De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 14:10

Afbeelding

Hoi :D

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier wat heb geplaatst. Vorig jaar had ik een volgtopic voor mijn drachtige cavia Billy: [BB-ITP] Cavia Billyoncé
De 'baby's' zijn inmiddels al bijna een jaar en niet zo klein meer. De tijd vliegt echt! Het leek mij dus wel leuk om weer eens wat foto's van de caviafamilie te delen. Afgelopen weekend was hun favoriete, volledig eetbare, decor aan de beurt *pum*

Even een korte uitleg over de cavia's. Ik heb er nu 11: Wikkie, Bobby en Alfie (bijna 4 jaar), castraten Kareltje (3) & Tommie (2), Billy (1) en de vijf 'baby's' Jackie, Ozzy, Guusje, Loekie en Bibi.
De zusjes wonen nu met zijn drieën bij (tante) Wikkie & Tommie. Kareltje & Billy wonen samen omdat Billy niet zo lief was tegen haar dochters :+ Ozzy woont bij vader Alfie en Jackie bij oom Bobby. Op de castraatjes na zijn ze dus allemaal familie van elkaar <3 Uiteraard zijn de combinaties goed doordacht, ik koop eens in de +/- 3 jaar een zeugje bij voor een nestje met een van mijn beren. Op die manier houd ik mijn favoriete lijn in stand, en mijn groep wordt meteen mooi aangevuld want ze blijven allemaal hier wonen.

02. Ik begin met een filmpje van de vreetmonstertjes. Ze lopen zelf de pompoen in en zijn dan even verbaasd, tot ze door krijgen dat het eten is. Dan lichtten de oogjes op en stoppen ze niet meer met eten tot ik ze er uit haal. Behalve Kareltje, Kareltje eet liever blaadjes :+


03. Dit is Bibi. Ik weet niet hoe ze het doet als kleinste van de vijf, maar ze kan erg breed zitten :=
Afbeelding

04. Bibi is echt een schatje, heel zachtaardig en makkelijk richting de andere cavia's.
Afbeelding

05. Moeder Billy. Alle cavia's zijn natuurlijk dol op eten, maar Billy een beetje extra :+
Afbeelding

06. Ozzy :D Ozzy is altijd vrolijk en vocaal erg aanwezig. Hij heeft een heel grappig karakter en is bijzonder opvallend met een staand en een hangend oor <3 Gelukkig heeft zijn vader veel geduld met hem, dus dat gaat nog steeds heel goed samen.
Afbeelding

07. Vader Alfie <3 Alfie is heel zachtaardig en rustig. Soms iets te rustig voor Ozzy :+
Afbeelding

08. Guusje! Guusje is altijd al veel op de voorgrond te vinden. Ze vindt de wereld heel interessant, gluurt graag over de rand van het verblijf en is heel ondernemend.
Afbeelding

09. Loekie. Loekie is de schuchterste van de vijf. Richting haar zusjes is ze wel fel, maar verder blijft ze vaak wat op de achtergrond. Ze vindt mij ook niet zo leuk, maar eten van me aannemen vindt ze uiteraard geen probleem :P
Afbeelding

10. Knappe Tommie. Hij is heel klein voor een beertje, maar hij laat zich niet kennen en heeft gewoon de leiding over zijn dames :D
Afbeelding

11. Kareltje is mijn grote vriend <3 Hij is dol op geaaid worden en kan daar uitgestrekt voor gaan liggen. Regelmatig laat hij zich zelfs helemaal omrollen. Dat is echt niet normaal voor een cavia, maar hij wordt er blij van :+ Hij is altijd vrolijk en dol op zijn vriendinnetje Billy.
Afbeelding

12. Jackie was aan de binnenkant van de pompoen aan het rukken, daar kreeg hij grotere stukken vanaf :)) Jackie is heel lief en relaxed. Af en toe probeert hij een coup te plegen, maar Bobby wint altijd :+ De rest van de tijd kunnen ze gelukkig heel goed met elkaar overweg.
Afbeelding

13. Wikkie <3 Wikkie is ook heel tam en wordt graag geaaid of opgepakt. Ze is pas onder narcose geweest om een blaassteen te verwijderen. Sindsdien is ze wel duidelijk wat ouder, maar ze is gelukkig heel tevreden in haar groepje.
Afbeelding

14. Knappe Bobby, ook een heel lieve en rustige beer.
Afbeelding

15. Tot slot nog eentje van de zusjes <3
Afbeelding

Dat waren ze dan. De caviafamilie :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:12

Wat een leuke foto's weer <3

Dagmar80

Berichten: 1852
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:41

Super schattige foto's! Ik had al wat voorbij zien komen op Insta :)

Bootsiebob

Berichten: 5550
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:49

Oh ik heb ze gemist <3
Wat zijn ze toch ontzettend leuk!

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:02

Knaafjes <3
Ooit als mijn katten er niet meer zijn (en ik manlief heb overtuigd dat ze echt veel leuker zijn dan een aquarium) komen er weer cavia’s.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:04

Ik word altijd vet blij van jouw cavia topics <3

Super leuke foto's weer! :D

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:59

Fortitude schreef:
Ik word altijd vet blij van jouw cavia topics <3

Super leuke foto's weer! :D


Ik ook :D :D

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:08

Geweldige foto’s.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:44

Die foto van Bibi breeduit :') Is ze familie van Effie of is ze van een andere lijn? Ik heb je al een tijdje niet meer zo gevolgd...

