Gezocht: Foto's voor de Wiki

(Naar Wiki artikel)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:08

Ik heb net een vriendinnetje gemaild of ze een paar mooie foto's van haar Nonius ter beschikking wil stellen; even afwachten dus ;) !

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:30

zoeken jullie voor botulisme naar symptoom foto's? Ik heb een voor en tijdens foto van een paard die het effect goed weergeeft.. en na foto is er helaas niet, het paard is hieraan overleden.

mochten er nog foto's van endurance trainingen gezocht worden kan ik deze via yvonne van der velden waarschijnlijk wel regelen.

ook staat er een paard bij ons op de boerderij met gallen, kan alleen van de symptomen foto's maken, want de eigenaren doen er verder niets aan (dus geen behandeling)

voor gebruiksdoel kan ik bv fokmerries met veulens fotograveren en showpaarden op een arabieren show

als ik wat moeite doe kan ik een rontgen foto krijgen van een nageltred die vlak langs de straal loopt, als hier interesse voor is neem ik contact op met de dierenarts om deze foto van mijn pony te bemachtigen.

Anoniem

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:32

Ik weet niet of een duidelijke pirouette-foto nog welkom is, maar vond deze net http://i1102.photobucket.com/albums/g44 ... nt0891.jpg
Heb ik zelf gemaakt, mag eventueel gebruikt worden als dat nodig is :) Was tijdens een clinic van Adelinde Cornelissen op Horse Event 2011.

S123321
Berichten: 995
Geregistreerd: 25-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:00

Is er al een lijst met foto's die nu nog nodig zijn, een update?
Dan kan ik ook in mijn archief kijken en wil ik wel foto's aanleveren.
Foto's zelf gemaakt. Deze onderstaande mogen gebruikt worden, ik hoor het graag.

achillespees, als die zo correct is?
Afbeelding

Zhivago
(met Theo Hanzon) tijdens de pavo cup in Ermelo 2009
Afbeelding

Zjengis Khan
tijdens de pavo cup in Ermelo 2009
Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:53

Betere foto van Bloody Shoulder Marking
Afbeelding

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:20

Zou ik hem er alvast op zetten Lifaya? Die is echt erg mooi en duidelijk! *\o/*

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:04

Ik ga morgen even op iedereen persoonlijk reageren en alle vragen beantwoorden en foto's plaatsen.

In elk geval alvast bedankt voor de foto's iedereen.

Ik zag dat de titel nog niet aangepast is, maar de lijst in de OP van dit topic is 2 weken geleden geupdate, dus die is weer helemaal bij :j

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:37

lifaya schreef:
Sorrel (vos) Quarter merrie met een "schimmelplek" :P
Afbeelding


Ik weet niet zo heel goed waar ik met deze foto heen moet -O-
Iemand een goed idee?

@ _l_amanda_l_: jouw foto van de comtois is toegevoegd aan het artikel. De foto van het bekappen is ook toegevoegd aan het artikel. En de cross foto is toegevoegd aan het artikel Wedstrijd (SGW).
De rontgenfoto's zijn niet van erg goede kwaliteit en de foto uit het boek mogen we niet zomaar gebruiken volgens mij, dus die heb ik niet op de Wiki gezet.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 05-06-12 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:01

Voor shadowfax (blanco dus :p) zijn er een aantal leuke fotos beschikbaar van de eigenaresse van het paard.

Kan haar zo een mailtje sturen met de vraag of ze een / meerdere gelicenceerde foto beschikbaar wil stellen? Is gewoon goed te contacteren namelijk. Is volgens mij ook geen hele grote vraag, en dan kan er een "out of role" foto op de wiki en een als shadowfax bijv.?

miss_lizje

Berichten: 6264
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:03

Ik heb nog een foto van mijn paard met sabino kenmerken.
Weet niet of jullie er nog wat aan hebben.
Afbeelding

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:06

Lolleke schreef:
Voor shadowfax (blanco dus :p) zijn er een aantal leuke fotos beschikbaar van de eigenaresse van het paard.

