Onze foster katjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jindai

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:25

Romeo oh Romeo, wat een plaatje zeg! <3

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 12:42

Afbeelding

De eerste aaitjes zijn een feit.

We hebben voor Abby een nieuw kussen gekocht.
Nu ligt zij op de vloer en Ricciardo heeft een lekker bedje.


Afbeelding

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 16:26

Wat een knapperd weer! <3

Jindai

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:29

rockwitch schreef:
[ [url=m/kEHE8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste aaitjes zijn een feit.

We hebben voor Abby een nieuw kussen gekocht.
Nu ligt zij op de vloer en Ricciardo heeft een lekker bedje.


[ [url=m/HXmMng.jpg]Afbeelding[/url] ]


Abby, sukkel! _O-

Ik zie al meteen die zielige blik van haar voor me :')
Ricciardo heeft het goed bekeken zo!

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 22:02

Hahaha ja jij kent Abby inmiddels. Ze heeft zelf ook gelukkig al in haar bed kunnen liggen.

Romeo heeft net gezellig met de anderen gegeten, hij kwam eerst even een kopje geven, dus ik heb goede hoop dat hij snel zal ontdooien.

Jindai

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 23:10

Ah, gelukkig! :D Ik kreeg al medelijden met haar haha!

Wat fijn dat Romeo het al zo goed doet! Ben benieuwd hoe hij is als hij een beetje tot rust is gekomen, denk dat het een heel leuk beestje is! Mooi om te zien dat eigenlijk elke kat bij jullie zich ontpopt tot een lieve knuffel <3

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 07:26

Ze zijn sowieso allemaal knuffelig en lief, dat is hun karakter. Ze hebben alleen soms even tijd nodig om dat te laten zien en dat krijgen ze hier.

Een vriendin zei een tijdje geleden ook al zoiets en vroeg of ik een kattenfluisteraar was. Ik heb maar gewoon even gelachen. We hebben een rustig huishouden ondanks dat we twee kinderen hebben, onze kinderen weten niet beter dat ze de katten met rust laten tot ze zelf naar ze toe komen. Onze hond rent er niet achteraan wat heel erg helpt en onze katten zijn over het algemeen ook vrij sociaal en tolerant naar de opvang katjes.

Alles bij elkaar helpt de opvangertjes om uit hun schulp te kruipen. Maar dat lieve karakter hebben ze van zichzelf, daar doen wij helemaal niks aan.

En dan het feit dat deze dieren altijd veel tekort zijn gekomen zorgt dat ze altijd super dankbaar zijn voor alles wat ze krijgen.

Net als onze Bobby. Zijn nieuwe baasjes stuurden foto’s en ze gaf aan dat ze nooit meer alleen op de bank kon zitten. Hoop dat haar vriend ook nog aandacht krijgt haha.
Afbeelding
Afbeelding

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 10:25

Ja ja we hebben een primeur!!!

Ricciardo lag op Abby haar kussen en ze is erbij gaan liggen.
Afbeelding
Ze liggen nu samen te slapen.

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:28

Ahhh dat snoetje van de hond…..

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:45

Wat een fijne berichten allemaal. <3

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 10:50

Romeo ligt al de hele ochtend onder de bank. Die is denk ik ergens van geschrokken. Alleen onze bank is zo groot dat ik er niet bij kan om hem er onder vandaan te halen.

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 19:09

Lief mannetje.
Afbeelding
Afbeelding

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 20:18

Afbeelding

Besje

Berichten: 827
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:20

Wat een heerlijk dier ook <3
Die van ons komen volgende week mee met transport *\o/*

Jindai

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:27

rockwitch schreef:
Ze zijn sowieso allemaal knuffelig en lief, dat is hun karakter. Ze hebben alleen soms even tijd nodig om dat te laten zien en dat krijgen ze hier.

Een vriendin zei een tijdje geleden ook al zoiets en vroeg of ik een kattenfluisteraar was. Ik heb maar gewoon even gelachen. We hebben een rustig huishouden ondanks dat we twee kinderen hebben, onze kinderen weten niet beter dat ze de katten met rust laten tot ze zelf naar ze toe komen. Onze hond rent er niet achteraan wat heel erg helpt en onze katten zijn over het algemeen ook vrij sociaal en tolerant naar de opvang katjes.

Alles bij elkaar helpt de opvangertjes om uit hun schulp te kruipen. Maar dat lieve karakter hebben ze van zichzelf, daar doen wij helemaal niks aan.

En dan het feit dat deze dieren altijd veel tekort zijn gekomen zorgt dat ze altijd super dankbaar zijn voor alles wat ze krijgen.

