Oefencross Ronostrand met Mentos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Oefencross Ronostrand met Mentos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 13:14

De eerste zondag van oktober heb ik voor het eerst een oefencross gereden met Mentos.
Mentos is een 9-jarige Franse Draver die nu ruim een jaar bij mij is. Hij heeft op Wolvega gelopen, daarna een aantal jaren het rustig aan mogen doen en nu bij mij als allrounder dingen doen die we allebei leuk vinden. We gaan regelmatig het bos in en hebben dressuur en springles. Al jaren staat eventing bij mij op de bucketlist… en aangezien Mentos duidelijk plezier heeft in het springen en buitenritten zijn we deze zomer goed gaan trainen. De kers op de taart was onze deelname aan de oefencross op het Ronostrand.
We hebben alles gesprongen en ook al zijn er nog voldoende leerpunten… ik ben echt super trots op Mentos. We hebben dit toch mooi gedaan samen. Niks gaver dan een draver :D

Eerst moesten we het springparcours in. We hadden 1 weigering maar verder prima.

Afbeelding


Afbeelding

Toen richting de keuring en de cross. Met deze prachtige foto gemaakt door Elianne
https://www.instagram.com/eliannevantzet_fotografie/
Afbeelding

Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 5 (hadden we eerst een weigering op)
Afbeelding

Hindernis 9
Afbeelding

Hindernis 10
Afbeelding

Hindernis 11
Afbeelding

Hindernis 12
Afbeelding

In totaal waren er 18 hindernissen maar van laatste deel heb ik geen (scherpe) foto’s.

En toen de keuring achteraf… Mentos was behoorlijk bezweet maar wel nog vrolijk en actief. Hij had zich ook ontzettend uitgesloofd. Zelf was ik ook moe maar heel voldaan.
Afbeelding


Het was super gaaf om dit te doen. Het indoorseizoen gaan we mooi oefenen met dressuur en springen en dan in het voorjaar weer crosslessen en oefencrossjes opzoeken.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:34

Ziet er goed uit! En wat een sprongen maakt hij zeg. :)

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Oefencross Ronostrand met Mentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:52

Dat ziet er heel erg leuk uit. Doen jullie goed!

Foto 12 is een geweldige hertensprong :D .

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 22:09

Ja hij springt erg ruim, zelf vind ik dat ook nog wat lastig want eigenlijk met springen niet zoveel ervaring. Jaren geleden op een manegepaard wel eens parcours gesprongen, nauwelijks te vergelijken met dit. Had wel 3x een crossles gedaan in de zomermaanden en daarnaast springlessen.
Die hertensprong.. tja dat krijg je als je Draver denkt dat rendraf ook heel erg grappig is :+
Ons leerpunt zit vooral op tempocontrole :o

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:58

Wat leuk! Hij ziet er goed enthousiast uit!