Barbedos op Eventing Lisse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Barbedos op Eventing Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 14:37

Eindelijk weer een keer crossen! Aangezien de cross van Nootdorp niet doorging waren we een beetje uit het ritme, maar we hadden er wel heeeeel veel zin in :):)



Afbeelding

- Barbedos (Bros)
- 9 jaarse ruin
- 1.82 hoog
- KWPN (Indorado x Martel xx)
- Dressuur L1

Als voorbereiding nog een crosstraining bij onze vaste instructeur Tessa Blom gereden op Moordrecht en een oefenrondje gereden op het terrein van Elaine Pen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar gingen de watersprongen ondertussen goed (ons grootste struikelblok) dus we waren vol goede moed voor Eventing Lisse :)


Ondanks mijn overzichtelijke planning leek het toch nog allemaal mis te gaan toen we geen verloopstekker bleken te hebben voor de trailer die we van een stalgenootje mochten lenen... Gelukkig kon Martijn langs de Gamma racen en vertrokken we met niet al te veel vertraging richting Lisse. Daar ook nog een flinke omleiding en toen bleek dat het verkeer niet geregeld was, waardoor het 1 chaos was van trailers, paarden, keuringsplek midden op de weg, honden, fietsers.... uiteindelijk kregen we een topplekje direct bij de springring :D Bros even op de trailer laten staan met mijn (niet-paardige) schoonvader op wacht, Martijn en ik gingen parcours verkennen. Onderweg werden we gebeld door schoonvader dat Bros toch wel wat onrustig werd (hoorden BAM BAM BAM op de achtergrond := ) dus instructies voor wortels voeren en aaien gegeven en flink doorgelopen. Wat een mooie cross! Voor ons de eerste keer op dit terrein. Wel wat zachte plekken in de bodem, goed opletten in de bochten dus.

Even kort losgereden en toen al snel de springring in. Hij was superfijn te controleren in het parcours, dat is voor ons soms nog al een opgave, dus echt heel tevreden met onze foutloze ronde in 64 seconden (7 voor stijl).



Voorkeuring was goed, hartslag 68 dus rustig door naar de start van de cross. Daar was het best druk en krap met vijf paarden en in de weg staand publiek. Bros bleef gelukkig rustig en toen mochten we al weer! Hele fijne rit gehad, even een rommelige afzet bij hindernis zes en een miscommunicatie op de dubbele hindernis stro-groene bak (ik wou groene bak, Bros toch liever het stro). Tussendoor lekker tempo gereden op de plekken waar het kon. Alles ging goed, tot de stop op het water. Superjammer! Even geprobeerd en toen toch het alternatief gesprongen. Fijn afgesloten met een goede nakeuring en een hartslag van 52, en echt hele fijne rit gehad. Uiteindelijk bleek dat we net buiten de prijzen waren gevallen! Dus toen zeker tevreden over ons crossmonster :) op naar de volgende!


reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re: Barbedos op Eventing Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:35

Hij heeft zulke mooie ogen! Imposant paard. Leuk dat je goed gereden hebt en dat water komt vanzelf goed.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:15

Ik zie jou vaak met je paard, ben fan van jouw paard.
Het meest omdat hij erg op mijn oude paard lijkt!
Mocht je hem ooit weg doen :P

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Barbedos op Eventing Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 07:25

@reina: ik noem hem vaak puppy haha om die ogen :D hij is wel flink aan de maat ja, altijd leuk met losrijden. We houden moed voor het water!

@Zamero: dankjewel! Hij gaat nog niet weg hoor hihi

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:35

Wat een knappe man. :)