[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:17

Bij de opfok waar de onze vroeger stonden was twee keer per dag controle, hoefsmid tandarts en ontworming uitstekend geregeld . En meteen een berichtje wanneer er misschien iets aan de hand was. Dagelijks welkom en je haalde ze als driejarige in topstaat op. En zo hoort het .

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:22

Hof_Arcadia schreef:
Heel veel sterkte met je paardje! Het komt vast allemaal goed. Ik heb ook minder goede ervaringen met opfok en dit is de reden dat ze bij mij gewoon thuis blijven.


1 opfok maakt nog geen zomer :Y)

Veel sterkte met je hengstje Noisy, zal vast goed komen :j

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:26

bigone schreef:
Bij de opfok waar de onze vroeger stonden was tweei keer per dag controle, hoefsmid tandarts en ontworming uitstekend geregeld . En meteen een berichtje wanneer er misschien iets aan de hand was. Dagelijks welkom en je haalde ze als driejarige in topstaat op. En zo hoort het .


Wij had laatst een eigenaar die de tandarts weigerde bij een proppend paard. Beestje werd steeds magerder, ook al voerden we hem geweekt bij (veel werk in een groep). Uiteindelijk de tandarts erbij gelaten zonder toestemming. Beestje knapte gelukkig snel op. Andersom kan dus ook :Y)

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:27

Ah nee! Wat sneu dit :(
Vind het heel bizar dat dit zo door kan gaan, je zal toch niet de enigste zijn?
Goed dat je er werk van gaat maken, zo iemand mag echt geen opfok hebben.

Misschien een Facebook bericht maken? Om mensen te waarschuwen.
En zo krijg je misschien nog meer mensen met slechte ervaringen.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:01

Fijn dat het weer de goede kant op gaat TS! Ik vind het zo schrijnend en verdrietig dat ze het zo ver hebben laten komen... Sterkte

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:54

Omdat 1 opfok het slecht heeft gedaan wil niet zeggen dat iedere opfok slecht is voor je paard.

Bij die van mag je altijd zonder afspraak langs komen.
En ze staan er altijd super goed bij.
Werd keurig bijgevoerd in het land van de zomer.
Zo kan het ook.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 20:11

Ben ik met je eens Silly. Jouw mannetje, nou ja mannetje :roll: :)) staat er perfect bij +:)+ En zo geldt het ook voor de meeste opfokkers. Die doen ook echt wat ze zeggen en beloven :)
Ik en vooral Rudi, heb gewoon de pech gehad bij deze mensen terecht te komen.
Door mijn verhaal te delen hoop ik dit soort leed bij anderen te voorkomen

Elsa7
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-07-17
Woonplaats: Onder mijn favoriete meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:33

Gatsie, wat een naar verhaal! Ik hoop dat hij snel weer opknapt! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:34

Vulina schreef:
bigone schreef:
Bij de opfok waar de onze vroeger stonden was tweei keer per dag controle, hoefsmid tandarts en ontworming uitstekend geregeld . En meteen een berichtje wanneer er misschien iets aan de hand was. Dagelijks welkom en je haalde ze als driejarige in topstaat op. En zo hoort het .


Wij had laatst een eigenaar die de tandarts weigerde bij een proppend paard. Beestje werd steeds magerder, ook al voerden we hem geweekt bij (veel werk in een groep). Uiteindelijk de tandarts erbij gelaten zonder toestemming. Beestje knapte gelukkig snel op. Andersom kan dus ook :Y)


Dat is ook raar. Je wilt als eigenaar toch dat je paard normaal kan eten? :?

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:20

Noisy schreef:
Ben ik met je eens Silly. Jouw mannetje, nou ja mannetje :roll: :)) staat er perfect bij +:)+ En zo geldt het ook voor de meeste opfokkers. Die doen ook echt wat ze zeggen en beloven :)
Ik en vooral Rudi, heb gewoon de pech gehad bij deze mensen terecht te komen.
Door mijn verhaal te delen hoop ik dit soort leed bij anderen te voorkomen


Ja dat hoop ik ook!
Maar vooral dat Rudi er snel weer bovenop komt, maar met alle tlc van jou komt dat vast goed.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:30

Silly1972 schreef:
Omdat 1 opfok het slecht heeft gedaan wil niet zeggen dat iedere opfok slecht is voor je paard.

Bij die van mag je altijd zonder afspraak langs komen.
En ze staan er altijd super goed bij.
Werd keurig bijgevoerd in het land van de zomer.
Zo kan het ook.

