Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12255
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:15

Onverwachts langs gaan geeft vaak wel de beste indruk.
Als je weet dat er iemand komt kan je natuurlijk alles even piekfijn in orde maken, weet je dat niet zie je gewoon hoe het beeld is..
Jammer dat je niet die fijne afsluiting kreeg waar je op hoopte!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

Uppojono schreef:
Ik kan niet stug voorbij het paardje lopen, waar ik zo een band mee had.. Blijkbaar kan jij dat wel, dat vind ik knap van je en dan ben je waarschijnlijk een minder emotioneel mens als ik..
*knip*
Als jij niet het verschil ziet tussen hoe een vacht van een paard eruit ziet bij goede/normale vachtverzoring en bij achterstallig onderhoud, is dat een tekortkoming van jou en niet van mij..


Je hebt het niet tegen mij, maar wil toch even hierop reageren.

Ook ik vind het niet netjes dat je zomaar ergens binnenloopt, dat was ook meteen mijn eerste vraag al; of je een afspraak had gemaakt. De nieuwe eigenaren hebben gezegd tegen de oude eigenaar dat hij altijd mocht langskomen. Is dit met of zonder afspraak? Geldt deze afspraak ook voor jou?

Ook ik was eerst even doorgelopen naar het huis om aan te bellen. Als ze dan niet thuis waren geweest was ik daarna even vluchtig langs de stal gelopen voor een aai over de bol om vervolgens een andere keer terug te komen (wat waarschijnlijk niet zou hebben gehoeven aangezien ik een afspraak zou hebben gemaakt).
Ik zou niet de stal in zijn gegaan in elk geval, hoewel ik snap waarom je het deed hoor!
Dit alles heeft echt niets te maken met wie meer of minder van zijn paard hield of emotioneler is of wat dan ook; iedereen die zijn oude paard gaat opzoeken hield er zielsveel van anders kijk je niet meer achterom. Heeft meer te maken met je instelling ten opzichte van de nieuwe eigenaar vind ik, niets met gevoel voor het paard te maken.

Verder: Pashon heeft het betreffende paard of de foto niet gezien lijkt me. hoe kun jij dan bepalen of zij wel of niet dat verschil kan zien?
Zij heeft toch immers niet kunnen vaststellen hoe het paard eruit zag en of het dus alleen een stoflaagje was van lekker rollen in de bak of grote plukken haar en klitten van maandanlang onverzorgd zijn?


Vind dit alles een beetje met modder gooien alleen omdat haar mening/antwoord je niet aanstaat :o


Even weer ontopic; je zei toch dat je een briefje had opgehangen, heb je daar al reactie op?
Als dat niet zo is en je wilt wel graag weer iets met haar doen, zou ik gewoon even langsgaan.
Hebben ze een gezicht erbij en een indruk en dan is de drempel voor hen een stuk lager. Succes :)

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:09

ben ik nou de enige die er totaal geen moeite mee zou hebben ( heb t zelf ook meegemaakt) dat de vorige eigenaar gewoon even komt kijken zonder dat ik er ben?! IK heb nix te verbergen.... hij mag ook in de stal, wat lekkers geven geen probleem hoor. zou t alleen niet op prijs stellen als hij m eruit haalde of ging wandelen of poetsen ofzo als ik er niet bij was maar verder.... WELKOM

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:38

Ik heb ook niets te verbergen, maar wil gewoon geen vreemde mensen / onuitgenodigde mensen op het terrein ;)
Lekkers geven ook niet ongevraagd, krijgen die van mij niet en wil dat graag zo houden.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:07

Zullen we geen discussie gaan voeren over of het wel of niet is toegestaan ongevraagd op iemands erf te lopen. Dit is (wettelijk) inderdaad niet toegestaan, maar dat is hier in dit topic niet relevant. Willen jullie hier over stoppen? Alvast bedankt!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:32

Ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ik heb een jaar lang een paard gereden voor mensen en zij is uiteindelijk verkocht. Ik mocht niet weten waar ze was en de nieuwe eigenaren wouden geen contact met me..vreselijk vond ik het! Dus begon mijn speurtocht..viavia hoorde ik waar ze gestart zou worden! Dus hup in de auto en er heen..ik schrok ook en twijfelde eerst ook net als jij...ze zat dik in het haar, was al haar spieren kwijt en liep (te) braaf haar rondje! Terwijl toen ik haar reed zat ze vol energie, wou niks liever dan lopen en was zich zo bewust van haar omgeving! En nu..nu leek ze wel een manegepony en dat deed pijn...

