meisje met handicap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

meisje met handicap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 12:30

Ik geef les aan een meisje die een handicap aan haar benen heeft. Ze loopt met hele erge x benen en is erg stijf in haar benen. Stel dat zij aan FNRS proefjes gaat meedoen, hoe wordt daar dan mee omgegaan? Want haar zit is anders, haar balans is minder en ze kan niet op de normale manier aandrijven. Wordt hier rekening mee gehouden bij de beoordeling als het bekend is? Want het is wel een heel fanatiek meisje die wedstrijden prachtig zou vinden. Zijn hier regels voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:34

Ik ging regelmatig mee schrijven met een fnrs jury en zij vraagt altijd van te voren of er bijzonderheden zijn met bepaalde ruiters, om daar rekening mee te kunnen houden. Zo heeft ze oa wel eens een doof meisje gejureerd die op een aparte manier 'voorgelezen' werd, iemand met een verstandelijke beperking die wat meer begeleiding kreeg, iemand met een speciaal soort beugels en teugels ivm handicap etc.
Ook zoiets als jij noemt zal in bepaalde mate wel rekening mee gehouden worden, al kan je er als jury niet helemaal omheen omdat houding&zit wel belangrijk zijn in de beoordeling.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: meisje met handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:38

Zou wel zo vriendelijk zijn als ze daar rekening mee houden. :)

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: meisje met handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:55

JI -> MA

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: meisje met handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:06

Omdat er waarschijnlijk meer kenners zitten op Aangepast Paardrijden, verplaats ik het topic daar naartoe.

MA > AP

ievie

Berichten: 2198
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:17

Ik rijd zelf fnrs-proeven. Mijn linkerbeen is korter en mijn spieren zijn in dat been ook zwakker. Mijn instructrice geeft -bij mijn weten- aan dit aan de jury door, zonder verder in details te treden. Volgens mij word ik verder wel gewoon beoordeeld. Het commentaar op mijn protocol is imo reëel

Edit: Misschien handig als je je vraag ook stelt in het topic "vraag het de fnrs jury"

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 00:09

Bedankt Ievie. Waar vind ik dat topic?

ievie

Berichten: 2198
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: meisje met handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:30


shadowismy

Berichten: 93
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:06

Ik zou het raar vinden als ze hier geen rekening mee houden en anders mischien even melden? :) ;) ❤️

sharon26
Berichten: 33
Geregistreerd: 13-10-06

Re: meisje met handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:08

Lijkt me idd dat er rekening mee wordt gehouden als ze hiervan op de hoogte zijn.