Irritant (penny?) kind

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:52

Ik heb hetook gehad hoor
Zo'n meisje die elke keer kwam om Ramona te poetsen en te rijden.
Ik heb 1 keer ja gezegd..
Maar nooit meer doen :+

Reneee_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Sörenberg

Re: Irritant (penny?) kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:04

Ik heb even zitten meelezen, en verschillende keren gelezen dat het probleem is opgelost,

Natuurlijk is het vervelend als andere in jouw weiland staan en met je paarden aan het frunniken is. Ook al is het maar van je verzorgpony. Maar wat een drukte? Je bent of duidelijk tegen het meisje en zegt dat je het liever niet heb, of je laat haar meehelpen, en dan kom op zeg,

Je rijd Al 7,5 jaar en je bent twaalf dan ben je op je 4e begonnen, ik neem niet aan dat je dan al serieus les heb gehad, en op je 4e leer je lang zo snel niet als op je 12e, dus eigenlijk ben je zelf ook onervaren!

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Re: Irritant (penny?) kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:09

mee eens!

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:11

ozzyhorse schreef:
Ik denk dat het enige dat kan helpen, een gesprek is tussen de eigenaar en de ouders, waarin de eigenaar duidelijk maakt, wat de gevaren zijn als hun kind bij de paarden rond stapt.
Anthea, ik wilde het net niet zeggen. Maar als ik als eigenaar een vreemd kind in de wei zie, jaag ik die er gewoon uit. En dat gaat niet vriendelijk.


Handel je zo ook als het een meisje van 9 jaar is?

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:14

Jij moet consequenter worden, en al zeker bij zo'n jong meisje.
Nee ís ook nee, en dat is ook niet enkel poetsen.
Jij bent diegene die steeds toegeeft, en dat werkt gewoon niet, punt.
Blijf eens op je strepen staan.

Ken je dit gezegde: geef je één vinger, wil hij de hele hand. ;)

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:15

Ik wil ook geen vreemde mensen bij Kelsey in de wei. Als dat ooit gebeurd, dan vraag ik waarom ze in de wei zijn en of ze weg gaan. Maar dat gebeurd niet, Kelsey staat achter op een erf :)

Een keer hebben we iets meegemaakt. We kwamen aan met de auto, tonden daar een jonden en meisje in onze wei te zoenen :P Die zien ons, en wij zien hun. Hun gauw die wei uitvluchten. Kelsey keek echt zo ''he? was da?''
Bleek het de dochter van de eigenaar van de wei te zijn :P

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Irritant (penny?) kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:38

Ik ben het er 100% mee eens dat er geen vreemden in de wei moeten komen, zelfs niet als het kan. Het hoort niet, en daarmee uit. Je moet er toch niet aan denken dat een paard in een vlaag van voernijd een kind met een plastic zakje aanvliegt?

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Re: Irritant (penny?) kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:48

dan heb je echt gedonder!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Irritant (penny?) kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:56

Precies. En het zou echt niet de eerste keer zijn dat er zoiets gebeurt...

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:03

ach joh,kijk dat het vervelend kan zijn als iemand zich teveel met je doet bemoeien geloof ik wel.
Maar het is een kind van een jaar of 9?Laat haar toch een beetje meedoen met je,waarschijnlijk kijkt ze best tegen jou op en is ze graag bij je in de buurt.Jij geeft haar waarschijnlijk onbewust die aandacht die ze fijn vind.
Wat je wel even zou kunnen doen is het bij de paardeneigenaren melden dat ze ongevraagd de wei inloopt,dit om onnodige ongelukken te voorkomen.
Maar ik vind het eigenlijk een compliment voor jou dat ze naar je toekomt,waarschijnlijk ben jij iemand die heel vriendelijk overkomt op anderen en dat is iets waar je zelf trots op kunt zijn!

Dus neem het maar niet te nauw,geef haar gewoon wat dingetjes te doen en wie weet groeit er een hele leuke vriendschap uit!!! :(:)