Maar ik kan niks anders dan accepteren dat ze nu van hen is..en ik denk dat jij dat ook moet doen..houden van is loslaten..ik zou niet meer 1x in de week langsgaan..dat maakt het uiteindelijk zoveel moeilijker!

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 15:42

@OpisOP-shop: Dit heeft de nieuwe eigenaar tegen mij gezegd dat ik altijd welkom was.. Dat ik zo kon langskomen.. Gezien het een loonbedrijf is, is er eigenlijk altijd wel iemand.. Behalve toen wij dus kwamen.. Over Pashon: Mijn reactie op haar over de vachtverzorging was omdat ze tegen mij vertelde dat je aan de vacht niet kun zien, of ze wel of niet geregeld wordt gepoetst. In mijn ogen kun kje dat heel goed zien. De fokmerries bij ons worden absoluut niet wekelijks gepoetst, maar hun vast is veel verzorgder als die van Vorstin nu..

Eigenlijk is nu heel de discussie over het wel of niet bij iemand op het erf komen. Ik zou normaal nooit zomaar de stal open doen, is nu niet mijn paard meer, maar heb dat nu voldoende toegelicht denk ik.
Boodschap is dat ik nooit meer een verkocht paard zou opzoeken als ik niet heel zeker weet dat ze super terecht is gekomen.. Gezien je niets aan de situatie kan doen..

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:51

Ik wilde ook erg graag gaan kijken nadat ik mijn paardje had verkocht. IK kreeg echter berichten dat hij er nu toch wel wat anders uitziet dan toen hij bij ons was. Hoe graag ik ook wil gaan, heb ik besloten om het niet te doen. En de contacten verder te verbreken. IK weet dat hij goed staat

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:54

Volgens mij heb je prima gehandeld, ben je heel netjes geweest, je hebt zelfs een briefje achter gelaten dat je langs bent geweest! En als de staldeuren open staan kan ik me heel goed voorstellen dat je even bij dr bent gaan kijken.
Het lijken me inderdaad leuke mensen, ik verwacht dan ook dat ze wel zullen reageren op je briefje.
Hopelijk kan je er wat vaker naar toe zodat je haar wat extra aandacht kan geven :)

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 12:47

Is al een oud topic, maar wilde toch even een update geven. Vorige keer was ik in de winter heen geweest en zag ze er dus niet al te best uit. Inmiddels is ze geinsemineerd met Zirocce Blue en is ze naar de merriekeuring in Tolbert geweest, inmiddels ook niet meer kreupel dus. Eergisteren ben ik dus toch maar weer even langs gereden en gelukkig kwam ik dit keer wel de eigenaar tegen. Het ging heel goed met Vorstin vertelde hij, en ze stond helemaal achter op het land met een groep merries. Kon er met de auto heen rijden, allemaal geen probleem. Toen ze bij ons nog op stal was, reed ik ook altijd lang de wei, en kreeg ze standaard een paardenkoekje of appel. Toen ik er nu aangereden kwam, ging er 1 koppie omhoog, van een mooie zwarte: Vorstin. Echt super. We moesten een heel stuk door het weiland lopen, maar ze kwam ons al tegemoet. Ze zag er super uit, was blij, knuffelig, en ben zo blij dat het nu wel goed met haar gaat. Ga voor de winter nog even een keer langs, was nog steeds altijd welkom.

Afbeelding

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:59

Wat een lekker paard zeg, echt lief en mooi, jammer dat je haar niet kan kopen.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:02

Goh wat leuk voor je!
Denk dat je je nu een stuk beter en gerustgesteld voelt ?! :D
Lijkt me een hele opluchting voor je!

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:09

super dat het nu wel goed gaat! mag ze nu gerust een mooi veulentje gaan maken ;)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:21

Wat zal het een geruststelling voor je zijn dat het nu zoveel beter met haar gaat.
Ik kan me voorstellen dat je na je bezoek afgelopen winter een rot gevoel had. Mooi paardje is het.

diana1
Berichten: 2147
Geregistreerd: 15-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:22

Wat leuk voor jou dat je nu een heel andere Vorstin aan hebt getroffen.
Kun je tenminste met een goed gevoel aan haar denken.
Leuk dat ze volgend jaar een veulen krijgt!

floorDaan

Berichten: 332
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Bilthoven

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:21

Wat fijn dat het nu wel goed met haar gaat! Dat is een veel fijner idee dan dat je weet dat ze daar maar zielig staat! Toch nog een happy ending!

