een dreiging en zwakte voor je bedrijf aanzien kan worden.

kooimha
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:27

bulck schreef:
Verschil tussen hobby en bedrijf is dat bij het laatste je wel resultaat moet laten zien (in de vorm van winst of op zijn minste break even gedurende de eerste jaren) Groot minpunt is de grond die niet van jouw is en dit dus als een dreiging en zwakte voor je bedrijf aanzien kan worden.


Dat is ook een beetje wat ik van het verhaal vind (ook zeker wat betreft het opvangen van verwaarloosde paardjes)
Tuurlijk iedereen heeft dromen, maar je moet wel realistisch blijven & vooral beseffen dat je er financieel OP VOORUIT moet gaan anders moet je er niet eens aan beginnen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:28

daar waar het woord 'paard' verschijnt is het meestal het woord 'geld' dat verdwijnt...

kooimha
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:37

Arabesk schreef:
daar waar het woord 'paard' verschijnt is het meestal het woord 'geld' dat verdwijnt...


Ja dat is zeker zo, maar in het geval je echt een bedrijf wilt opzetten vind ik dat je dat toch echt wel professioneel moet aanpakken. Business plan schrijven etc. ook in het geval je het over dieren hebt, veel mensen reageren daar dan altijd negatief op. Maar ik ben van mening wanneer je financieel goed draait je de (fok)paardjes een betere kwaliteit van leven kan geven (wat klinkt dat dramatisch).
Bij financiele onafhankelijkheid hoef je nooit iets te verkopen waar je het 'vertrouwen' niet in hebt bv het type mensen wat komt kijken, terwijl als je je huur nog moet betalen je onbewust "geldlustiger" bent & dit is dan weer ten nadele van de diertjes die je in de verkoop hebt staan.... :)

Maar hoe zie je het zelf allemaal? Heb je al een plan geschreven? Hoe ziet het er financieel uit, wat is de verwachting bijvoorbeeld dat je break-even gaat draaien & wat is de aanloopperiode die jij je kunt veroorloven vanaf het moment dat je start tot het moment dat je verwacht winst te gaan maken? Ik val je absoluut niet af :) Maar wellicht zijn dit een paar aandachtpuntjes (in het geval je ze nog niet verwerkt had) :)

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:46

Caesar schreef:
Nou TS, ik wil je roze wolk niet uiteen laten spatten, maar bedenk goed wat je nu aan het doen bent.

Alles wat je er nu in gaat steken is weggegooid geld. Leg dat liever weg en koop het voor jezelf. Je bent geen baas over je eigen bedrijf.

Maar ik snap het wel, je ziet nu al alles voor je, maar als je er echt professioneel mee aan de slag wilt, zul je heeeel goed na moeten denken of het verstandig is. Alleen of het realistisch is... dat vraag ik me heel erg af.


Oh mij haal je niet zo snel uit die roze wolk hoor .. :o
Maar een eigen bedrijf beginnen wat ik koop,dat is nou net het probleem,zo'n bedrijf beginnen kost wel heel veel geld,(zoveel geld heb ik nog niet)dit is te huur voor een lage prijs,hopelijk kan ik van dit toch een winstgevend iets maken,mede doordat het zo goedkoop is moet dat wel lukken,je moet er ook een beetje geluk mee hebben denk ik;) en kan ik na een aantal jaar wel een eigen huis met grond of iets dergelijks kopen omdat ik kan aantonen ik wel van niets iets kan maken ;) en krijg ik misschien makkelijker een lening voor mijn eigen droomhuis..dat is namelijk een beetje mijn idee erachter.. Verder heb ik werk wat best goed betaald en waar ik altijd op terug kan vallen en zou ik het geld voor alles nog kunnen betalen mocht het niks worden.

Aan de andere kant,nu ik niet iets koop,en het blijkt allemaal echt een "droom "te zijn geweest en valt het vies tegen,en ik denk bij mezelf waar ben ik nu weer aan begonnen dan zit ik niet met een torenhoge hypotheek die ik niet kan betalen.. Ben ook nog jong en moet waarschijnlijk nog wel het een en ander leren. ben wel ambititeus en wil ook graag alles leren,dus zie het als een nieuwe leerweg..;)

Verwaarloosde/mishandelde paarden opvangen is inderdaad een "droom" beeld en ben niet zo naief penny meisje dat ik dat niet weet maar hopelijk kan het me wel lukken,aan zoiets zou ik ook geen
geld hoeven te verdienen ,maar zou willen proberen er geen verlies op te maken,wil naast geld verdienen ook iets goeds doen voor zulke paarden en met zoveel grond zou ik daar een kans voor hebben om dat te proberen.. maar heb daar gelukkig ook niet al mijn hoop op gevestigt maar zou dat wel graag willen doen!

