Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 17:38

Vroeg me af wie hier les geeft aan mensen met een beperking....
Ik doe dat ook en vind het erg leuk om te doen!Maar vooral een leuk groepje met vrijwilliger houdt het erg gezellig!
Op de woensdagmiddag geef ik les in Groenlo (achterhoek) !

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12768
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:40

Leuk! Ik geef af en toe les als inval. In de toekomst zal ik meer lessen gaan geven :D

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:49

Ik heb het een tijdje gedaan. Kom er nu helaas helemaal niet meer aan toe. Maar leuk he!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:49

Ik liep mee als vrijwilliger ind e lessen. dus naast het paard de ruiter begeleiden..

MeCath
Berichten: 17
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:40

Hallo,
Ik geef ook paardrijdlessen aan mensen met een beperking. Het is heel erg leuk en dankbaar om te doen.
Zonder vrijwilligers kunnen wij als instructrices niks beginnen, daarom moet de gezelligheid onder de vrijwilligers ook zekers wel blijven.

kriskras54
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-07-12

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:58

Ik ben vrijwilliger geweest op manege onderdelinde in Beetsterzwaag, heb backriding gedaan: je zit dan met het kind/persoon voor je op een stevig paard en begeleid deze ruiter. Vasthouden als de zitfunctie niet voldoende is. Net als Ilaan ook wel met het paard gelopen.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:56

Ik heb verzorgd op een bedrijfje die les geven aan kinderen met ppd-nos en adhd e.d.

jollyjumpy
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:56

ik heb 2 jaar vrijwilligers werk gedaag bij stichting sa bin ik . vond het altijd erg leuk en heb er ook veel geleert.

Sillemie
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-06-12

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:02

Ik ben een paar jaar vrijwilliger geweest bij Healing Horse (in Leefdaal). Dat was met kinderen die meervoudige beperkingen hadden, die naast het paard bijna niks konden. En dan zie je die op het paard zooooo openbloeien! Sommige kids die normaal in een rolstoel zitten en niets kunnen duwen zich liggend op het paard plots op!
Nu ben ik naar Nederland verhuisd en werk daar bij Ipse de Bruggen (organisatie voor gehandicapten), zij hebben op een andere locatie ook een manege en ik hoop daar terug mee te kunnen lopen als vrijwilliger!

sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 04:15

Ik geef af en toe les.

mariekie1986

Berichten: 202
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:41

Hoi,

Ik geef ook les aan mensen met een beperking (dit is tijdelijk, ben invalkracht), dit vind ik heel leuk om te doen. Dit kan inderdaad niet zonder vrijwilligers. Hier zijn wij heel blij mee en deze mensen doen dit al jaren, zo leuk om te zien. Het is altijd erg gezellig, samen koffie drinken in de kantine, de paarden poetsen en knuffelen en natuurlijk rijden. Gr. Marieke.

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:07

Voor mijn stage ga ik de lessen begeleiden. Dus ik mag wel les geven maar de instructeur gaat aan de rand van de bak zitten en blijft erbij.
Super leuk en ik heb het ookal wel eens meer gedaan, maar ben super benieuwd hoe het zal gaan.

ireentje87
Berichten: 48
Geregistreerd: 16-01-11

Re: Wie geeft hier les aan gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:19

Zelf heb ik een tijd mee gelopen als vrijwilliger naast het paard. Als je dan ziet en hoort wat de achtergrond van sommige ruiters is. Zo was er in de groep waar ik hielp een jongen die volgens de artsen niet op een paard kon zitten en dus een manege waar ze een huifbed hadden moest proberen. In het begin moesten zijn begeleiders hem ook echt wel constant weer rechtop trekken. Nu heeft hij dagen dat ze hem slechts 1 of 2 keer weer recht hoeven te trekken op het paard. Geweldig toch?

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:56

Ik doe ook vrijwilligerswerk voornamelijk met kinderen met ADHD of autisme. Ik geef ze soms les of help ze met klusjes.