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:52

Ohh geweldig dit! Super leuke foto's en wat een knappe cavia's heb je <3

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:12

Wat een geweldige foto's!!!

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:15

Wat schattig

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 17:32

Bedankt voor alle leuke reacties!

Indy_Mouse_9 schreef:
Die foto van Bibi breeduit :') Is ze familie van Effie of is ze van een andere lijn? Ik heb je al een tijdje niet meer zo gevolgd...

Jazeker, ze zijn allemaal van de Effie-lijn. Valt het op? :+ Effie was wel bijna dubbel zo zwaar, maar Bibi kan ook zo lekker inzakken als ze zit :')

De vijf zijn van een kleinzoon van Effie.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:35

Wat een fantastische foto's en vooral wat een superleuke verhalen ook over hun karakters. Zo verschillend allemaal, super leuk! Echt; Wat een super leuke caafjes heb je daar zo samen zeg, genieten <3 <3 <3

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:39

Oh dit is echt te leuk <3 ook zo leuk hoe je het verzint.

Ik volg je al een tijdje op instagram.

Kareltje is mijn favo cavia van je groep hij doet mij heel erg denken aan mijn caafje die laatst is overleden. Zelfde bouw en zelfde ogen.

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:01

Autumnn schreef:
Fortitude schreef:
Ik word altijd vet blij van jouw cavia topics <3

Super leuke foto's weer! :D


Ik ook :D :D



En ook ik, het enige jammere van foto's is dat er geen geluid bij is :+ . Het fluitje van een cavia is voor mij het meest lieve geluidje wat een dier kan maken. :j
Ik lees dat je Instagram hebt, waar kan ik je vinden. Dan heb je er een volger bij. Te leuk !!!

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 18:25

Ze hebben ook echt heel leuke diverse karakters <3

De instagram is @guineapigsadventures
Ze zijn daar best beroemd, maar het is ooit allemaal op Bokt begonnen =:)

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:27

melody7 schreef:
Ze hebben ook echt heel leuke diverse karakters <3

De instagram is @guineapigsadventures
Ze zijn daar best beroemd, maar het is ooit allemaal op Bokt begonnen =:)


71K + followers.
'best beroemd' :') *\o/*

Ik ga jullie volgen, superleuk <3
En omg je Etsy shop ook, al die spulletjes! Te schattig!

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:37

Daihyo schreef:
Knaafjes <3
Ooit als mijn katten er niet meer zijn (en ik manlief heb overtuigd dat ze echt veel leuker zijn dan een aquarium) komen er weer cavia’s.


Ik zit met hetzelfde probleem haha
Wat is jouw ervaring met katten en cavia's TS?
Ze zijn echt prachtig!!!

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:57

Ow... Daar worden we weer blij van!!

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:01

Ik keek het filmpje even , maar ik zag dat Kareltje een blaadje op at , wat voor bladeren gebruik je hiervoor? Ik weet nu ook pas sinds gisteren dat cavia's pompoen mogen eten dat was mij ook nog niet bekend. Maar blad is denk ik ook wel erg lekker voor ze.

Wpaard

Berichten: 475
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:38

Wat een leuke fotos <3
Ik heb er zelf 2. Is het trouwens normaal voor een cavia dat hij af en toe kwijlt als je hem aait? :')

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:46

Wpaard schreef:
Wat een leuke fotos <3
Ik heb er zelf 2. Is het trouwens normaal voor een cavia dat hij af en toe kwijlt als je hem aait? :')


Kwijlen kan wijzen op het een probleem aan het gebit.

Gebit heb ik echt ellende mee gehad met twee cavia's. Ik heb ze uiteindelijk daarom laten gaan.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 20:59

Ik heb geen ervaring met cavia's en katten, maar ik zou altijd erg voorzichtig zijn. Een kat kan natuurlijk makkelijk door de tralies heen hengelen. Dan kunnen ze misschien niet veel, maar cavia's kunnen daar wel bang van zijn.

Cavia's mogen in ieder geval blad van fruitbomen eten. Waar deze blaadjes van zijn weet ik zo niet. Wel een veilige boom hoor, maar ik weet de soort even niet meer.

Kwijlen ken ik inderdaad ook in combinatie met kiesproblemen. Vaak stinkt dat dan omdat er pus bij kan zitten. Nou gaat dat volgens mij wel doorlopend door, niet zomaar even bij het aaien. Af en toe naar de snijtanden (voorin de bek) kijken is sowieso goed. De kiezen kun je zelf niet zien, maar bij afwijkingen aan de snijtanden is de kans groot dat de kiezen ook niet in orde zijn.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: De cavia's zijn klaar voor Halloween!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:08

Okay..... Bibi is de kleinste type je maar ondertussen is die hele opening van de pompoen opgevuld door haar _O- _O-


Het ziet er ontzettend sfeervol, gezellig uit. Bijna iedere foto zou je gewoon op willen hangen. <3


Leuk om te zien dat mensen meer doen met cavia's dan in een hok zetten en 1x per week het hok schoonmaken..