Pijn met rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MvanMourik
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-10-15

Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:01

Ik heb mijn heup,bekken en bovenbeen gebroken aan de linkerkant! Heb last met rijden ik kan niet lekker zitten! Lange beugels ga k met linkerkant op me tenen rijden! Doe k ze korter dan heb k het gevoel dat k in springhouding zit ookal zit k dat niet en krijg kramp! Ookal een gaatje ertussen gemaakt maar helpt ook niet! Vroeger had je Anky luchtbeugels maar die bestaan niet meer! Wie kan me helpen of ervaart het zelfde!

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:21

Ik kan je niet helpen maar het leest minder irritant als je minder uitroeptekens gebruikt. Succes!

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:25

Nou als je dat hebt zou ik niet gaan rijden.

En, je account is nieuw en je begint meteen hier mee, lekkere binnenkomer, of zo?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:27

Met gebroken botten zou ik niet gaan rijden..? :?

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:27

Zeepsop schreef:
Met gebroken botten zou ik niet gaan rijden..? :?

_/-\o_ maar ik vind de TS niet echt geloofwaardig als ik eerlijk mga zijn.
dit is het 1e bericht, reageert zelf niet en begint meteen met drama?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:33

En de metalab ('anky') beugels zijn gewoon verkrijgbaar hoor. Met pijn moet je niet rijden, dan ben je namelijk je paard tot last. Ik rijd daarom ook niet meer met dressuurzadels. In een vzh zadel rijd ik wel pijnvrij, dus dan maar zo. Misschien voor jou ook een idee.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:35

umh beetje raar zeg om met gebroken botten op een paard stappen ...

hwn
Berichten: 4743
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:39

Denk dat die breuken van vroeger dateren? Ik zou zeggen: eerst naar fysio zodat alles weer op zijn plaats zit, en de spieren weer op de juiste lengte zijn, en dan pas weer in het zadel.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:41

Waarom zou dit niet geloofwaardig zijn? Wat een rare reactie zeg. Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je je op Bokt aanmeld voor zo'n vraag.
En ze zal heus niet met gebroken botten op een paard zitten.

Ze hebben toch beugels die meeveren, is dat niet iets voor je?
Daarnaast zou je ook nog andere zadels kunnen proberen (zo lang ze passen natuurlijk) Ik rij ook altijd met pijn maar zadels schelen bij mij wel heel veel.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:44

melody7 schreef:
Waarom zou dit niet geloofwaardig zijn? Wat een rare reactie zeg. Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je je op Bokt aanmeld voor zo'n vraag.
En ze zal heus niet met gebroken botten op een paard zitten.

Ze hebben toch beugels die meeveren, is dat niet iets voor je?
Daarnaast zou je ook nog andere zadels kunnen proberen (zo lang ze passen natuurlijk) Ik rij ook altijd met pijn maar zadels schelen bij mij wel heel veel.

is misschien wel raar, maar ieder zijn mening?
als je met gebroken gedoetjes op een paard klimt vind ik het al raar genoeg om niet meer te geloven / de ts meer verstand te wensen,

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:48

Wat een geneuzel zeg.
Ze heeft vast in het verleden die botbreuken gehad, en heeft nu na herstel nog pijn met rijden, daar hoef je niet slim voor te zijn om dat te bedenken.
Qua beugels: er zijn veel soorten beugels, gpg heeft ook verende beugels, maar bow balance beugels kunnen ook helpen.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-10-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:51

xniieeenke schreef:
melody7 schreef:
Waarom zou dit niet geloofwaardig zijn? Wat een rare reactie zeg. Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je je op Bokt aanmeld voor zo'n vraag.
En ze zal heus niet met gebroken botten op een paard zitten.

Ze hebben toch beugels die meeveren, is dat niet iets voor je?
Daarnaast zou je ook nog andere zadels kunnen proberen (zo lang ze passen natuurlijk) Ik rij ook altijd met pijn maar zadels schelen bij mij wel heel veel.

is misschien wel raar, maar ieder zijn mening?
als je met gebroken gedoetjes op een paard klimt vind ik het al raar genoeg om niet meer te geloven / de ts meer verstand te wensen,

Je bent nu gewoon de opstandige puber aan het uithangen, sorry.
Met een gebroken bekken o.i.d. klim je niet meer op een paard, simpel.
Het is onhandig geformuleerd, maar daar hoef je niet zo onwijs flauw en triest op te reageren.