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:25

Gelukkig heb je nu wel een vrolijk paard getroffen.
En gaat het goed met d'r.
Staat ze in de buurt?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:33

Wat fijn dat je nu een andere ervaring had dan de eerste keer dat je haar op zocht!

bente_

Berichten: 3066
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:38

Heb net alles even gelezen !
en wat mooi dat alles toch goed gaat ! :D

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:29

Wat fijn dat je nu kunt zien dat het niet slecht met haar ging. :)

Ik heb mijn maatje een paar maanden geleden verkocht, maar ben er niet klaar voor om hem nu al te zien. (ben er nog afstand van aan het nemen en dat gaat niet gemakkelijk, een tweede keer kijken zou NU voor mij een tweede moeilijk afscheid zijn.. daarom wacht ik nog een hele tijd)
Vind het dus knap van je dat jij die stap wel gewoon gezet hebt! :)

evoos

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Wat fijn dat het toch goed gaat, ze ziet er mooi uit! :)

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:11

Uppojono schreef:
Dank jullie voor de reacties.. Dat wilde ik idd gaan doen, gewoon 1 dag in de week verzorgen zeg maar.. Al is het alleen maar een knuffel/poetsbeurt.. Daarom heb ik dus een briefje op haar stal gemaakt, met mijn telefoonnummer/e-mail.. Dat ik nog wel een keer langs zou komen en dan iemand hoopte te treffen.. Als ze dat dan niet zouden willen, omdat ik heb gekeken, zonder dat ze er waren, konden ze dus mailen of bellen. Maar dat is geen punt.. Nogmaals, ik vind het zelf ook niet netjes om te kijken zonder dat iemand aanwezig is, maar het is gewoon een grote stal. Om bij het huis te komen, moet je langs de stallen en dan loop je dus niet zomaar voorbij je grote liefde..

Ik snap helemaal wat je bedoeld Cassagrande, achteraf was dit ook de beste beslissing.. Maar ik wilde juist gerustgesteld worden.. Want was er helemaal van overtuigd dat ze helemaal happy zou zijn..



Meid fijn dat je nu eindelijk gerustgesteld bent. Ze ziet er hartstikke goed uit en nog drachtig ook. Leuk dat ze nog zo op je reageert. Mag je er ook op komen rijden nu? Of hebben jullie daar niet over gesproken?

KhivkJe

Berichten: 366
Geregistreerd: 03-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:37

Pff, ik heb zelfs nu de tranen in m'n ogen als ik denk aan mijn verkochte pony. Dat is nu zo'n 5 jaar geleden, maar ik mis haar nog steeds enorm! Ook ik ben haar nadat ik haar verkocht had, op gaan zoeken. Zeker niet een van de slimste dingen die ik heb gedaan.
Ik ben ook toen gewoon haar stal ingegaan en nog wat lekkers gegeven. Nu ik eraan terug denk, dacht ik er ook helemaal niet bij na of ik uberhaupt die stallen wel in mocht. Ik was toen 12, helemaal verdrietig, dus toen ik haar zag was ook het enige waar ik aan dacht; SNEL NAAR JUUN! Het was dan wel een gewone manege, waar je gewoon het terrein op mag.
Zij zag er ook heeel onverzorgd uit, heel mager en heel aggressief naar mij toe. Ik had dus was te eten in een emmer gedaan (zoals ze van mij gewend was) en toen trok ze die emmer uit m'n handen, met de oren vol naar achter en snel het eten opschrokken. Ze was inderdaad een heel chaggie paardje, altijd geweest.. maar dit was voor mij echt het toppunt.
Toen ben ik nog n paar keer langsgegaan, maar altijd was ik een lange tijd zoo verdrietig dat mijn ouders besloten om te stoppen met langsgaan. Nu zou ik haar nog heel graag eens willen opzoeken, ik ben ouder en verstandiger en ik kan nu dingen beter relativeren. Want als je je oude paardje opeens 'onverzorgd' aantreft denk je meteen het ergste.

Ik ben blij voor je dat je nog je lieverd kunt opzoeken en dat je nu wel weet dat het goed met m gaat. Dan kun je het toch een stuk beter afsluiten als het ware. Het is gewoon altijd moeilijk om afscheid te nemen, maar als je weet dat alles dik in orde is, heb je er toch een stuk beter gevoel over.

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn maatje opgezocht, zoo verdrietig/teleurgesteld nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:42

Is ze niet toevallig die ochtend losgelaten? Mijn paarden zien er ook niet altijd even schoon uit hoor :+

mvdbijl

Berichten: 3683
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:19

jeetje kan me voorstellen dat je er een rot gevoel van kreeg.
misschien kan je eens afspreken met de eigenaar en kijken hoe ze er dan bij staat.