kind met add/adhd/dcd mogelijk odd, paardentherapie met PGB?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: kind met add/adhd/dcd mogelijk odd, paardentherapie met PGB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:56

ik heb inmiddels al wel een aantal adressen waar mijn zoon terecht zou kunnen , de grootste strijd zal nu de vergoeding zijn , volgende week heb ik daar een gesprek over bij jeugdzorg.

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:45

rachel_j schreef:
ik heb inmiddels al wel een aantal adressen waar mijn zoon terecht zou kunnen , de grootste strijd zal nu de vergoeding zijn , volgende week heb ik daar een gesprek over bij jeugdzorg.

hoop voor je dat het lukt, wij hebben ook veel kinderen met gedragsdingen als adhd , autisme ed en je ziet ze per week soms wel verbeteren en vooral lol hebben :j
vooral de nadruk leggen op de therapeutische werking ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:44

Miepie77 schreef:
rachel_j schreef:
ik heb inmiddels al wel een aantal adressen waar mijn zoon terecht zou kunnen , de grootste strijd zal nu de vergoeding zijn , volgende week heb ik daar een gesprek over bij jeugdzorg.

hoop voor je dat het lukt, wij hebben ook veel kinderen met gedragsdingen als adhd , autisme ed en je ziet ze per week soms wel verbeteren en vooral lol hebben :j
vooral de nadruk leggen op de therapeutische werking ;)


Inderdaad :j neeee therapie, lol is voor buitenspelen.

Hoop dat het lukt!

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: kind met add/adhd/dcd mogelijk odd, paardentherapie met PGB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 12:53

vanmiddag om half 2 heb ik het gesprek bij jeugdzorg , heb heel de papierenbundel ingevuld , en een verslag van de leerkracht toegevoegd , die nog eens extra benadrukt hoe nodig het is.
ik ga ervanuit dat ik niet gelijk duidelijkheid zal krijgen , en dus op de uitkomst zal moeten wachten...
zie er ergens best een beetje tegenop , maar ga alles doen wat in mijn macht ligt om het voor elkaar te krijgen!

ievie

Berichten: 2240
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:11

Hoi! Hoe is je gesprek gegaan?

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: kind met add/adhd/dcd mogelijk odd, paardentherapie met PGB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:37

Nou , uiteindelijk viel het me mee , het was een erg aardige vrouw , en ze beaamde dat de dingen die ik aangaf idd nodig zijn , ze zei ook eerlijk dat equitherapie moeilijk is om via awbz of zin te krijgen , maar dat ze dan evt. nog wel een aantal andere "routes" wist die we dan zouden kunnen proberen.
ze vond de hulpvraag terecht en goed onderbouwd , enige wat ik nu nog kan doen is de beoordeling afwachten , dit kan 3 tot 8 weken duren , maar gezien de situatie zou ze haar best doen om hem indien mogelijk wat sneller te behandelen.
ze vroeg me tijdens het gesprek ook of ik wellicht al had rondgekeken waar we voor equitherapie terecht zouden kunnen, en die adressen heeft ze ook genoteerd.
al met al heb ik er een redelijk positief gevoel aan over gehouden , maar ja , je weet het nooit......

ievie

Berichten: 2240
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:34

Spannend zeg! Nu dus even afwachten..
Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken, het is in ieder geva fijn dat je een positief gevoel aan het gesprek hebt overgehouden.

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:16

hoi
Ik weet niet waar je woont maar kijk eens op de site van lerenvanpaarden.nl daar staat ook iets over paardrijden voor mensen/kinderen met beperking met PGB.
Ik ga daar zelf ook les krijgen ( freestyle ) ze staat ook op MPlts en zit in Dussen.

Lyvre90
Berichten: 19
Geregistreerd: 21-07-12
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:47

Ik hoop voor jullie dat het lukt om een pgb aan te vragen!
zelf heb ik alleen ADD en ik heb een verzorgpaard. Het helpt bij een beetje rust in mijn hoofd te krijgen.
Misschien is het een idee om voor jouw zoontje een verzorgpony te zoeken, desnoods'
dat hij alleen doet stappen in het begin, misschien dat dat ook al effect heeft.

Het mooiste zou zijn als je bij een equistherapeut terecht zou kunnen.
Ik heb daar een workshop gedaan en geloof erg in de werking hiervan.

veel succes!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:07

Geen idee waar je vandaan komt en ik hoop dat jullie inmiddels een plekje en manier gevonden hebben dat je zoontje kan paardrijden!

Anders kun je altijd eens de link in mijn onderschrift aanklikken, we hebben ook logeer weekenden en vakanties met paarden en pony's.