Laquinta @Hattem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:13

Fotoverslagje dan maar *LOL*

Ondanks dat ik pas op zaterdag om half elf moest dressuren toch al op vrijdag naar Hattem gegaan, na eerst Laquinta te hebben gereden, gewassen en gevlochten. In Hattem alvast de cross verkend, die niet makkelijk was maar toch ook wel goed te doen voor het M. Leukste uitdagingen voor mij waren het holle pad (opsprong, in/uit naar een haagje en twee kleine galopsprongen naar een skyjump), de waterbak (dikke boom en steile helling naar het water) , trakehner (flink gat eronder en voor mij toch een teer punt Knipoog ) en de afsprong combi bij de beek (smalletje, twee kleine galopsprongen naar een flinke afsprong met landing op een helling, dan een bruggetje over naar een flink smalletje met een front van een meter, ruim een meter hoog en ook zeker zo breed).

's Avonds enorm gezellig gewokt tegenover het wedstrijdterrein met bokkers + aanhang en in het 'huisje' (met 3 slaapkamers) van de opa van Nickeltje overnacht. Zaterdag om 9 uur op het terrein aangekomen waar Laquinta inmiddels ook was gearriveerd (met heel veel dank aan de eigenaresse!) en mijn proefje gereden. Weer wat spanning helaas, punten liepen best uiteen (180 en 164) terwijl ik me in het commentaar van beiden goed kon vinden.

Daarna nog een keer de cross gelopen en veel bekenden aangemoedigd w.o. Wollie die strak over de trakehner vloog en Nickeltje die achterstevoren naar hindernis 1 reed *LOL* Daarna licht zenuwachtig na de ellende van Bathmen (6 balken) naar het springparcours vertrokken en het werd nog even spannend maar uiteindelijk kwamen we met 5 balken aan de finish.

losdraven (met dank aan rowo)
Afbeelding

sprongetje (met dank aan rowo)
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BK36LISC.jpg

en toen op naar de cross. Losspringen ging super, gretig op de sprongen en toch gehoorzaam.

Op weg naar hindernis 3 (afdaling naar een beekje en omhoog naar een bank) (met dank aan Apple)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Filmpje van hindernis 5abc en 6 (met dank aan rowo) die echt super gingen. We hadden woensdag ervoor nog een driesprong van 3 smalletjesm van het formaat van de b sprong hier geoefend in Maarsbergen en dit viel dus mee.
http://www.youtube.com/watch?v=msrqULV94_A

en de foto's van Paard in Beeld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het holle pad ging fijn, ondanks een struikeling na de haag, want Vos was zo weer op de been en ging strak door. Het water voelde ook heel safe, mooi even kijken bij de afdaling en rustig naar beneden.

Op weg naar het water (met dank aan Gitta1977)
Afbeelding
Afbeelding

Op de trakehner dacht ik alleen maar "kop erop en blijven rijden" en onder luide aanmoedigingen van veel bekenden daar (ik had om moral support gevraagd en die kreeg ik van onder andere Wollie, Tezz en mijn moeder Lovers ) sprongen we alsof we vleugels hadden. Flinke opsteker voor mezelf! De sprong erna gingen we in de landing nog bijna tegen de vlakte door de enorm zware grond, maar Laquinta wist handig overeind te blijven. De afsprong combi op het eind voelde echt super, gesloten over het smalletje, 2 korte galopsprongen naar de afsprong waar hij weer heel mooi taxeerde en over de brug naar het smalletje. Zodra Vosje voelde welke van de twee ik wilde hebben, gingen de oortjes erop en sprong hij gewoon zelf al tussen de vlaggen door, super, zo'n meedenkend paard!

afsprong (dank aan Apple)
Afbeelding
Afbeelding


Toen alleen het erepodium nog en 3 seconden te laat waren we binnen; daarmee heb ik mijn crosscarriere met Laquinta geweldig fijn afgesloten. Anderhalf jaar terug mijn 1e training met hem gereden in Renswoude en nu het M NK foutloos rond, ik ben echt supertrots op hem.


Resultaat was trouwens een 16e plek, mijn balken hebben me een 5e plek gekost. Maar dat weet ik met hem, voorzichtig springen is bepaald niet zijn sterkste kant. Dus ik was al blij dat ik gewoon de cross in mocht Knipoog

Heel veel dank voor een geslaagd weekend aan Paul_H voor het regelen van de overnachtingen, alle aanwezige bokkers voor de gezelligheid en uiteraard aan Merlijn en de eigenaresse van Vos voor alle hulp en de mentale support zaterdag.

