Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

(Naar Wiki artikel)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:06

Toevallig viel m'n oog erop: hoefbevangenheid in de Wiki..
Met alle respect hoor, maar wat een slecht stuk en zo beperkt wat informatie betreft.
Ik heb voor het Centraal Topic Hoefbevangenheid een lange introductie geschreven - met enige aanpassingen lijkt me die heel wat beter te gebruiken voor de Wiki, dan het huidige verhaal. Mijn toestemming hebben jullie om dat - met enige kleine aanpassingen, zo over te nemen!
[url]
[BEH] Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2[/url]

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:51

of zou je het zelf leuk vinden om deze slag te slaan? :) Want het is denk ik een belangrijk artikel, maar het is fijn als iemand met kennis er een slag in maakt :)

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:07

Hier is al bijna 2 weken weinig activiteit meer geweest, maar het zou zonde zijn als het vergeten wordt. Ik wil dit anders vanavond wel even in de Wiki zetten. Het voorwoord van het centraal topic is inderdaad heel erg uitgebreid.

Ik moet wel zeggen dat op dit moment nog steeds niet alles duidelijk is voor wat betreft ontstaan en de beste behandeling van hoefbevangenheid dus helemaal volledig zal het stuk voorlopig nog niet worden denk ik.

Voordat ik eraan begin zal ik nog even contact zoeken met de TS om dubbel werk te voorkomen ;)

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 10:12

Sorry dames, maar ik heb het drukker dan druk op het moment.
Zal proberen het deze week af te ronden!

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in Belgiƫ

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:56

Aurora3, ja ok nog niet alles over HB is duidelijk maar de wiki komt hier echt serieus te kort. Er staat nog niet eens bij dan bv. rijk gras of overeting grote oorzaken zijn. Het stuk kan dus wel heel wat completer, inderdaad er zijn wel nog missing links in het exacte onstaan maar nu wordt er gewoon foutieve informatie gegeven ;)

Een beste behandeling is er wel, maar dit hangt echt wel van elk paard persoonlijk af. Volgens mij gaat die eenzijdige behandeling er nooit komen aangezien er ontzettend verschillende stadia/ oorzaken per paard zijn. Jannepauli heeft mij ook goed geholpen toen mijn paard HB kreeg (en nog heeft) dus ik ben er zeker van dat zij een zo volledig mogelijk artikel zal schrijven ;)

JP, als je iets van onderzoeken of zo nodig hebt, mag je altijd de titel even doorgeven dan zie ik of ik het kan vinden op onze database van de universiteit ;)

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:49

Dank voor je aanbod Liene!
Ik denk echter dat we een dergelijk artikel niet al te wetenschappelijk moeten maken - mensen krijgen al zoveel over zich heen bij deze ernstige aandoening dat de basistekst zo goed mogelijk te begrijpen moet zijn en eerste hulp kan geven.
Ik ga er in het weekend aan werken.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 17:53

De tekst voor de Wiki is per pb verzonden aan Aurore.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:49

Ik heb inderdaad een pb gehad, maar die was al verwijderd voordat ik hem kon lezen. Is er iets mis gegaan? zou je je tekst nog eens willen sturen? Je mag hem evt ook mailen naar Aurora3@bokt.nl

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 11:07

Nu verzonden naar je bokt-adres!

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:33

Ontvangen hoor. Ik denk dat ik morgen tijd heb om het erop te zetten. Even zien hoeveel werk ik er nog aan heb, maar ik ga er in elk geval morgen naar kijken.

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:39

Is er hier al iets veranderd ? Ik ben heel erg benieuwd naar het stukje van JP ;)

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:44

Ik heb het stuk van JP dus ontvangen en doorgelezen. Het was een erg goed stuk, maar heel erg lang. Daarom heb ik voorgesteld om bepaalde stukken niet in dit artikel te plaatsen, maar in aparte artikelen. Ook de opmaak heb ik aangepast aan de standaardopmaak die we op de Wiki voor alle artikelen gebruiken.
JP had mij gevraagd of ik het stuk nog een keer naar haar terug wilde sturen zodat ze het kon lezen voordat het geplaatst zou worden en dat heb ik dus enkele weken geleden gedaan.
Ik denk dat ze het op dit moment even druk heeft met andere dingen, want ze heeft me laten weten dat ze het ontvangen had en dat ze het zou lezen maar daarna heb ik niets meer gehoord.

Het lijkt mij het beste om nog even af te wachten. Het meeste werk is in elk geval gedaan, dus zodra zij het ermee eens is kan het geplaatst worden.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:23

En kan het inmiddels geplaatst worden? Ik had trouwens ook rontgenfoto's in dat topic gezet met wikifoto's. Mss wel interessant om bij het artikel te plaatsen?

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:34

Het artikel is inmiddels al enige tijd geleden geplaatst. Ik heb hierover nog pb contact gehad met Jannepauli, maar ben vergeten hier in het topic te melden :o

Voor de foto's ga ik dit weekend even kijken waar die gebleven zijn en waarom ze er nog niet bij staan. Capopjekop: Bedankt voor de tip in elk geval. Ik laat je nog weten of je foto's geplaatst zijn.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:22

Mijn andere foto's zijn wel geplaatst van de hoef en hoefschoen, mss vond de andere mod de foto's van de rontgen niet geschikt? Ik weet het niet.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:56

Ik heb toevallig nu even een paar minuten tijd dus ik ga je foto's even opzoeken in het fototopic :j

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:50

Even voor het overzicht: Op 22-3 heb ik een pb verstuurd naar capopjekop met de vraag of ze de foto's ook groter heeft, want een groot deel van de foto's zijn helaas te klein voor de Wiki.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:52

Ohja goed dat je het nog een keer schrijft, zal morgen even zoeken.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Wiki-onderwerp Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:53

Super, ik zie ze wel verschijnen. :) Als ze te groot zijn mag je ze ook gerust mailen he ;)