Net als onze Bobby. Zijn nieuwe baasjes stuurden foto’s en ze gaf aan dat ze nooit meer alleen op de bank kon zitten. Hoop dat haar vriend ook nog aandacht krijgt haha.
[ [url=m/zhb318.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ql0inV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat is het idd, het is alles bij elkaar. En ze draaien bij jullie meteen mee in het huishouden en hebben 4 voorbeelden van hoe het moet. :)
En ik merk het zelf ook, het zijn hele lieve katjes, met toch een wat andere mentaliteit of zo. En ze zijn ook idd heel erg dankbaar <3

Aah Bobby, die ziet er ook happy uit zeg, wat tof!
En herkenbaar, ik zit/werk/slaap ook nooit meer alleen. Ze gaan zelfs mee naar de badkamer en wc. :D
En zo zit ik er op het moment bij, Nimzi lag net ook nog op mn benen;
Afbeelding

Die foto van Ricciardo en Abby! :') Toch wel stoer dat ze er naast is gaan liggen!

En Romeo heeft de knuffels en aaitjes inmiddels gevonden....knapperd! <3

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 21:19

Besje schreef:
Wat een heerlijk dier ook <3
Die van ons komen volgende week mee met transport *\o/*


Oh wat fijn! Ga je ze gelijk in Langenboom ophalen?

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:01

Zaterdag komt er een gezin kijken voor Romeo. Super enthousiaste mensen, dus klinkt allemaal heel goed. Als ze hem leuk vinden gaat hij in België wonen.

Besje

Berichten: 827
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:03

Die van ons vertrekken vandaag *\%/*
Heb al 2 enthousiaste meisjes thuis := mama stiekem ook _O-

We gaan ze idd zelf in Langenboom ophalen

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 18:36

Afbeelding
Afbeelding

Lily is nu met 25% korting.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:59

Citaat:
En dan het feit dat deze dieren altijd veel tekort zijn gekomen zorgt dat ze altijd super dankbaar zijn voor alles wat ze krijgen.



Citaat:
En ik merk het zelf ook, het zijn hele lieve katjes, met toch een wat andere mentaliteit of zo. En ze zijn ook idd heel erg dankbaar <3


Nou, dan ligt het er misschien aan bij welke adopteerder ze vandaan komen, want ik had vorige week even een kat in mijn vinger hangen :+. Ze was me totáál niet dankbaar dat ik een poging deed tot haar nageltjes knippen. Spoedje HAP voor tetanusinjectie en AB kuurtje waar ik nog steeds ziek van ben :').

Resultaat: gister 1 nagel kunnen knippen, heel stiekem toen ze sliep.

Uiteraard is dit bovenstaande met een scheve blik geschreven. Drizz is ontzettend lief en aanhankelijk maar ik heb het vermoeden dat ze vast heeft gezeten oid. Als je haar vanaf boven benaderd, springt ze meteen weg. Als je haar een knuffel wil geven met een arm om haar heen, of een poging doet tot, springt ze weg. Ze heeft gewoon een rustig(er)e en andere aanpak nodig dan de andere katten die ik heb gehad. Komt vanzelf wel goed. Baal alleen dat ze overal in blijft haken en niet snapt dat als ze terugduwt, haar nageltje ook vrij komt zonder overal halen in te maken of dingen kapot te trekken. Maargoed, ik zit nu elke avond als ze op schoot ligt tijdens het aaien af en toe een pootje erbij te pakken/aaien en dat gaat goed zonder paniek. Dus zal over een tijdje wel beter gaan. Hoop alleen echt dat ze in de tussentijd niet aan een krukje of kussentje blijft haken die ze dan vervolgens met zich meesleept, want vrees dat ik dan de poppen aan het dansen heb.

Iemand hier misschien een tip hoe dit rustig te benaderen?

Marcella

Berichten: 36754
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:03

Gewoon zo doorgaan zou mijn advies zijn met geduld en tijd kan je een hoop bereiken. Mijn oudste kat had ook paniek in het begin.

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 19:13

Inderdaad rustig doorgaan. En ik moet heel eerlijk toegeven dat wij elke kat die hier binnen komt. Of ze nou bang zijn of niet, eerst ff nagels knippen voor we ze los laten. Mijn vriend heeft grote handen dus die houdt ze in hun nekvel tegen zich aan en dan kan ik snel knippen. Dan hangen ze nergens in vast en overleven onze meubels het ook langer

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:45

Dat heb ik inderdaad 3 weekenden geleden geprobeerd, toen mijn vriend hier was (zit veel op de vrachtwagen dus weinig hier). Dat ging alleen ook echt niet goed en mevrouw liep letterlijk met een boog om hem heen en werd pas weer zichzelf toen hij weg was. Ze raakt zo in paniek dat ze alle kanten op kronkelt en met die scherpe nagels alles pakt wat ze tegenkomt. En áls ze dan maar een haartje grip heeft, is het volgende dat ze doet dus vastgrijpen en bijten. Dat heb ik bij poging 2 dus gemerkt. En ze werd echt wel gewoon goed in haar nekvel gepakt. Niet hardhandig, maar gewoon "stevig" zeg maar, of hoe leg je dat uit? Jullie snappen me vast haha. De eerste poging was tegen hem aan, maar toen had ze dus meteen grip en hij diepe krassen in zn armen. Poging erna was in de lucht maar ook daar kreeg ze door het gekronkel grip en helaas was dat op mij en was het ook nog eens een gemene en pijnlijke beet :'). Het is gewoon sneu hoeveel paniek ze heeft, dus dat nekvel wil ik eigenlijk niet eens meer proberen.