/add
was helemaal vergeten erbij te zeggen dat we ngo de gelukkigen waren voor de dopingcontrole, heb ik dat ook eens meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-11-07 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:16

ziet er supergoed uit. echt gaaf de foto's

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:19

Mooi verslag en een mooie afsluiting van het seizoen van Laquinta Lachen

Die foto in dat beekje met die drie pony's op de achtergrond is echt mooi geworden Lachen.

Filmpje ziet er heel gecontroleerd en relaxt uit Lachen.

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:21

Zo jou paardje heeft er echt zin in! Op ALLE foto's oortjes strak naar voren! Leuk!

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:26

Leuk verslag Lielle. Ziet er netjes uit.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:27

heel leuk verslag en prachtige plaatjes!!

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:30

Gaaf Lielle! Hele mooie foto's.

Lysander

Berichten: 206
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:38

Wauw, wat heeft jouw paard er plezier in! Hij springt echt heel ontspannen, leuk om te zien!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:57

Mooi hoe geconcentreerd jullie kijken.

Hoe ging dat trouwens, die dopingcontrole?

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:16

super!
mooie foto;s
heb je gezien op de afsprong en smalletje, die ging echt super goed, stond bij simmie Haha!

Crosskip

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:35

Super afsluiting van het seizoen!! Echt top gedaan!

Spirit_
Berichten: 593
Geregistreerd: 10-05-07

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:39

Wat een onwijs stoer paardje! Haha! Mooie foto's! Veel succes en plezier nog! Gr Lisa

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:16

Échte actie-foto's, mooi!!!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:47

Mooi hoor! Prachtige foto's ook!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:56

Complimenten voor de foto's gaan naar de fotografen Ja en dank, ook namens Laquinta voor de complimenten voor ons.

bedankt LZ! Het voelde ook overal gewoon super aan, is echt een van onze beste crossen geweest.

@scum, ik werd na de reguliere DA controle door de KNHS DA uitgenodigd om mee te gaan, ik mocht wel eerst Vos naverzorgen. Daarna hebben we ons gemeld bij de KNHS DA, er was keurig een stal geregeld en gelukkig wilde Vos al snel plassen. Urine dus opgevangen, ook nog bloed afgenomen en met allerlei papierwerk, verzegelingen e.d. ingepakt. Verder nog chipcontrole en een aantekening in het paspoort.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:15

Lielle schreef:
Heel veel dank voor een geslaagd weekend aan Paul_H voor het regelen van de overnachtingen, alle aanwezige bokkers voor de gezelligheid en uiteraard aan Merlijn en de eigenaresse van Vos voor alle hulp en de mentale support zaterdag.


en natuurlijk Nickeltje + opa!

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:17

Bij zo'n dopingcontrole is het dus hopen dat je paard snel gaat plassen Lachen.

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:26

Erg leuk verslag lielle! En wat me opvalt is dat laquinta erg vaak haar oren naar voren heeft! Erg leuk om te zien!

Paul_H

Berichten: 733
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Rijpwetering

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:03

Zo te zien en te lezen heb je (bijna) net zoveel plezier beleefd aan dit verslag als aan het rijden zelf. Inderdaad een goede afsluiting van de samenwerking met Laquinta. Groeten Paul

Anoniem

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:04

Jammer van je balkjes. maar de cross ziet er zoals gewoonlijk super uit Ja

Wel jammer dat het niet meer gewoon bij HAW staat, nu mis ik deze verslagen regelmatig Verdrietig

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:08

Gave foto's zeg Lielle! En echt super dat je het zo af hebt kunnen sluiten!

TeZzz
Berichten: 999
Geregistreerd: 14-01-07

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:49

Mooi foto's en leuk filmpje Lielle!
Is een super mooie afsluiting van het seizoen idd.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:57

Leuk dat je zoveel foto's en een filmpje van Hattem hebt.
Je lijn smalletje, afsprong, brug, smalletje ging superstrak, echt uit het boekje gereden!
Geweldig dat je je seizoen met hem zo af hebt kunnen sluiten.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:28

OK dan! prachtige foto's!!

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Laquinta @Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:29

Super afsluiting zeg !! Ik vind het ook een heel mooi paard ! Gefeliciteerd met je foutloze M ronde hoor !
Ik vind het echt knap, Ja