@ kooimha,ik heb wel al een plan geschreven en ideeen op papier gezet,kosten die ik ga hebben en wat ik ga maken.
Over precieze winst heb ik nog niet berekent (plan had ik namelijk al voordat ik dit had hihi ) en wist natuurlijk de prijzen niet.
Een vriendin van me die bij mij op stal staat gaat mee doen met me,en met onze huur voor de stallen van de 2 paardjes die we nu hebben en een klein beetje bijleggen hebben we dat daar allemaal,dus winst dat hebben we zo gemaakt,zoals gezegt het is een koopje en wanneer het echt goed zou gaan lopen zouden ze er ook meer voor willen hebben,een regeling word allemaal goed besproken in het contract uiteraard. dus het kan niet zo snel misgaan denk ik .. het is zelfs al perfect voor me als ik er niks van wilde maken maar het huurde voor me eigen paardje,maar dat ik dat mag is echt een kans denk ik;)

Samantha1234
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:02

gefeliciteerd:)!

kooimha
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:47

cocochanel schreef:
@ kooimha,ik heb wel al een plan geschreven en ideeen op papier gezet,kosten die ik ga hebben en wat ik ga maken.
Over precieze winst heb ik nog niet berekent (plan had ik namelijk al voordat ik dit had hihi ) en wist natuurlijk de prijzen niet.
Een vriendin van me die bij mij op stal staat gaat mee doen met me,en met onze huur voor de stallen van de 2 paardjes die we nu hebben en een klein beetje bijleggen hebben we dat daar allemaal,dus winst dat hebben we zo gemaakt,zoals gezegt het is een koopje en wanneer het echt goed zou gaan lopen zouden ze er ook meer voor willen hebben,een regeling word allemaal goed besproken in het contract uiteraard. dus het kan niet zo snel misgaan denk ik .. het is zelfs al perfect voor me als ik er niks van wilde maken maar het huurde voor me eigen paardje,maar dat ik dat mag is echt een kans denk ik;)
[/quote]

Ok super, zou wel het een en ander vast laten leggen wat betreft de overeenkomsten met je vriendin!
De meeste ruzies gaan zowel om als over geld & dat kan je op een gemakkelijke manier voorkomen!

Ik las ook ergens dat het vlakbij Dordrecht zou zijn? Waar is het precies en wat zijn de waarschijnlijke stallingskosten en de voorwaarden om je paard er te stallen??

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:36

Superleuk voor je, dat jij je droom zo kunt waarmaken! :)
Hoop voor je dat het allemaal gaat lukken en jij er veel plezier aan kunt beleven!

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:22

PP > VVDD

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:22

als je echt een manege gaat maken he, wil ik je site wel maken in ruil dat ik een keer mag rijden (als het niet in limburg zit :+ ) O:)
Laatst bijgewerkt door StillAngel op 17-06-09 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:28

Hartstikke leuk, toch?
Niet geschoten is altijd mis!
Tja en vroeger zag ik ook altijd beren op de weg, maar inmiddels ben ik 33, heb best al wat mee gemaakt en je leeft maar eens, is het toch fijn als je dingen kunt doen die je graag doet...?

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:09

kooimha schreef:
Ok super, zou wel het een en ander vast laten leggen wat betreft de overeenkomsten met je vriendin!
De meeste ruzies gaan zowel om als over geld & dat kan je op een gemakkelijke manier voorkomen!

Ik las ook ergens dat het vlakbij Dordrecht zou zijn? Waar is het precies en wat zijn de waarschijnlijke stallingskosten en de voorwaarden om je paard er te stallen??


Alles komt zeker op papier te staan!
Het is in opijnen ,dat is een half uurtje vanaf dordrecht rijden.. ;)
de waarschijnlijke stallingskosten etc. dat weet ik nog niet precies,komen ook prijzen met stal en met alleen weidegang...
maar zodra ik daarover uit ben,laat ik het weten,mocht iemand er geintreseert in zijn..


StillAngel schreef:
als je echt een manege gaat maken he, wil ik je site wel maken in ruil dat ik een keer mag rijden (als het niet in limburg zit :+ ) O:)

Graag,vind ik een goede deal,het zit in opijnen ,weet niet of dat een beetje aan te rijden is voor je,tegen die tijd pb ik je wel even of je nog steeds intresse hebt :)

Voor de rest iedereen bedankt voor de leuke berichtjes :D

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:22

Moderatoropmerking:
Post verwijderd, mns-taal of andere onbegrijpelijke dingen zijn niet toegestaan op Bokt!

nova_zodiax

Berichten: 1038
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:41

hoi natacha,
wat leuk!! gefeliciteerd!

xxx

haffjechip
Berichten: 151
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:54

nou ik hoop dat je er wat moois van kan maken
heel veel plezier en geluk met je eigen stekkie

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:52

Even een kleine update :)
Het is bijna allemaal af nu ,tenminste er moet nog wel het een en ander gebeuren natuurlijk,heb nog plannen genoeg,maar de eerste paarden zijn er al en er kunnen er nog meer bijkomen,dus mocht je nog opzoek zijn naar een plekkie voor je paard ;)
ben er echt al heel blij mee,hebben er heel hard aan gewerkt, en vind het echt onwijs leuk dat het allemaal wat begint te worden! zal binnekort ook wat foto's plaatsen,heb nu steeds alles alleen maar gefilmt en nog geen foto gemaakt...

