de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:33

oke, veel plezier en succes nog met je honden Lachen
balen dat ze HD heeft zeg! Ach gut

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:23

nikita_love schreef:
maar helaas ze kan dus niet door


jammer
ik vroeg het omdat mijn vriendin ook regelmatig een pupje heeft om op te voeden

heerlijk maar ik vind het heel moeilijk om afscheid te nemen en dat terwijl ik ze dus maar een paar keer per week zie Knipoog

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:36

net de school aan de telefoon gehad en het is dus blijkbaar nog niet 100 % zeker dat ze is afgekeurd... ze is echt een twijfelgeval en de raad van beheer zou haar misschien nog goed kunnen keuren... maar dat antwoord krijgen we pas over een maand ongeveer...

Fortuna_love

Berichten: 273
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:25

wat een schatjes, ze zijn altijd ook zo zacht toch??

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 21:25

zijn zeker zacht ja Knipoog

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:53

Wat een interesant topic zeg Ja!!
Wij hebben hier precies hetzelfde meegemaakt als jij nu. Pleegezin geweest voor een puppy, op 11 en half maanden afgekeurd (ernstige HD) maar gelukkig hadden wij de mogelijkheid om haar te houden,
en hebben we haar mogen overnemen van de stichting. Ondertussen is ze hier al bijna drie jaar en ik ben nog altijd verliefd op m'n mooie meisje Lovers .

Ik hoop voor je dat ze toch nog doormag, alhoewel zwaar werk met een slechte heup is ook niet alles.

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 21:54

goh wat appart! mag ik vragen bij welke school jullie trainen?

ik heb er inderdaad ook een erg dubbel gevoel over nu...

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:00

Bij Vrienden der blinden, een belgische stichting. Niet zo heel groot, ik geloof dat ze ongeveer 10 honden per jaar kunnen 'opleiden'. het voordeel is natuurlijk wel dat de honden erg persoonijk worden begeleid. momenteel heb ik niet zo heel veel contact maar (zo eens in het half jaar kom ik eens langs; ze vinden het altijd erg leuk om angel nog eens te zien).

Ik vraag me af, wat was de uitslag van de heupfoto? In welke mata had ze HD?

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:04

nog niets is zeker, over een maand krijgen we de definitieve uitslag... wel heb ik de foto's gezien en ze zit gewoon echt op het randje van wel niet...

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:14

Best wel spannend voor jullie Ach gut .

Ik hoop dat het goed is als ik aantal vragen stel, ik ben namelijk erg benieuw hoe andere stichtingen bepaalde dingen doen. Knipoog

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:45

inderdaad erg spannend...maar hoop zo dat ze doormag, school is erg tevreden over haar ze zou het gewoon super doen als geleidehond Lachen

tuurlijk mag je vragen stellen! Haha!

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:09

Ok Bloos

Wat krijgen de honden te eten?
Wat word gedaan met de honden die afgekeurd zijn?
Ik neem aan dat het pleeggezin ook een paar basisdingen moet aanleren aan de pup, naast de opvoeding? Altans, zo was het bij ons. moet je dat zelf, doen, ga je op cursus...
Word je tijdes het traject gecontroleerd (als je de pup niet verwaarloost ofzo)
Worden de honden standaart gecastreerd of niet?
Waar haalt de stichting zijn puppy's vandaan?
Moet je er zelf geld insteken, of word alles door hen betaald?
Mag je naar je eigen dierenarst als er iets scheelt, of naar hun DA?

Dat zijn zo de eerste die in me opkomen Lachen .

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 23:24

*zal morgen even naar het merk kijken, ben nu te lui om zak op te zoeken (gooi het altijd in een bak Clown )
*als je hond word afgekeurd heb je als pleeggezin de eerste keuze of je de hond wilt houden of zelf een gezin zoekt.. maar bij de school hebben ze een wachtlijst met mensen die graag zo'n hond willen hebben, die mensen zijn dan wel allemaal geselecteerd en hebben een huisbezoek gehad en vragenlijst ingevuld. Ivara zou nu wel 400 euro kosten om de meeste kosten een beetje te onderdrukken..
*we leren inderdaad naast de opvoeding de basis. je gaat om de 3 weken een ochtend naar de school voor cursus en daar geven ze je weer oefeningen mee om thuis te trainen, wel kan je altijd bellen als je ergens tegen aanloopt.
*eerst moet je door hun selectie komen, ervaring, tijd en liefde staan bovenaan! daarna als je de pup in huis krijgt MOET je om de 3 weken naar cursus dus kunnen ze zien of het goed gaat met de pup en zeggen of hij moet aankomen of afvallen Lachen
*als de honden met 8 maanden door de eerste medische keuring komen worden ze inderdaad gecastreerd, maar omdat Ivara met haar heup toen al een twijfelgeval was is zij dus nog niet gestereliseert, dit ook omdat het veel kosten bespaart.
* de school heeft zelf fokteven en fokt met een aantal goedgekeurde vaste reuen.
*Nee, het kost je zelf helemaal niets, de school betaald alles, van voer, speeltjes, kauwstaven tot Dierenarts, benches en manden
* Inprincipe maak je gebruik van hun DA, omdat ze die gewoon kennen en de DA hun ook kent dus weet wat ze verlangen en willen met de honden. maar mocht er nood zijn , hond word bijv. aangereden dan moet je gewoon zo snel mogelijk naar een dierenarts en maakt het dus niet uit naar wie je gaat

zo, ik hoop dat je nu antwoord hebt op je vragen Lachen

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:54

Ik hoop voor je dat ze toch goedgekeurd wordt, of dat je haar mag houden zeg Ja.
Ik heb ook nog een vraag, buren van ons wilde dit ook gaan doen, maar zijn er vanaf gestapt omdat ze te horen kregen dat er niet met de puppy geknuffeld mocht worden, alleen de ouders mochten er mee lopen (kinderen dus niet, terwijl die al ouder zijn) en er niet mee spelen etc.
Maar als ik jouw verhaal nu zo leest klinkt dit me heel raar in de oren..

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: de pup is er :D nieuwe blindegeleidehond :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 15:17

huh nou dat is dan ook absoluut niet waar!
zolang ze niet aan het werk zijn mag er volop geknuffelt en gespeelt worden! sterker nog dit MOET! anders kun je toch nooit een sociale hond krijgen??? wat een onzin zeg, mar het valt me op dat veel mensen dit denken ik weet niet van wie ze dit hebben gehoord, maar in elk geval bij onze school is het niet zo! en al helemaal niet de mensen van het gezin zelf Lachen
het is alleen zo dat als je bijv. gaat trainen en ze dus het dekje om hebben dat dan andere mensen op dat moment niet mogen aaien zoals in een winkel enzo, maar zodra het dekje afgaat mag de hond los en mag iedereen ermee spelen en knuffelen Lachen
laat ze dit maar lezen, want zou zonde zijn als ze het nu dus niet gaan doen! Lachen