zo zielig!...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn63

Berichten: 51
Geregistreerd: 22-03-08
Woonplaats: alkmaar

zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:40

ik was vandaag aan het kijken naar een onderlinge carrousel wedstrijd...
er was ook een manege met een groep het was jeugd.
deze groep moest op onze pony's rijden zoals normaal is op een carrousel wedsrijd.
ze reden met ze 12, onze pony's zijn natuurlijk niet allemaal even lief maar liepen behoorlijk lief op de groepen die eerder reden.
toen deze groep moest stapte ze op hun pony en toen ging het al meteen mis, eerst rij je altijd even met je groep in, want je moet altijd wennen aan je pony.
toen hun gingen stappen en een pony wou even niet lopen, kreeg ie een trap van een spoor zo hard terwijl hij niet eens een kleine waarschuwing kreeg. de pony schrok daarnatuurlijk van en dacht dat ze bedoelde dat hij in galop moest! de pony gallopeerde weg. oppeens kreeg hij een ruk in zijn mond en niet 1 maar heel veel achterelkaar.
toen we goed keken en er op letten zagen we dat de andere kinderen van die groep dat ook deden bij alle pony's die liepen okal deden ze niets kregen ze een hele harde tik of en ruk in zijn mond.
toen deze groep klaar was, was iedereen boos maar we zijden niets omdat het onze gast was.
toen oppeens kwam er een vrouw (wat bleek de eigenaaresse van die andere manege te zijn) naar de baas van onze manege toe...
en begon tog tekeer te gaan : " jullie zijn heel zielig voor jullie pony's ze zijn zo eigenweis omdat ze worden mishandeld op jullie manege! ik bel nu de dierenbescherming en ik eis dat jullie nu sport bix geven!" wat die vroew niet wist was dat ze net eten hadden gehad en dat ze nu lekker stonden te eten.
nou er onstond een beetje ruzie want natuurlijk pikte wij niet dat hun dat zeggen over onze vijf sterren manege!
gelukkig waren wij 2de en hun laatste en ze gingen weg zonder ook maar een woord.
maar dit is toch niet normaal dat mensen onze paarden mishandelen en daarna zeggen dat wij onze paarden mishandelen.
we hebben alle paarden gekontroleerd of de monden niet gescheurd waren.gelukkig niet mar we zagen wel een open plek van een spoor binnen 1 dag dt is tog niet normaal en striemen van de zweep
xxxxxxxxxxxx carlijn

xxKayleigHxx
Berichten: 57
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: baarlo

Re: zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:47

thjaa sommige mensen weten niet hoe ze moeten omgaan met paarden ze hebben niet in de gaten dat het ook beestjes met gevoel zijn. maar deze mensen blijven bestaan ik heb er ook echt zon hekel aan.. kijk een tikje op zn tijd is ok als het dan ook egt moet maar niet zomaar slaan met die zweep ofzo

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:51

Koe

Strawberry_

Berichten: 1069
Geregistreerd: 28-03-07

Re: zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:53

MarcoBorsato schreef:
Koe


Mijn ingeving Nagelbijten / Gniffelen

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:54

Ik weet niet of ik jou topics nog zo serieus moet nemen weetje Clown

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:56

Rolleyes

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78532
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: zo zielig!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:17

Aangezien dit topic niets met Aangepast Paardrijden te maken heeft en de reacties die er nu al op komen zet ik hier even een slotje op.