Categorie; Fotografie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:23

Afbeelding
Deze foto zonder border in groot formaat goed als draffoto?

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:25

Hier kun je kiezen voor 2 draffoto's, persoonlijk vind ik de eerste foto dan beter voor de 'V' model. Maarja, ik kan nog altijd verder zoeken voor je. Ook hier weer de juiste formaat van max. 800!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:26

Myukii schreef:
Zelf heb ik wel een goede draffoto, galopfoto, springfoto, redelijk groot formaat en zonder border. Saskiakur: op de vorige bladzijde onderaan staan de foto's die ik nog zoek voor dat artikel.. De andere foto's zal ik zo even in het topic zetten! Lachen (al is het natuurlijk ook goed als de foto's van Saskia gebruikt worden, heb ik natúúrlijk geen problemen mee Tong uitsteken )


Ik kan je wel helpen, hoor. Heb wel bij alle gezochte foto's een voorbeeld. Maar bij de standfoto's. Bedoel je dan gewoon potret van het gehele paard van de zijkant?

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:27

Maar het V-moment is wat in het stukje in dat artikel besproken wordt zeg maar. Moet zeggen dat ik jou foto's echt gigantisch wauw vindt, maar het lijkt me duidelijker een foto te plaatsen die goed aansluit bij het artikel (niet dat dat mijn foto moet zijn, maar misschien heb jij nog een foto waarop dat wordt laten zien? Lachen )

[Edit] Nee, voor houding echt een standfoto, van de zijkant zeg maar, zodat je goed de houding van het paard kunt zien..

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:31

Ik heb wel een foto waarbij het paard vierkant staat maar dat hij niet mooi rond is. Maar dat hij fris naar voren kijkt. Terwijl de ruiter intructries krijgt van haar lesgeefster.

Edit: Mij maakt het niet uit dat mijn foto's worden geplaatst. Wil graag een bijdrage leveren en heb nog zat foto's.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:33

Een redelijk stapfoto, hierbij komt het voorbeentje mooi naar voren:

Afbeelding

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:41

Die stapfoto is inderdaad erg goed! Maar voor 'houding' is het denk ik beter te zien als er geen ruiter op de rug van het paard zit, maar zonder tuigage ed (hoofdstel/halster natuurlijk wel). Maar ik bedoel gewoon zo'n 'exterieurkeuring' foto.. Gewoon precies als wat in dat stukje staat beschreven Lachen
Maar daar heb je er vast zat van, haha!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:47

Ik heb wel stap/draf/galop foto's zonder ruiter maar wel tijdens het longeren. Misschien is dat wat?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:55

Myukii: bij jou draffoto heb ik ook het idee dat je nét te laat ben: het linkervoorbeen is net al weer geknikt. Ik vind de eerste draffoto van Saskia zelf het beste denk ik Lachen

stap/draf/galop denk ik niet dat her verkeerd is als er een ruiter opzit Lachen

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 18:56

Ik ben met de tips bezig !

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 14:50

Ik ga de stukjes over diafragma even aanpassen. Deze kloppen niet.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:52

Vind het best raar dat andere fotografen, zoals Sannah of Antoinnette, hun bijdrage niet leveren. Hun hebben tenslotte meer ervaring dan ons en hebben misschien meer tips.

Anoniem

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:03

Muzefee schreef:
Ik ga de stukjes over diafragma even aanpassen. Deze kloppen niet.


Wat klopt er dan niet aan? Verward

[edit] oooh, je hebt alleen 'diafragma' door 'diafragmaopening' vervangen overal. Dat valt dan wel mee met het niet kloppen, gelukkig. Clown

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:13

Nou uiteindelijk is het dus verkeerd verteld. Als je in één verhaaltje het over grote en kleine diafragma's hebt, moet het wél goed gescheiden zijn en op de goed manier uitgelegd. Nu stond het er niet op een logisch leesbare wijze. Maar is nu opgelost. *LOL*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:17

ik heb 'diafragmaopening' weer overal teruggezet naar diafragma muzefee. Diafragma betekent al de opening in je lens, 'diafragmaopening' is dus dubbelop.