Kan haar zo een mailtje sturen met de vraag of ze een / meerdere gelicenceerde foto beschikbaar wil stellen? Is gewoon goed te contacteren namelijk. Is volgens mij ook geen hele grote vraag, en dan kan er een "out of role" foto op de wiki en een als shadowfax bijv.?


Dat lijkt mij een prima plan Lolleke. Misschien kun je ook vragen om een foto waarbij hij wel in zijn rol is. Als ze die toevallig ook heeft zou het wel leuk zijn om beide foto's bij het artikel te plaatsen.

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:07

Aurora3 schreef:
Lolleke schreef:
Voor shadowfax (blanco dus :p) zijn er een aantal leuke fotos beschikbaar van de eigenaresse van het paard.

Kan haar zo een mailtje sturen met de vraag of ze een / meerdere gelicenceerde foto beschikbaar wil stellen? Is gewoon goed te contacteren namelijk. Is volgens mij ook geen hele grote vraag, en dan kan er een "out of role" foto op de wiki en een als shadowfax bijv.?


Dat lijkt mij een prima plan Lolleke. Misschien kun je ook vragen om een foto waarbij hij wel in zijn rol is. Als ze die toevallig ook heeft zou het wel leuk zijn om beide foto's bij het artikel te plaatsen.


Net gedaan, gevraagd om foto's in en uit rol en de wiki vernoemd :) Hopelijk krijg ik snel antwoord :j

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:08

miss_lizje schreef:
Ik heb nog een foto van mijn paard met sabino kenmerken.
Weet niet of jullie er nog wat aan hebben.
[ Afbeelding ]


Deze foto ga ik voorlopig plaatsen bij het artikel over de Sabino, maar als je een mooie standfoto (met zijn hoofd omhoog) hebt zou die beter zijn dus die mag je ook altijd sturen.

miss_lizje

Berichten: 6264
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:11

Aurora3 schreef:
miss_lizje schreef:
Ik heb nog een foto van mijn paard met sabino kenmerken.
Weet niet of jullie er nog wat aan hebben.
[ Afbeelding ]


Deze foto ga ik voorlopig plaatsen bij het artikel over de Sabino, maar als je een mooie standfoto (met zijn hoofd omhoog) hebt zou die beter zijn dus die mag je ook altijd sturen.


Is goed. Ik heb wel foto's van een shoot, maar daarvoor zou ik eerst toestemming moeten vragen. Maar zelf foto's maken moet ook wel lukken.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:22

@ miss_lizje: Kijk maar even wat het handigst is. Voorlopig staat je foto er in elk geval op ;)

@ _l_amanda_l_: De Doma vaquera foto's zijn ook toegevoegd aan het bij behorende artikel. En de foto van de endurance training heb ik ook gebruikt. De foto van de vliegende galopwissel ga ik niet plaatsen, want op die foto zie je veel spanning en is niet echt duidelijk wat een vliegende wissel nou precies is. Ik denk dat we daarvoor beter een filmpje kunnen plaatsen.
Van de foto's met de wagens gebruik ik alleen de Friese sjees en de boeren wagen. Op de andere foto's staan vaak veel mensen bij op de foto of is het onderwerp dat voor de wiki interessant is niet zo duidelijk in beeld.

@ Lifaya: die betere foto van de bloody shoulder is inderdaad veel duidelijker dus dan gebruik ik die ipv de eerdere twee foto's die je in het topic gezet had :j Ik vind je logo op de nieuwe foto ook erg mooi trouwens :D
Als je nog vee drijf foto's hebt dan zijn die ook zeker welkom hoor. Laat maar zien.

