Welk ras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannens
Berichten: 1408
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:04

Ik denk dat de keuze moet vallen op een bepaald paard en niet op een bepaald ras. Misschien hebben meergangen rassen wel een voorkeur, omdat er gewoon meerdere soorten bewegingen mogelijk zijn, maar ook elke Ijslander of Rocky Mountain is weer anders.

MINI_mouse12
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:14

Sannens schreef:
Ik denk dat de keuze moet vallen op een bepaald paard en niet op een bepaald ras. Misschien hebben meergangen rassen wel een voorkeur, omdat er gewoon meerdere soorten bewegingen mogelijk zijn, maar ook elke Ijslander of Rocky Mountain is weer anders.


DIt

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:24

Op maneges waar ze zoeken naar paarden met vlakke gangen, kiezen ze vaak voor tinkers en fjorden is mijn ervaring. Die bewegen (meestal) gelijkmatig, maar ik denk ook dat het een kwestie is van veel vragen in je omgeving, kijken, uitproberen. Een ijslander zou ik juist weer niet nemen eigenlijk, tenzij je daar echt les voor krijgt, want je moet zelf wel goed kunnen tölt rijden :).

Hebben jullie al iets kunnen vinden in de tussentijd, trouwens?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:59

Ik denk inderdaad dat je naar een paard als individu moet kijken, en niet beslist naar het ras.. ;)

Solleile
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:40

Ijslander?
Die heeft goede gangen en loopt prettig!!

shadowismy

Berichten: 93
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:03

Ik denk een fjord of een halflinger die zitten heel lekker❤️

veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:09

is een draver al geopperd? zijn enorm lief en betrouwbaar en hebben soepele gangen (in mijn beleving) en dan denk ik aan eentje die getrained is als rijpaard (bijvoorbeeld door Ruitje hier op bokt)