Daarom dacht ik om het gewoon rustig aan beetje bij beetje te doen. En tot nu toe lijkt ze dat dus wel okee te vinden, als het niet te lang duurt en niet te vaak achter elkaar in de buurt van haar voorpootjes is. Mja, denk wel dat dit een weken/maanden-projectje gaat worden en die nagels worden maar scherper en scherper gemaakt aan die paal. Daarbij werk ik ook gewoon en ben dus echt wel een beetje bang dat ze ergens blijft haken wat ze dan vervolgens met zich meesleept...

Maar misschien ben ik te negatief met de gedachte dat het weken/maanden kan duren?

Jindai

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:02

Yv_ schreef:
Citaat:
En dan het feit dat deze dieren altijd veel tekort zijn gekomen zorgt dat ze altijd super dankbaar zijn voor alles wat ze krijgen.



Citaat:
En ik merk het zelf ook, het zijn hele lieve katjes, met toch een wat andere mentaliteit of zo. En ze zijn ook idd heel erg dankbaar <3


Nou, dan ligt het er misschien aan bij welke adopteerder ze vandaan komen, want ik had vorige week even een kat in mijn vinger hangen :+. Ze was me totáál niet dankbaar dat ik een poging deed tot haar nageltjes knippen. Spoedje HAP voor tetanusinjectie en AB kuurtje waar ik nog steeds ziek van ben :').

Resultaat: gister 1 nagel kunnen knippen, heel stiekem toen ze sliep.

Uiteraard is dit bovenstaande met een scheve blik geschreven. Drizz is ontzettend lief en aanhankelijk maar ik heb het vermoeden dat ze vast heeft gezeten oid. Als je haar vanaf boven benaderd, springt ze meteen weg. Als je haar een knuffel wil geven met een arm om haar heen, of een poging doet tot, springt ze weg. Ze heeft gewoon een rustig(er)e en andere aanpak nodig dan de andere katten die ik heb gehad. Komt vanzelf wel goed. Baal alleen dat ze overal in blijft haken en niet snapt dat als ze terugduwt, haar nageltje ook vrij komt zonder overal halen in te maken of dingen kapot te trekken. Maargoed, ik zit nu elke avond als ze op schoot ligt tijdens het aaien af en toe een pootje erbij te pakken/aaien en dat gaat goed zonder paniek. Dus zal over een tijdje wel beter gaan. Hoop alleen echt dat ze in de tussentijd niet aan een krukje of kussentje blijft haken die ze dan vervolgens met zich meesleept, want vrees dat ik dan de poppen aan het dansen heb.

Iemand hier misschien een tip hoe dit rustig te benaderen?


Dit is echt heel grappig, alsof ik m'n eigen verhaal lees _O-
Ik zat vorige week namelijk óók op de spoed, kreeg een tetanus injectie en AB, nadat Nimzi (Luna) me had gebeten toen ik probeerde om haar nagels te knippen :')

Verder is het echt een schat en er zit geen kwaad in, maar dat nagels knippen is een dingetje, bij Nouk ook trouwens. :j Ik probeer het ook zo als jij, omdat ik er simpelweg niet altijd iemand bij heb die ze even vast kan houden. Dus elke keer als ze op schoot liggen, dan pak ik die voetjes en vervolgens de nageltjes. Het heeft veel tijd nodig, maar dat komt wel goed. En in de tussentijd is het even afzien met die klauwtjes :))
Als het echt te erg wordt qua lengte, dan kan je ze ook nog bij de dierenarts laten knippen, kost ook niet zoveel.

Edit; leuke aanbieding, die Lily :D

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 20:14

Oh ja als het idd zo’n paniek is gaat het niet lukken. Dan kan je het beter rustig proberen. Het is soms lastig met ze als ze zo gestresst zijn, maar als je de tijd ervoor neemt dan komt het vast goed.

Haha ja Lily is een klein beetje een slettenbak. Ze was van de week krols en wilde haar dan eigenlijk daarna laten helpen, alleen toen ging onze auto kapot en we hebben hem vandaag weer op mogen halen, maar zijn wel bijna 1000 euro armer. Dus ze zal nog eventjes moeten wachten. Kan helaas geen geld tevoorschijn toveren.