[HK] Jack Russel hoekje !

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26924
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 01:09

Ik snap je wel.
En ik besef ook wel dat het belangrijk is als je ermee wil fokken.
Maar er zijn ook mensen die gewoon super blij zijn met hun neppe!

Dit topic heeft niks met kennis te maken.
dit topic gaat over mensen die trots zijn op hun hondje zowel nep als echt!

Daar doelde ik op!
Maar nee.. baroen komt weeeeeeeeeer eens binnenwandelen..
Je verhaaltje word oud.. als je iets heel vaak herhaald luisteren mensen niet meer.
Dan krijgen mensen zo iets van .... daar heb je haaar weeeer... *zucht*

Je kan namelijk geen jack topic openen of er staat een dergelijke reactie van jou afkomstig....
P.S. er bestaat ook zoiets als PM... je kan het ook gewoon via Pm aan de eigenaar vragen..

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 01:17

daantjuhhh schreef:
Ik snap je wel.
En ik besef ook wel dat het belangrijk is als je ermee wil fokken.
Maar er zijn ook mensen die gewoon super blij zijn met hun neppe!

Dit topic heeft niks met kennis te maken.
dit topic gaat over mensen die trots zijn op hun hondje zowel nep als echt!

Daar doelde ik op!
Maar nee.. baroen komt weeeeeeeeeer eens binnenwandelen..
Je verhaaltje word oud.. als je iets heel vaak herhaald luisteren mensen niet meer.
Dan krijgen mensen zo iets van .... daar heb je haaar weeeer... *zucht*

Je kan namelijk geen jack topic openen of er staat een dergelijke reactie van jou afkomstig....
P.S. er bestaat ook zoiets als PM... je kan het ook gewoon via Pm aan de eigenaar vragen..


nee hoor, ik doe dat gewoon openbaar, men mag dat gewoon lezen, en al is er maar 1 iemand, die er wel wat van op wil steken? mij is het best, jij noemt mijn verhaaltje oud worden, ik noem de pretnest fokkers verhaaltjes oud worden, als men hier gewoon hun of haar hondjes laat zien? ga je gang, maar iemand anders begint over raszuiver en fokt ook, dan mag ik gerust een vraag daarover stellen.

en hey, ik had nog niet eens een opmerking over de B&T gemaakt, kun je nagaan.. Knipoog

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 05:15

ik wil toch graag even wat toelichten, dit is nl een zoveelste "JR" topic op bokt, en dat is dus best leuk, alleen beseft niet iedereen wat een JR is, dus moet men ook niet raar opkijken als in zo'n topic, mensen komen , die dat wel weten en er ook het 1 en ander over kwijt willen

zoals hier al te lezen is, komt de B&T voorbij, dit is dus geen JR, dit is een hondje wat misschien gekruisd is met, maar een JR is het dus niet, dat maakt de hond zelf niet minder, minder lief enz, maar een rasnaam mag het dus niet hebben.

ook komt er hier al voorbij, iemand die fokt, het heeft over raszuiver, terwijl ze al "fout"heeft waar ze oorspronkelijk voor zijn gefokt, dat geeft voor mij al aan, dat verdiepen in het ras er niet echt bij is, ik ben dus zelf JR liefhebber en fokker,. van de echte JR dus, dat de honden die er op lijken erg leuk kunnen zijn? erg lief kunnen zijn? dat geloof ik direct, maar dat dit steeds weer als echte JR neer gezet moet worden, dat is niet leuk en niet eerlijk voor het ras, men moet ook erkennen en weten dat ze een kruising hebben en dat het fokker ermee het ras absoluut geen goed doet, kijk voor de lol eens op http://www.dierenasiels.com hoeveel "JR"daar wel niet zitten, 99 % voortgekomen uit de pretnesten.

en of het nu om de JR gaat of niet, fokken is iets wat verantwoord moet gebeuren, niet zomaar en helaas gebeurt dat bij de wannabee JR's wel, dat is dus iets waar ik als rasliefhebber tegen strijd, niet dat de honden die er op lijken en waarvan men denkt dat het jack russells zijn, geen leuke honden zijn, zeker niet hoor, daar gaat het dus niet om.

neem gewoon even de moeite om ook zelf wat juiste info in te winnen Knipoog

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 06:22

stipie reden hebben ookeenjachy maar foto's moet nog op pc gezet worden.
spoedig zal ik jullie onze pippi voorstellen.

chicopicaro
Berichten: 250
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:50

Hey Baroen ! Ik snap je verhaal hoor , absoluut. Ik had het topic gewoon geopend voor leuke foto's eigenlijk . Heb zelf niets over raszuiver gezegd , en t was ook niet de bedoeling om mensen hier hun hondjes aan te laten bieden daar zijn immers genoeg andere topics voor. Maar jah ik hoop dat we gewoon door kunnen gaan met leuke foto's plaatsen van jacky's , ras zuiver of niet , t ging me om de leuke plaatjes ... Niet om fok achtergrond etc .

emilieke
Berichten: 322
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: beveren-waas (België)

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:09

@ baroen: Mijn jack Bobien (foto op pagina 1) heeft wel een stamboom maar ik merk echt geen verschillen op met mijn andere jack.

