rijden met drukmeter na verlamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1986
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-10-13

rijden met drukmeter na verlamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 15:31

Hallo,

Een aantal jaar geleden brak ik me rug. Waarbij ik linkszijdig volledig verlamd raakte. naar jaren revalideren en meerdere operaties. Kan ik weer lopen en zelfs rijden. Het probleem is dat ik links behoorlijk kracht verlies heb en geen gevoel meer.

Ik ben bezig met een aantal mensen om een drukmeter te ontwerpen zodat ik op een polshorloge af kan gaan lezen hoeveel druk ik geef met (in mijn geval) me linkerbeen.

Nou is mijn vraag. zouden mensen hier belang bij hebben??

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: rijden met drukmeter na verlamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:33

interessant, denk dat wel meer mensen in een situatie komen met krachtverlies in één of beide benen. Maar voor mijn idee: wat wordt je wijzer van de cijfers hoeveel kracht je geeft? voel je dat zelf ook niet dan?

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:34

Ik denk dat het er vanaf hangt of het ook bij iets anders dan paardrijden toepasbaar is, er zijn maar heel weinig mensen die en halfzijdig verlamd zijn en paardrijden. Misschien wel een optie om er voor te zorgen dat de druk van beide benen word getoond/geregistreerd, dan kunnen lesgevers en ruiters er veel informatie uithalen met betrekking tot het geven van hulpen en drukverdeling.

kim_1986
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 15:36

Nee helaas voel ik niet hoeveel druk geef. Dus op het moment dat ik naar mijn idee een juiste hulp geef kan het zijn dat 1. mijn hulp niet voldoende is of 2 dat mijn paard gewoon niet reageert op mijn hulp. Ik hoop door middel van de cijfers af te kunnen lezen hoeveel druk/hulp ik geef.

kim_1986
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 15:37

bigone schreef:
Ik denk dat het er vanaf hangt of het ook bij iets anders dan paardrijden toepasbaar is, er zijn maar heel weinig mensen die en halfzijdig verlamd zijn en paardrijden. Misschien wel een optie om er voor te zorgen dat de druk van beide benen word getoond/geregistreerd, dan kunnen lesgevers en ruiters er veel informatie uithalen met betrekking tot het geven van hulpen en drukverdeling.



uiteraard gaat het een druk meting zijn op beide benen. Anders zou ik zelf nooit kunnen vergelijken wat ''normaal'' is aangezien ik het niet voel

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: rijden met drukmeter na verlamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:47

Mij lijkt het wel interessant, maar hier is het nog niet duidelijk of ik ueberhaupt nog op een paard kan zitten, vanwege andere problematiek dan alleen mijn verlammingen. Mijn andere kant heeft overigens deelverlammingen en beperkt gevoel, links volledig en gevoelloos.