Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:36

alles zal vast wel een keer uit sterven

Anoniem

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:37

http://www.vogelbescherming.nl/content.aspx?cid=234
Hier staat een stukje over de kerkuil..

Nu zijn er idd weer genoeg, mooi laten houden zo. Ja
Maar ze zijn dus echt wel bijna weg geweest. En daarom beschermt.
En ze blijven dus op dezelfde plek volgens dat stukje, dus daarom in jullie beleving veel kerkuilen, maar dat is dus niet zo
Pas sinds 2000 weer, dus nog niet lang

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:39

het is gewoon zo:

er komen meer (kerk)uilen, hoe voedsel word minder, er zijn weer minder (kerk)uilen, voedsel wordt weer meer, er komen weer meer (kerk)uilen.

dit is gewoon met alle beesten zo

Anoniem

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:40

ja..?
Volg je daar ff niet
tuurlijk is dat zo..maar dan moet daar wel voor gewaakt worden...ook voor genoeg broed mogelijkheden, wat meestal met de moderne huizen voor veel vogels niet meer is

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:42

is zo! maar ik zou me niet gelijk zorgen maken als er wat minder zijn.. tuurlijk als het heel veel minder word wel natuurlijk!

tja wij hadden speciaal voor de uilen een broedkast gebouwd boven in de top! maar ze bleven in het achterhuis zitten omdat raampje boven in helemaal kapot geschoten waren door ons voetballen Tong uitsteken haha erg dankbare beesten dus Tong uitsteken

Utan
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:43

Wat gaaf als je zo'n nest in de buurt hebt. Een kennis (valkenier) van me heeft ook zo'n uil en ze zijn echt leuk om te zien, al ben ik er nog steeds niet over uit of ik ze nu mooi vind of niet Haha! Haha!

Anoniem

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:43

Daar ben ik eigenlijk ook nog niet over uit Haha!

rebble

Berichten: 1751
Geregistreerd: 27-03-07
Woonplaats: Beilen

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:45

Gaaf die foto's!! Bij vriendin was zelfs hele kast naar beneden gevallen, maar alle 5 jongen hebben het overleefd! (Week later zijn ze geringd en alles oké)
Maar wat stinken ze!!!
Bij mijn vorige huis in Giethoorn zaten er altijd 1 of 2 in de oude schuur. Mooie beestjes zijn het..

P_A_R_Love

Berichten: 2370
Geregistreerd: 06-04-07

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:47

wel sgattig maar ik vindt ze er eng uit zien :S
maar wel sgattig

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:47

ELpatcho schreef:
alles zal vast wel een keer uit sterven



Ja dat lijkt me logisch maar de eerste paarhonderd jaar de kerkuil zeker nog niet, je hebt er geen idee van hoeveel er mee word gekweekt aan aangerommeld.

En trouwens valkerij heeft niks met uilen ofzo te maken, valkerij is jacht met roofvogels (hier in NL havik of slechtvalk) op een natuurlijke prooi. Veel mensen zien iemand lopen met een uil en denken dan hé dat is valkerij, nou demo's en hobby vliegen heeft daar dus niks mee te maken Knipoog

En inderdaad hoe kleiner het voedselaanbod van de uil hoe slechter de soort gaat, gaat voedsel goed de soort ook. Maar natuurlijk speelt de natuurlijke habbitat van de vogel ook mee deze verdwijnt steeds meer alhoewel ze zich wel aanpassen.

Inderdaad lelijk in de luier, mooi in de sluier. Als ze jong zijn, zijn ze oerlelijk en ze stinken ook ja en Toby zit nu in de dons en krijgt zn eerste veertjes maar overal blijft dons liggen haha.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:59

bij ons waren ze wild, wij kweken er niet, en zaten al helemaal niet aan de jongen! wij hoorden ze vooral tot dat er 6 uilen in het achterhuis zaten (uitgevlogen dus)

wij hebben ze ook niet geringt of laten ringen!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:01

Ik denk dat de vogelbescherming niet voor niets zo'n lijst maakt he.... Knipoog

Waarom dan steeds die discussie over wél beschermd / níet beschermd??? Ik vind het een beetje betweterig overkomen eigenlijk, sorry Lachen

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:03

niet over wel of niet beschermd maar over wel of niet zeldzaam

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:05

Heeft niks met betweterig te maken hoor, we hebben het alleen erover of ze zeldzaam zijn of niet, niet of ze wel of niet beschermd moeten worden Knipoog

Anoniem

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:06

heel simpel als ze niet beschermt waren geweest waren ze er niet meer geweest..zoek dat zelf maar ff op...
pas in 2000 is er weer een redelijk normaal aantal behaald en dak kun je best zeggen dat ze zeldzaam zijn. Want zo groot is dat aantal ooknog steeds niet...

Maar genoeg daarover gezeverd lijkt me Haha!
Vecht het anders maar aan bij die vent van natuur nog wat die óók zegt dat ze zeldzaam zijn.
Want ook ik vind het behoorlijk betweterig over komen als sites enz heel wat anders beweren...

Maar nogmaals, genoeg gezeverd daarover...

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:12

Ik zeg alleen dat er in het roofvogelgebeuren ze heel erg veel voorkomen. Ik zeg niet dat er heel wat anders beweerd word of dergelijke. En over CITES zeg ik alleen dat als je ze in gevangenschap houd je CITES en gelsoten voetring moet hebben juist omdat het beschermde soort is..

Maar goed...

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:32

leuk hoor rk grappige foto's Ja

Erg leuk dat de man je ook gelijk een hoop vertelde Ja Leuk Haha!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:09

Leuke foto's zeg, ik hoop dat het goedkomt met ze. Ik heb gisteren toevallig nog geassisteerd bij het ringen van een sperwerjong, vijf torenvalk jongen en vier steenuiljongen (loop stage bij de roofvogelwerkgroep Zwolle). Kerkuilen heb ik nog niet bij geholpen!

Je hebt zo'n programma over vogels op de BBC, Springwatch ofzo, ze laten webcambeelden van diverse vogels zien. Ik zapte laatst toevallig erheen, precies op het moment dat een kerkuil zijn broertje/zusje aan 't verorberen was Ziek
Ik weet het, dat is de natuur, maar het zag er alsnog niet gezellig uit Haha!

Anoniem

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:10

ieks...wist niet dat ze dat ook wel eens deden

bij planet is/was? een hele tijd een webcam te zien bij slechtvalken in de mortel.

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:18

Ja kainisme heet dat.

Klopt, die slechtvalken heb ik ook een tijdje gevolgd (zelfs een topic erover geopend hier Haha! ) maar ik heb ze alweer een tijdje niet bekeken. Ze zullen ook allang uitgevlogen zijn, of dood want ik meen dat het vrouwtje slechtvalk was verjaagd?

Gister was wel een beetje een teleurstelling dat er maar 1 sperwerjong in dat nest zat, we hadden er namelijk 5 verwacht. Mijn stagegenootje en ik volgen ze al 4,5 maand, dus we voelen ons een beetje "tante" van de Zwolse sperwertjes .. Clown

Anoniem

Re: Unieke foto's van de zeldzame kerkuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:19

Ze zijn idd uitgevlogen, maar er is soms beeld vanuit de grond, maar dat heb ik niet meer gezien

Vind dat in de mortel wel leuk, mijn paardje stond daar eerst bijna onder Lachen