MvanMourik
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 20:02

Heel erg bedankt voor jullie serieuze reactie's. 4 jaar terug ernstig autoongeluk gehad! Ben pas weer begonnen met rijden omdat ik dat altijd heb gedaan. Had bokt ook indd aangemaakt of ik kon kijken of iemand het zelfde probleem heeft. Enjaa ik loop al jaren bij fysio en die raad mij aan om weer rustig aan tegaan beginnen. Maar blijkbaar kan ik met mij probleem niet gelijk hier terrecht!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:06

Eerste dat in mij opkomt is bow balance stijgbeugels, ik vond die erg fijn toen ik knie klachten had. Zijn wat prettiger voor je gewrichten.

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:13

Ik zou je adviseren te zoeken naar een fysiotherapeut die je kan begeleiden als je op je paard zit. Dan kan er specifieker worden gekeken wat het probleem is en wat eraan gedaan kan worden.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:17

:j Er zijninderdaad fysiotherapeuten die ook als soort instructrice kijken naar je zit en houding terwijl je rijdt. Dat is misschien wel een fijn idee.

Watvoor paard rij je? Dat kan ook aardig verschil maken.

MvanMourik
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-10-15

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 20:23

Voor de bow balance heb k ook gekeken dat zou k eventueel kunnen proberen. Maar de luchtbeugels van anky hebben net wat meer dan de bow balance. Maar kan die nergens vinden. Me spieren en gewrichten moeten heel erg wennen dat k nu in andere houding met benen zit! Dat s ook kwestie van tijd!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:25

Kun je het bedrijf niet mailen of bellen en je probleem voorleggen? Misschien hebben ze nog iets op voorraad liggen.

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:25

En heb je al eens een ander soort zadel geprobeerd? Westernzadel of een stockzadel?
Daarin zit je toch vaak in een andere houding.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:53

sorry TS dat ik samen met een paar andere bokkers fout zaten . misschien de volgende keer er meer info bij zetten zodat misverstanden verkomen worden :))

verder ken ik iemand die erg last van van haar knieƫn en zij gebruik sprenger bow balance beugels .
zelf eens met gpg beugels gereden en dat was een zeer fijne ervaring .

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:01

Ts probeer het de volgende keer iets duidelijker te schetsen, dan voor om je dit soort mis verstanden.
nu leest het net als of je met gebroken botten op je paard stapt, en denk half bokt ja duh logies dat dit pijn doet.
wat ik je als advies mee zou geven is dit even bij de huisarts bespreken, zei kunnen je controleren, en door verwijzen.
het kan ook zijn dat je huisarts eerst nieuwe foto's of een scan wil maken, om te controleren of er verkeerd gegroeide botten zijn.

sterkte ermee in elk geval.

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:05

Wat een vervelend probleem! Ik kan je niet verder helpen aan de anky lucht beugels. Ik weet wel dat er beugels zijn waarvan de stijgbeugelblokjes verende zijn.. misschien dat dit een optie is? Verder is dit: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/stijgbeugels-draaien/ misschien ook een uitkomst om iets de pijn te verzachten. Succes in ieder geval!

Anoniem

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:07

Is een ander zadel mogelijk geen optie? Juist smaller, meer of minder wrong etc?

MvanMourik
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 21:08

Loop elke week bij artsen. Alles is goed aan elkaar gegroeit. Dus het lot ligt nu bij mij om het me zelf makkelijker te maken.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:08

Met wat voor zadel rij je? Ik heb nergens last van maar op bepaalde zadels kan ik ook niet zitten. Door bijvoorbeeld een te gedwongen zit als ik in zo'n zadel zit heb ik na een tijdje ook overal last van (bekken, heup en rug). Misschien is het mogelijk om eens een ander zadel proberen. Gewoon om te kijken of je daar ook zo veel pijn of last in heb.