Stand van zaken Bokt Wiki

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 21:11

Dat is inderdaad hoe veel forumgebruikers (nu) gebruik maken van de Wiki. Maar er zijn ook genoeg personen die via google of een andere zoekmachine op de Wiki terecht komen. En daar is niets mis mee :) de doelgroep is iedereen met een interesse in paarden die de Nederlandse taal machtig is. En dat hoeven niet alleen forumgebruikers te zijn. DIe vinden het wellicht fijn om meningen te inventariseren, terwijl de Wiki algemene/neutrale informatie over een onderwerp geeft.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:24

Als dat de doelgroep is, wat doen wij dan nog in deze discussie? Wat is de achterliggende gedachte van de wiki? Los van of onderdeel van Bokt? Door Bokt of voor Bokt?

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:39

Volgens mij zijn er op Bokt genoeg mensen te vinden met een interesse in paarden :)

Het idee van de Wiki is om te zorgen dat de Bokt Wiki dé plaats wordt waar mensen met vragen over paarden heen gaan om die vragen snel en duidelijk beantwoord te krijgen.

Samengevat: de Wiki is voor Bokt, door Bokt en voor mensen die niets met Bokt hebben, maar wel met paarden.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:18

Ik help het je hopen Marieke. Maar ik heb er een stevig hard hoofd in. Want naar mijn bescheiden mening werkt het niet zo. Niet als je enige kwaliteit wilt. Maar mijn tijd zal het wel duren en gelukkig zijn er goede boeken. Die ook steeds vaker ook digitaal voorradig zijn, dus maar één downloadklck away ;)

In ieder geval succes!

Ankje11
Berichten: 1264
Geregistreerd: 08-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:01


Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:19

Ik vind vooral voor medische, voedings of andere gezondheids gerelateerde artikelen het idee van de wiki helemaal open stellen toch een gevaarlijk iets. Veel mensen nemen dingen die ze in een wiki lezen toch voor waar aan. Als je dan zo maar iedereen dingen over bv behandeling van koliek laat schrijven, kan ik me situaties voorstellen waarbij mensen de wiki raadplegen als naslagwerk, en er vervolgens naar handelen... Dat kan hele rare dingen opleveren.
Juist bij de bokt wiki is dat een gevaar denk ik, omdat er heel veel jonge meiden heel erg enthousiast zijn over paarden. En deze meiden zullen vaak ook heel overtuigt zijn van sommige informatie die ze hebben gekregen. Echter zijn ze meestal niet in een positie om er wetenschappelijke bronnen op na te slaan. Gevolg: gebrekkige of soms zelfs verkeerde informatie.
En als je ziet hoeveel mensen dingen die ze "ergens op internet" hebben gevonden voor waar aannemen... Waarbij soms bewezen is dat het tegengestelde waar is bv... dan vind ik dat toch een eng iets. Zeker als je de bokt wiki wil aandragen als hét naslag werk betreffende paarden voor alles en iedereen die nederlands talig is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:12

ben eigenlijk even benieuwd wat de bevindingen ongeveer een half jaar later zijn :j

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:30

Ik eigenlijk ook wel. :)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Stand van zaken Bokt Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:28

Op dit moment is er op het hoofdonderwerp van deze discussie nog 'geen nieuws'. Doordat andere zaken op Bokt voorrang hebben gekregen (oa Markt), heeft het proces enkele maanden stilgelegen. De afgelopen twee maanden is dat weer opgepakt. Maar, zoals oa uit dit topic blijkt, zitten er aan elke volgende stap haken en ogen en willen we vervolgstappen goed uitdenken en niet te snel zetten. Op dit moment wor dt daar hard aan gewerkt, zodra er nieuws is, laten we dat weten.

In de tussentijd is er aan andere dingen gewerkt, als er nieuws is op Wikigebied wordt daar ook in het BBB op FZ een update van gegeven. Voor 2011 is er door de Wikimods een overzicht geplaatst: [WZ] Jaaroverzicht: Bokt Wiki in 2011 en in het vorige BBB heeft ook een stuk over de Wiki gestaan: [FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April