Edit: ik zie dat die foto er al staat. Super :)

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:19

@ PKfoto: de foto van Zhivago heb ik gebruikt. De foto van de achillespees is wel een mooie foto, maar dat zijn de buigpezen. De achillespees is de pees die van de sprong naar boven loopt ;)
Zjengis Khan vind ik geen geweldige foto, maar ik heb hem voorlopig toch gebruikt omdat er anders helemaal geen foto bij het artikel staat.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:50

@ lifaya: De foto's van de ezel merrie op bladzijde 10 was ik vergeten, maar die zijn ook geplaatst ;)

Sterre schreef:
Ik heb net een vriendinnetje gemaild of ze een paar mooie foto's van haar Nonius ter beschikking wil stellen; even afwachten dus ;) !

:D Bedankt voor het mailen alvast. Ik hoop dat ze mooie foto's voor de Wiki heeft ;j

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:52

LuffB schreef:
zoeken jullie voor botulisme naar symptoom foto's? Ik heb een voor en tijdens foto van een paard die het effect goed weergeeft.. en na foto is er helaas niet, het paard is hieraan overleden.

mochten er nog foto's van endurance trainingen gezocht worden kan ik deze via yvonne van der velden waarschijnlijk wel regelen.

ook staat er een paard bij ons op de boerderij met gallen, kan alleen van de symptomen foto's maken, want de eigenaren doen er verder niets aan (dus geen behandeling)

voor gebruiksdoel kan ik bv fokmerries met veulens fotograveren en showpaarden op een arabieren show

als ik wat moeite doe kan ik een rontgen foto krijgen van een nageltred die vlak langs de straal loopt, als hier interesse voor is neem ik contact op met de dierenarts om deze foto van mijn pony te bemachtigen.


Voor alle foto's die je noemt geldt: Ja graag :j
Je mag ze hier neerzetten of mailen naar Aurora3@bokt.nl als dat voor jou makkelijker is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26786
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:59

Hebben jullie nog foto's van diverse (giftige) planten nodig en zo ja, welke? Heb binnenkort een weekje vrij en dan kan ik me daar wel eens in verdiepen...

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:01


LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:34

Dit is alvast de eerste van de fokmerries, veel foto's staan op een cd-rom dus zal ik nog even moeten opzoeken of contact voor opnemen met de desbetreffende personen.
Afbeelding

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:32

s6801881 schreef:
miss_lizje schreef:
Ik heb nog een foto van mijn paard met sabino kenmerken.
Weet niet of jullie er nog wat aan hebben.
http://4.media.hyves-static.net/1279623 ... 23219.jpeg


Is sabino + sooty zo te zien, ik weet niet hoe de wiki erbij ligt op het gebied van sooty?


Over sooty is al een artikel met een aantal foto's. Als je op de link klikt kom je vanzelf bij het artikel, dan kun je zelf kijken hoe ver de Wiki is op dat gebied ;)

ellepel

Berichten: 47498
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:45

heb net even gekeken en zonnebrand foto's ga ik morgen maken,lopen nogal wat verbrande snoetjes rond op stal

even vraagje nog!
staat dat bij sabino ook nog foto's moeten,maar welke zoek je precies?

ohw en een foto van overgewicht heb ik!

Afbeelding


weet niet of deze zo geschikt is?

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Gezocht: Foto's voor de Wiki *update tot 14-11*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:36

@ ellepel: laat de zonnebrand foto's maar komen :j
Voor het artikel over de sabino zoeken we vooral nog foto's van de verschillende patronen. Een mooie standfoto voor bovenaan het artikel mag ook nog.

Voor het artikel over overgewicht hebben we nog geen enkele foto. Bovenstaande foto is in principe wel geschikt, alleen is er vrij veel omgeving op te zien. Als je de foto in groter formaat hebt zou ik hem liever wat beter bijgesneden willen hebben. Je mag hem ook mailen in groot formaat naar Aurora3@bokt.nl dan snij ik hem zelf even bij.

ellepel

Berichten: 47498
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 05:58

ohw,nou wacht maar even,genoeg dikke paarden op stal dus maak wel een andere betere foto :j