Ik zag dat je het stuk over tips toegevoegd had, ik heb dat nu onder 'tips en trucs' gezet met === jes eromheen, dan geef je aan de wiki software aan dat het een tussenkopje is en komt het ook in de inhoudsopgave te staan. Ik heb ook het stukje over macro en close-up met je voorbeeldfoto's toegevoegd, als je daar nog wat over de foto's erbij wilt zetten kan dat Lachen

Saskia: ik heb je bewegingsfoto's erbij gezet, heb je toevallig nog een mooie springfoto die we erbij kunnen zetten?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:40

SaskiaKur schreef:
Vind het best raar dat andere fotografen, zoals Sannah of Antoinnette, hun bijdrage niet leveren. Hun hebben tenslotte meer ervaring dan ons en hebben misschien meer tips.


Dat vind ik niet zo raar...wat ik wel raar vind is dat ik ineens mijn naam hier tegen kom bij zo'n opmerking!

Toevallig kom ik langs dit topic met de naam fotografie erin aangezien het bij 'actieve onderwerpen' stond op de voorpagina.
De reden dat 'de andere fotografen' niet mee werken is denk ik niet omdat we dat niet zouden willen, maar misschien omdat we er de tijd niet voor hebben? (al kan ik natuurlijk niet voor anderen praten).
Het is momenteel mooi weer, dat betekent een run op de fotoshoots, dus alle tijd die ik heb ben ik met foto's bezig.

Van heel bokt-wiki heb ik nog bijna niets meegekregen gezien, misschien dat ik er nog weleens naar ga kijken zodra de tijd het toe laat.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:50

Dat zijn de namen die mij eventjes binnenvallen Knipoog Niets aanvallend bedoeld, hoor. Jullie hebben een stuk meer ervaring als ons, en het enige is dat we vragen is dat jullie ook een kijkje kunnen nemen. Iedereen heeft het druk en daar is ook begrip voor.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:48

Volgende keer ons gewoon per PB attenderen op wat er gaande is, dan kunnen we bedenken of we tijd/zin hebben om eraan mee te werken Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:57

Ben ik het wel mee eens Saskia, als je graag wil dat iemand meewerkt of tips geeft is een pbtje sturen wel zo vriendelijk Lachen

Anoniem

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:20

Antoinette schreef:
Volgende keer ons gewoon per PB attenderen op wat er gaande is, dan kunnen we bedenken of we tijd/zin hebben om eraan mee te werken Knipoog


Ik heb je een PB gestuurd, al een tijdje terug, of ik 1 van je indoor foto's zou mogen gebruiken. Je bent naar mijn mening nl. echt één van de beste indoorfotografes hier op bokt Knipoog

Helaas heb je daar helemaal niet op geantwoord, niet positief, niet negatief en ook niet dat je er nog over na moest denken of dat het antwoord later nog zou komen. Dus het is niet helemaal waar wat je nu overal antwoord naar mijn idee.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Categorie; Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:40

WildWings schreef:
Helaas heb je daar helemaal niet op geantwoord, niet positief, niet negatief en ook niet dat je er nog over na moest denken of dat het antwoord later nog zou komen. Dus het is niet helemaal waar wat je nu overal antwoord naar mijn idee.


Het beantwoorden van PB's doe ik altijd, het tijdsbestek kan ik alleen niet meegeven. In dit geval wilde ik er eerst rustig over nadenken (en was al van plan na de pasen te antwoorden).
Aan de ene kant wil ik namelijk best hier en daar een foto leveren, maar wil dat eigenlijk alleen als ik achter de tekst kan staan. Als er bijvoorbeeld in de tekst instellingen ed. staan die ik nooit gebruik of niet achter kan staan, slaat de foto natuurlijk nergens op.

Ik wist dus inderdaad dat jij bezig was met iets over fotograferen voor bokt-wiki, maar niet dat er ook al een topic voor lopende was. Ik kom lang niet overal meer op bokt, daar is het me te groot voor...