Dat is toch super voor jouw paard. Er zijn meerdere niet zo fijne als die van jou zie mijn reacties. Ik hoop dat Rudi het snel achter zich kan laten en opgroeit tot een geweldig mooi paard

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:35

Ik dacht dat je het over dezelfde stal had.
Maar dan nog heb ik dit alleen om aan te geven dat ts er helemaal niet slecht aan heeft gedaan om hem in de opfok te zetten zoals sommige mensen hier aangeven.
Alleen heeft ze een enorm slechte getroffen.
Maar dat houdt niet in dat opfok bedrijven per definitie slecht zijn.
Niet naar het paard toe en ook niet voor het paard zelf.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:42

Ik zou een brief laten opstellen door je veearts en een advocaat en alle kosten die je nu moet maken door hun laten vergoeden + de maanden die je betaald hebt dat hij daar stond. Dit kan echt. niet.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:08

Jeeeeetje dat arme, arme kind...... :(:) Gelukkig heb je hem vroeg opgehaald en kan hij nu oplappen en hopen dat hij een niet te grote achterstand oploopt, wat een hoopje ellende ipv een blije stralende jaarling.... Hoop ontzettend dat hij gauw opknapt, sterkte en succes :

Om al deze horror verhalen staat mijn veulentje in een heel kleinschalige opfok waar veel toezicht is en ga ik 2x per maand bij hem langs.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:37

Jeetje die ziet er echt niet goed uit! Hopelijk gaat het nu snel beter.
Ik woon vlakbij Terborg, maar heb geen idee waar deze stal zit.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:50

Jeetje dat is niet een beetje mager.\ maar echt fors
Op de site zie ik dat er 1x per jaar wordt ontwormd of had je zelf een ander schema voor hem?

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:57

Sterkte TS, gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar ga je wel melden bij 144 voor de andere paarden? Want dat vind ik toch ook wel een verantwoordelijkheid. Niet iedereen leest bokt en straks zijn er meer paarden die het geen twee weken meer hadden volgehouden. Ik hoop dat je meldt, je hebt een goed dossier... :(

T1Rpes
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 01:56

Zelf vorig jaar al na 7 weken mijn paard hier weer weggehaald. Was minimaal 100 kg kwijt in deze korte tijd. Een mestonderzoek voor en na deze stalling gedaan en ging van 3 eitjes per gezichtsveld naar meer dan 50 eitjes. Dit ook aangegeven echter eigenaresse kroop in slachtofferrol en wilde 't advies van de dierenarts om hun grond te reinigen niet opvolgen. Met het gevolg dat er dus meerdere dieren de dupe zijn Geworden. Paarden kregen kletsnatte en eiwitrijke kuil te eten. Toegang tot je eigen dier was geen garantie. Stond gewoon oor een gesloten deur. Vreselijk. Eigenaren zijn zich van geen kwaad bewust ?????? Beetje vreemd na alle negatieve berichten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 05:04

Zo die knapt echt zienderogen op ja! Wat fijn :) En ook 'goed' dat je zoveel wormen ziet, ze kunnen maar weg zijn...

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:13

Pfff wat een verhaal zeg. Ik ben daar vorig jaar in mei of juni wezen kijken omdat ik op zoek was naar een plek voor mijn toen veulen, inmiddels jaarling. Ik had er geen goed gevoel bij en heb het dus niet gedaan.

Maar dit is wel echt erg zeg, veel sterkte ermee. Fijn dat ie zich al beter voelt.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:36

Noisy! Ik zat je OP te lezen zonder te kijken wie de TS was. Tot ik de eerste foto zag en Rudi herkende aan zijn bles. Verschrikkelijk zeg! Arme Rudi |(

Gelukkig krijgt hij vanaf nu de beste zorgen en alle liefde. Sterkte! :+:

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:11

Ben wel benieuwd of er verdere stappen zijn ondernomen om zo de overige dieren ook te laten controleren?
Bizar dat er meerdere verhalen erover nu voorbij komen en ze zo door blijven gaan..

Hoe is t met je knapperd ?

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:36

Wat een onthutsend verhaal! Blijkt maar weer eens hoe moeilijk het is om je paard uit handen te geven.

Je weet nooit wat die ander echt voor paarden voelt... Mooie praatjes zijn makkelijk te verkopen, helaas.

Verwijt jezelf niets, jij had het beste voor met hem, staat als een paal boven water. Het leek een ideale situatie...

Doe mij een plezier, verlies dit lieve paard niet een dag meer uit het oog. <3

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 12:25

[quote="Hevonen"]
IK zocht even op de stalnaam. Ben verbaasd dat deze stal ook genoemd wordt ivm oplichting in de teckelfokkerij, waarover ik toevallig net een item in Radar heb gezien...


Als ik me niet vergis zijn daar een hoop teckeltjes in beslag genomen omdat ze onder erbarmelijke omstandigheden in de paardenstalleen gehouden werden :n
Laatst bijgewerkt door Coby op 14-10-18 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd. Niet de juiste

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 12:33

xYaartje schreef:
... Ik woon al ruim 17 jaar in de omgeving van Terborg en heb helaas nog nooit van deze stal gehoord! Ook andere vrienden heb ik er tot dusver (voor zover ik weet) niet over horen praten. Was compleet verbaasd om te horen dat er nog een stal in Terborg is.
Blij dat ik nu wel van deze stal hoor zodat ik weet dat ik deze stal het best kan mijden in de toekomst en daar nooit een paard neerzet (mijn pony staat gelukkig op een geweldige plek waar we beiden ziels gelukkig zijn en ook nooit meer weg willen).
Het kan dus dat je weinig over een stal hoort in een ons kent ons omgeving :)...

Voorheen heette deze stal "de Zellemshoeve". Na het verhaal met de teckels hebben ze de naam veranderd..