Paardrijden en diabetes....hoe doen jullie het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Paardrijden en diabetes....hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 21:10

Hallo bokkers!

Sinds een tijdje begin ik erg nieuwschierig te worden naar hoe (andere) mensen met diabetes het doen met paardrijden.
Ik ben vast niet de enige diabetespatient onder de bokkers dus ben erg benieuwd naar andere ervaring.

Zelf ben ik 19 jaar en heb sinds ik anderhalf was diabetes type 1, sinds ik met mijn vriendin samen ben kom ik eigenlijk vrij intensief in aanraking met de paardensport en sinds een aardig tijdje nu al weer rijd ik zelf ook regelmatig, veel oefening baart kunst en met het rijden gaat het steeds beter.

Echter vraag ik me 1 ding af, hoe goed om te gaan met mijn diabetes tijdens het paardrijden.
Daarom ben ik erg benieuwd naar hoe mede bokkers met diabetes het paardrijden ervaren en hoe jullie handelen.
Hoe prikken jullie voor/tijdens het rijden en hoe houden jullie rekening met deze inspanning, doet jullie suiker er veel onder?

Als ik naar me zelf kijk verschilt het heel erg per keer rijden, de ene keer daal ik heel erg en de andere keer daal ik nouwelijks. Wat is jullie ervaring en zijn er mensen met tips?

Ik ben benieuwd!

ievie

Berichten: 2225
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:40


MaritB

Berichten: 8641
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Paardrijden en diabetes....hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:55

Omdat er al een topic over bestaat, sluit ik dit topic.