zo stabiel mogelijk op een boomloos zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

zo stabiel mogelijk op een boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:12

Ik zit zelf met energie tekort en vermoeidheidsklachten. Ook met lage bloeddruk.

Ik heb weer een boomloos zadel voor.mijn kleine tinker. Ze groeide weer uit een boomzadel, en voorlopog blijft ze nog wel uitbreeden.

Nu heb ik laatst even zonder zadel gestapt. Helaas was dit erg zwaar voor me, je gebruikt meer spieren dan als je met zadel zit.

nu lijkt een boomloos zadel kwa zit natuurlijk erg op zonder zadel rijden. je hebt alleen beugels.
Maar met teveel leunen op de beugels glijd het zadel op de schoftloze rug van mijn pony.

dat is dus 1 probleempje.
De ander is comfort voor mezelf.
is een bontje op het zadel bijv. aan te raden?

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: zo stabiel mogelijk op een boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:13

ik hoorde dat iemand er 2 pads onder deeds en dit goed werkte, mischien kun je dat eens proberen :)

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:26

er loopt hier een boomloos topic waar heel veel tips worden gegeven over het aanpassen van je zadel.
ook zijn daar een paar verkopers actief die erg behulpzaam zijn [pramera en buitenzinnig]
seatseavers bestaan voor boomloosjes maar waar gaat het om?

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: zo stabiel mogelijk op een boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:41

Als het goed is moet stappen zonder zadel niet zo heel veel meer energie kosten dan stappen met. Mogelijk forceer je eea wat je vervolgens weer compenseert met je beugels. (Hoewel een paardenrug wel glad is, dus helemaal zonder is wel iets lastiger.)

Ik zou dus eerder zeggen, beugels ook uit op je boomloos, en laat je benen lekker bungelen. Een bontje op je zadel kan wel helpen, omdat dat nog iets stroever is, en natuurlijk nog zachter en dus nog lekkerder. Maar de belangrijkste truc is ontspanning denk ik. Hou trouwens als je wilt lekker de knop / boom van je zadel vast als je wilt, dan blijft je bovenlichaam misschien makkelijker stabiel (en dat kost de meeste spierkracht, als je die de hele tijd net iets uit balans hebt en weer recht moet brengen)

BalouLovertJ
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:12

ik heb een paar keer op een barefoot zadel gereden en dat ging wel lekker.
et zit als een gewoon zadel vind ik