Stoornis evenwichtsorgaan in combinatie met paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Stoornis evenwichtsorgaan in combinatie met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:21

hier ook een verstoord evenwichtsorgaan n.a.v een autoongeluk met schedelbasisfractuur zo'n 12 jaar terug inmiddels. Ik heb overigens meer moeite met fietsen, autorijden en rechte lijnen lopen dan paardrijden haha.
Ik moet wel goed vooruit blijven kijken, ik had nooit gedacht om ooit nog eens te gaan springen, maar ik volg nu croslessen, en het rijden lijkt juist makkelijker te worden doordat je vooruit blijft kijken.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:27

Op concours kom ik geregeld iemand tegen met een haflinger in het L2. Zij schijnt helemaal geen werkend evenwichtsorgaan te hebben en rijdt toch zeker niet onverdienstelijk!

Het kan dus zeker wel :)

contagious
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:03

Heb het zelfde probleem, door een andere oorzaak. Wat een fijn idee dat ik niet de enige ben en wel gewoon kan rijden! Om deze reden lange tijd uitgesteld met beginnen. Nu kan het!!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Stoornis evenwichtsorgaan in combinatie met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:50

Wat voor manieren heb jij gevonden om er mee om te gaan te paard? En waarom zo lang uitgesteld? :D

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:16

Hallo,
Nieuw op Bokt en alleen nog maar aan lezen en (terug) vinden toegekomen.
Ik heb ook evenwichtsklachten als gevolg van een virusinfectie van het evenwichtsorgaan en een whiplash. Al ruim 14 jaar. Door het tölten op een IJslander verminderen mijn klachten, deze heb ik nu 3 jaar. Maar hij reageert op mijn onbalans, ook door andere factoren maar daar werk ik aan met extra les.
Met mijn oude kwpn 'er had ik in de les veel moeite met de beweging van anderen (prisma bril helpt wel iets) en slangenvoltes, keertwendingen lukten niet. Hobbelde in de les mee. In het bos had ik veel moeite met het bukken voor de takken, en mijn paard paste zich aan, aan mij daardoor heel erg lang op hem kunnen blijven rijden.

Groet Karin.