We hebben nu iets meer 2 hectare weilanden voor de eerste paarden beschikbaar,dit gaat straks de natuurlijke weide worden,
er staat een grote schuilstal op dit stuk,en er komt er komt nog 1 grote of 2 kleinere schuilstallen bij!
Verder gaan we nog 2 gewone weide's beschikbaar houden,komen er nog paddocks,dus er is wel nog het een en ander wat er nog moet gebeuren..

je kunt bij ons alle paarden stallen,van jong tot oud,alleen geen hengsten helaas,wel is het mogelijk om je hengst bij ons vast neer te zetten wanneer je hem in korte tijd wilt gaan castreren (maximaal 2 maanden )
we verzorgen en controleren de paarden iedere dag mocht je zelf niet iedere dag willen komen..
We hebben ook nog plek voor eventueel meerdere paarden/een groep tegelijk...

Paarden lopen 24/7 buiten maar er is ook de mogelijkheid om je paard 's nachts op stal te plaatsen.
Paarden staan op stro of andere bodembedekking in overleg!
Wel is het verplicht dat alle paarden de gehele dag naar buiten gaan!
Wij hebben een buitenrijbak van 25 bij 60,wasplaats,poetsplaats
en er zijn mooie uitrijmogelijkheden hier,we zitten een klein stukje van de Waal waar je in de zomer lekker kunt zwemmen met je paard!
Het word een echt paardenparadijs! :)

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:01

wat leuk voor je!!!! en wat grappig, voor mij en twee vriendinnen is afgelopen week ook onze jeugdroom uitgekomen; een hectare grond, nog extra om te hooien, 5 stallen, een betallbaar plekje helemaal voor ons alleen op een echt uniek stekje (omringd door bomen, doodlopende straat). wij willen geen opfok, maar kinderen begeleiden en freestyletrainingen geven en na al die jaren onze paarden houden zoals wij dat helemaal zelf willen. ik snap je gevoel zo goed; het is zo heerlijk om keihard te werken om er iets goeds en werkbaars van te maken. zit met een grijns van oor tot oor. mijn collega's horen me praten over frezen, maaiers en weet ik veel wat, kijken me met grote ogen aan en ik....ik kan alleen maar heel gelukkig zijn.
heel veel geluk en geniet ervan!

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:05

klinkt allemaal heerlijk, ik hoop dat het goed gaat draaien!
heel veel succes in ieder geval

off topic wat doet mijn spatter bij jou in je profiel? >;) :+

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:32

celticpony schreef:
wat leuk voor je!!!! en wat grappig, voor mij en twee vriendinnen is afgelopen week ook onze jeugdroom uitgekomen; een hectare grond, nog extra om te hooien, 5 stallen, een betallbaar plekje helemaal voor ons alleen op een echt uniek stekje (omringd door bomen, doodlopende straat). wij willen geen opfok, maar kinderen begeleiden en freestyletrainingen geven en na al die jaren onze paarden houden zoals wij dat helemaal zelf willen. ik snap je gevoel zo goed; het is zo heerlijk om keihard te werken om er iets goeds en werkbaars van te maken. zit met een grijns van oor tot oor. mijn collega's horen me praten over frezen, maaiers en weet ik veel wat, kijken me met grote ogen aan en ik....ik kan alleen maar heel gelukkig zijn.
heel veel geluk en geniet ervan!


Hey dat is ook super gaaf! Is bijna hetzelfde alleen met andere ideeen ervoor ;) Ook heel veel succes ermee!

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:50

Nou, dit klinkt wel heel goed. Jammer dat ik te ver weg woon hihi.
Heel veel succes en ben erg benieuwd naar foto's.

Charis404
Berichten: 225
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Zevenbergschen Hoek

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:10

heey,
oh leuk!! Gaan Chanel en Joni al binnenkort verhuizen? Joni stond nog lekker te hinniken naar Pina vanmiddag he :P
Laat maar weten wanneer je eens gaat, lijkt me leuk om een keer met je mee te gaan, xx Charis

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Yeah... Kan eindelijk mijn droom waar gaan maken ! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 23:05

Hey,ja denk dat ze binnenkort wel erheen gaan.. Is daar een heel stuk beter als hier,en veeel meer gras.. haha..
Vind het wel heel spannend allemaal! moet wel nog het een en ander gebeuren,en heb voorlopig nog tot en met augustus betaald voor hier,dus ze blijven nog wel eventjes..

Hahah joni stond inderdaad leuk te hinniken naar Pina!was een beetje druk bij de bak... we kunnen binnenkort ook een keer samen een stuk gaan lopen,naar de Elzen ofzo,jij kan eventueel rijden natuurlijk ;) en je kan altijd een keer mee kijken in Opijnen natuurlijk :) leuk :)

Charis404
Berichten: 225
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Zevenbergschen Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:44

heey, oke spannend idd :) haha ja het gras is niks, heb ook geen spijt dat ik van de wei ben, al was dat ook niet helemaal vrijwillig met alle blessures ;)
ja leuk, ik kan weer volop rijden ja, gister weer gesprongen en toen heeft ze ook het weigeren uitgevonden..maar het gewone rijden gaat super! xx