Dierentuin Pairi Daiza

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jen

Berichten: 3214
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Dierentuin Pairi Daiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 13:16

Gister samen met mijn vriend ons jaarlijks uitje naar Pairi Daiza gedaan. Helaas is het 3 uur rijden voor ons, anders was ik er veel vaker te vinden. Dit is echt mijn favoriete dierentuin. De verblijven zijn super, de tuinen rondom zijn geweldig. Geniet mee met wat foto's die ik gemaakt heb.

Doodshoofdaapje
Afbeelding

Vleerhond
Afbeelding

Ezelspinguin
Afbeelding

Dwergmangoeste
Afbeelding

Steller zeeleeuw
Afbeelding

Slinger aap
Afbeelding

Overal stonden de tulpen super mooi in bloei
Afbeelding

Een van de vele pauwen die los rondlopen
Afbeelding

Flamingo
Afbeelding

Rode panda
Afbeelding

Griel
Afbeelding

De panda's
Afbeelding

Afbeelding

Bruine beer
Afbeelding

Als laatste een zoek plaatje, toen we bij de pandas wegliepen zag ik iets in de boom zitten.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, hoop dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten <3

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:36

Als klein kind ben ik jaren geleden eens in deze dierentuin geweest , en we roepen nog altijd dat we er weer een keer heen moeten. Is er nog niet van gekomen

Prachtige foto's! Met name de twee panda's <3

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Dierentuin Pairi Daiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:56

Lijkt me - mede door de enthousiaste verhalen van collega's - een geweldige dierentuin. Niet alleen erg ver rijden voor ons, maar ook flink aan de prijs. Is het dubbel en dwars waard, heb ik begrepen, maar dat moet je dan ook wel hebben liggen.

jen

Berichten: 3214
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Dierentuin Pairi Daiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 14:24

De pandas waren lekker aan het stoeien samen. Heb nog meer geweldige foto's van ze maar helaas mag je er maar 15 posten :)


De entree is best aan de prijs, zeker als je ook nog een eind moet rijden (wij tanken dan wel in Belgiƫ als echte Hollanders :'))

Mocht je ooit de kans hebben ga heerlijk een dagje genieten <3
En anders kan je pairi Daiza ook op Facebook of Instagram volgen. Daar posten ze ook gigantisch veel over de dieren en alles eromheen.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Dierentuin Pairi Daiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:11

Het staat zeker op mijn dat-zou-ik-graag-willen-doen-lijstje! :))

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:54

Hier gaan wij ook weer eind augustus! Zijn 2 jaar geleden ook gegaan, maar ze hebben een hele hoop verbouwd en aangepast, dus ben zeer benieuwd! *\o/*
Wij gaan dan weer 2 dagen, kan je lekker rustig aan doen en alles zien. Prachtige dierentuin <3

nienke555

Berichten: 4925
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Dierentuin Pairi Daiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:57

Prachtig TS! Mijn vriend en ik willen er ook graag heen. Is het te doen in 1 dag of kun je beter een overnachting erbij boeken? Wij moeten namelijk helemaal uit Friesland komen :')

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:59

Mooie foto's van een super mooi park <3 . Ze gaan ook giga tropische kas bouwen las ik, heel benieuwd naar.

@ Nienke, ik zou voor een overnachting gaan dan... Je kan daar met uitzicht op de dieren overnachten maar dat is vrij prijzig.

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Dierentuin Pairi Daiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:01

Ik woon er echt maar 20 minuten vandaan, maar nog niet geweest!
Mijn man had daar gesolliciteerd voor een freelance gids functie, maar ze zijn qua communicatie extreem slecht en ook niet zo netjes geweest, waardoor we ook iets minder zin hebben om nog te gaan ;).

Al maken deze foto's wel dat ik het toch nog maar eens ga overwegen!

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:06

nienke555 schreef:
Prachtig TS! Mijn vriend en ik willen er ook graag heen. Is het te doen in 1 dag of kun je beter een overnachting erbij boeken? Wij moeten namelijk helemaal uit Friesland komen :')


Ik raad zelf aan om te overnachten :j Kan in het park (betaal je idd wel flink voor), maar er zitten ook genoeg leuke B&B's in de buurt!

jen

Berichten: 3214
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 16:11

TheNovelist schreef:
Hier gaan wij ook weer eind augustus! Zijn 2 jaar geleden ook gegaan, maar ze hebben een hele hoop verbouwd en aangepast, dus ben zeer benieuwd! *\o/*
Wij gaan dan weer 2 dagen, kan je lekker rustig aan doen en alles zien. Prachtige dierentuin <3



Wij hebben wel wat dingen overgeslagen hoor. Anders haal je het echt niet in een dag nee. Maar ik kom er ieder jaar en denk ik al wel zo'n 9 jaar op een rij als het niet langer is dus veel dingen heb ik ondertussen wel gezien :j.

Blijf je ook overnachten op het park zelf? Of heb je een hotel in de buurt. Ik zou nog wel een keer op het park willen verblijven bij de ijsberen of walrussen {:}

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:03

jen schreef:
TheNovelist schreef:
Hier gaan wij ook weer eind augustus! Zijn 2 jaar geleden ook gegaan, maar ze hebben een hele hoop verbouwd en aangepast, dus ben zeer benieuwd! *\o/*
Wij gaan dan weer 2 dagen, kan je lekker rustig aan doen en alles zien. Prachtige dierentuin <3



Wij hebben wel wat dingen overgeslagen hoor. Anders haal je het echt niet in een dag nee. Maar ik kom er ieder jaar en denk ik al wel zo'n 9 jaar op een rij als het niet langer is dus veel dingen heb ik ondertussen wel gezien :j.

Blijf je ook overnachten op het park zelf? Of heb je een hotel in de buurt. Ik zou nog wel een keer op het park willen verblijven bij de ijsberen of walrussen {:}


Sorry voor de late reactie haha! Wij overnachten niet in het park zelf omdat wij dat zelf te duur vinden. Dus wij hebben 4 dagen een Airbnb geboekt 25 min van het park af :D