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:14

Ik heb zelf geen hond. Maar bij ons op stal lopen er zo'n 11 jackies rond en een rottweiler. Alle jackies zijn wit/bruin of wit/zwart behalve 3 die zijn black and tann. Dezelfde kleur als een rottweiler dus. De black and tann jackies zijn dan misschien geen 'echte' maar ik zou niet weten hoe ze er anders zijn gekomen. Pepper het teefje is toch echt met een echte jack russell geweest en daar kwamen toch echt 3 black and tann jackies uit. Maar het maakt verder ook niks uit want ze zijn leuk en lief en waarschuwen altijd goed als er vreemde op het erf zijn. Die zijn dan dus gewoon omringd door blaffende jackies en een rottweiler, haha. Ze doen allemaal niks alleen maar blaffen, en ze jagen allemaal op muizen. Allemaal sinds kort ook de rottweiler ziet er altijd erg grappig uit een rottweiler die door hetzelfde gat als de jack probeert te komen, wat dus niet past Haha!

Maar zo'n black and tann jackie die Goofy heet en de rottweiler Donna weiken niet van elkaars zeide zo leuk ziet dat eruit een grote en een kleine die eigenlijk 'hetzelfde' zijn. Het zijn trouwens allemaal laagbenige jackies. Maar het is een leuk stel bij mekaar!
Laatst bijgewerkt door krummel op 12-06-07 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jana_en_Ik

Berichten: 1696
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:23

@ Baroen: onze B&T is inderdaad uit een pretnest (letterlijk) geboren want die teefjes kwamen gewoon overal. Het is niet de oorspronkelijke versie van een JR, maar het beestje moet toch een naam hebben. Zoals je dus wel gelezen hebt, vonden wij zijn verschijning in een drie-kleurnest ook zeer interessant (daarom waren wij ook meteen verliefd) en vragen we ons nog steeds af hoe dit kan. Zuiver JR zal hij niet zijn, maar zo ziet hij er toch wel uit en gedraagd hij zich ook. Een eervolle vermelding is hij net zo goed waard Clown

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:30

Hier ook een jack! Lachen
even kijken voor een foto..

emilieke
Berichten: 322
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: beveren-waas (België)

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:29

Even uit nieuwsgierigheid een vraagje Lachen, maar zijn jullie jack's ook zo' n jagertjes?
Mijne is dol op alle vogelsoorten, konijnen, cavia's, muizen, ratten en zelfs katten.
Hij gaat er niet voor uit de weg en eet ze met veel smaak op als hij ze kan vangen.

Zijn er zo nog van die killer-honden ??

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:53

Ja! Mijn Jack vangt heel veel vogels, konijnen en muizen! Heel leuk Haha! Hij eet ze niet op, hij knauwt ze allleen dood en laat ze dan achter! Hij is ook echt heel 'stoer' richting alle honden die groter zijn dan hem Haha!

Jana_en_Ik

Berichten: 1696
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:55

@ emlilieke: Max ziet ook constant overal spoken vliegen Haha! Hij vindt vogeltjes en holletjes helemaal het einde. Als een idioot kan hij zomaar ineens opvliegen en door de tuin sjezen achter iets aan wat wij niet eens zien Clown Zodra we naar de stallen lopen vliegt hij het voerhok in om even alle hoekjes op muizen te controleren. Mazzel is wel, dat hij nog nooit achter een haas ofzo is aangevlogen, dat is blijkbaar toch niet interessant.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:12

mijn jack jiggy heeft mama papa en baby cavias op gegeten van onze dochter . Boos!
In een onbewaakt moment is ie naar de zolder geschoten waar ze in een mega groot hok zaten die van boven helaas niet dicht kon . Was een vreselijke slachtpartij Huilen
Coco en nikey doen het dus weer niet .
Het hoort erbij zeggen ze maar ik kan er niet tegen Bloos

xxmichellexx

Berichten: 428
Geregistreerd: 04-10-05
Woonplaats: Jirnsum

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:18

Wij hebben thuis ook een jack en een jack x schipperke.
Voor foto zie profiel.

chicopicaro
Berichten: 250
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:44

hey hey , jou paardje heet bailey ??? leuk mijn hondje heet dus zo Tong uitsteken hihhihihi

xxmichellexx

Berichten: 428
Geregistreerd: 04-10-05
Woonplaats: Jirnsum

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:46

haha, ja ik zag het al staan. Tong uitsteken

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:51

Jana_en_Ik schreef:
@Wendel: dat is een leuke ruwhaar!! Was zelf meer gladhaar-fan maar deze vind ik ook erg leuk.




We vinden het meer een langhaar jack russell. Echt ruw zit Djock niet in zijn vacht.
We zijn ze zelf nog niet vaak tegen gekomen de langharige jack's, maar toch blijken ze te bestaan Haha!
We zijn ook opslag verliefd geworden op zijn koppie toen we hem als pup gingen bekijken.
Toen was die veel zwarter om zijn kop en dit is langzaam aan blond geworden.
Zijn lijfje daarin tegen was veel lichter en die word nu zomers grijs en s'winters is hij weer zwart. Een heerlijke toverbal..

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:48

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 23-06-07 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd.

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:53

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 23-06-07 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37379
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:56

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 23-06-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:08

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 23-06-07 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in quote veranderd in links.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:17

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 23-06-07 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:27

Moderatoropmerking:
Fotoverzameltopics zijn niet toegestaan. Foto's aub als linkjes plaatsen!

Bedankt voor de medewerking Lachen

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: [HK] Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:04

Ook ik heb een paard en een jack russel teefje van 10 maanden oud. Gisteren geslaagd als beste bij de cursus gehoorzame huishond Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [HK] Jack Russel hoekje !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:06

Proficiat sandro je zal wel trots zijn Tong uitsteken wil wel fotos zien