En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:55

Haha ja precies ja

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:55

jazeker, we laten ons echt niet tegenhouden door wat tegenslagen! alleen gaan we het anders doen, ik hou het voorlopig gewoon bij enkelspan tot ik iemand heb kunnen vinden die me wel verder kan helpen. het doel hiervan was toch al om Flicka in het enkelspan te doen, het samenzetten met Ivoor was een leermiddel voor haar.

de kans dat ze dingen verkeerd leert (pijnlijke/ onprettige langboom, scheefgetrokken schoftje en leidsels niet passend) is op deze manier te groot, ze leert er niks extra's van, hoewel deze ervaring zoals ze het nu heeft beleefd haar zeker goed heeft gedaan, daar ben ik van overtuigd. maar goed, het wordt nu gewoon enkelspan, ik had vandaag op pad willen gaan met ze maar dat doen we in geen geval, de grote oefenwei is vrij (ponies begrazen momenteel een ander stuk), dus we kunnen daar ook in nu. ik wilde dat eerder niet omdat de ponies dan in de weg lopen en dat is voor Flicka erg lastig lijkt me, aangezien ze altijd komen zeuren om wat lekkers enzo. maar goed die wei is nu vrij, we hebben daar de ruimte om lekker rond te sturen.
ik ga gewoon weer lekker op mijn gevoel af, tot dusver heeft dat altijd nog de beste resultaten gehad. gewoon ons ding doen zoals we met elkaar gewend zijn...

@ lian ja inderdaad, en ik ben ook blij dat eea gezegd is want van een aantal dingen had ik dus geen idee. het is voor mij wel een teleurstelling dat wat ik dacht dat geweldig ging dus helemaal niet goed blijkt te zijn, maar beter dat het nu gezegd is dan dat we door schade en schande wijs moeten worden.

waarschijnlijk gaan we vanmiddag dus even enkelspan doen in de oefenwei, dat laat ik even van Flicka afhangen. ik heb er geen haast mee. mocht het er wel van komen, dan probeer ik ook even wat foto's te doen en gaan we voor een beter resultaat dan hier behaald, hihi!

enne, ondanks dat ik de niet-nodige fouten gemaakt heb, blijf ik apetrots op Flicka die dit maar mooi wel even gedaan heeft, na het overwinnen van de bit-angst onder andere. toen had ik niet verwacht dat ze nog voor de wagen zou komen, maar ze doet het maar mooi wel eventjes. ik heb de lof hier dan misschien niet verdiend, maar Flicka toch zeker wel en dat mag ook gezegd worden!
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 26-09-07 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:58

Ja leuk wil wel weer foto's zien, vind het echt leuk dat het oppakken zo goed gaat na al dat drama

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 12:02

hihi nou ja de voorbereidingen zijn er ook naar, dat merkte ik met deze rit ook wel. Flicka is echt aan de hulpen, makkelijk met de stem aan te sturen... ze deed het gewoon technisch beter dan Ivoor, en ook mijn stalgenootje die de eerste keer meewas vond het heel apart. ik wéét dat er kwalijke fouten zijn gemaakt, maar aan mijn voorbereidend werk met Flicka zal het niet liggen en daat zijn we trots op.

ze is er in ieder geval helemaal overheen, wat mij het meeste dwars heeft gezeten was dat bit, maar ze neemt het nu netjes aan en heeft overduidelijk liever het bit in haar smoeltje dan het bitloos hoofdstel. goed we hebben bijna een jaar pauze gehad van het mennen, maar dat heeft haar alleen maar goed gedaan.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:18

Ja renee volgende keer gaat het vast allemaal beter.
Ik weet echt wel dat jij altijd goed met je paardjes bezig bent.
Vind het ook heel goed dat je hulp hebt gezocht voor het dubbelspan helaas dat het toch niet zo'n goede hulp is als je zelf dacht.
Maar ik geef je helemaal gelijk dat je alsnog heel trots op flicka bent! dat mag je ook zeker!
gaat helemaal goed komen ben ik 100% van overtuigd!

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 22:09

hihi ja ik ook! we hebben haar vandaag in enkelspan gedaan. mijn zusje ernaast, en het ging net zo goed als met Ivoor samen. ze was wel wat vlotter (Flicka is heel energiek van zichzelf, Ivoor niet), maar dat is prima, ze was niet té vlot maar gewoon lekker voorwaarts, en ik kon heel fijn takt in de draf krijgen, echt super.

op een gegeven moment hing er in een bocht een vrachtwagen vlak achter ons, die wilde erlangs maar dat kon niet omdat die bocht niet te overzien was. Flicka liep gestaag door, wel met de oortjes draaiend maar gewoon helemaal super!
we kunnen nu dus gewoon lekker enkelspan verder, alleen nog een eigen kar, dan ben ik helemaal tevreden. afgezien van het rijtechnische stuk dan. Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 01:25

top renee ! klinkt goed !

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:37

merrieveulen schreef:
@ anke, wat een flauwe reactie. ik heb al na de eerste reactie daarover gezegd dat er strengdragers komen, dus waarom herhalen?



Ach gut was helemaal niet op die manier bedoelt, was meer sarcastisch, dát áls ik íets moet gaan zoeken wat gevaarlijk zóu kunnen zijn..... Knipoog

voor de rest als startende menner zie ik niet echt iets wat heel vreemd is..... Vork

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:38

Het is voor haar een goede ervaring geweest...
Fijn dat het enkelspan nu ook goed ging!

rosaaa

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zeist

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:39

ziet er goed uit Lachen
ik vind het altijd helemaal super om met de kar over de weg te gaan.

_Tornado

Berichten: 29
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Vught-zuidd

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:04

Ziet er goed uit! , super

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: En toen was het zover: FLICKA weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 08:29

bedankt allemaal!

@ anke, sorry verkeerd begrepen, ik vond het ook al niks voor jou, hihi!