Honey de hamster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:04

Ik zou dat alleen wel afraden omdat het extreem stressvol is voor zo’n beestje. Die herinnert zich niet dat hij 2 huisjes heeft maar is steeds weer op een nieuwe plek.

Kan je ene ouder hem niet voor je voeren oid?

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:10

Dat zou wel meevallen, zijn eigen geur zit eraan en als ze het eenmaal gewend zijn is er niks aan de hand. Gewoon kijken en als je ziet dat het teveel stress is kun je altijd nog iets veranderen toch
Veel plezier met je hammie :D

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:13

Laat haar het inderdaad eerst maar proberen.. Ik wist dat er een reactie ging komen want het is ook stressvol, maar zoals Cherdenise zegt; lekker proberen en als het niet werkt kun je het altijd nog anders oplossen. De spullen zijn al in huis. ;) Vriendin van mij nam ratten ook regelmatig mee van huis naar huis, op internet ook afgeraden want stress dit stress dat; ging prima. Ratten hadden nergens last van. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:16

Mijn zus nam haar cavia vroeger ook altijd mee in een reisbakje in de trein. Mijn vader had een leuk bakje met raam gemaakt waar Punkie graag inging. (Ja ik weet het een cavia is niet ok, maar destijds wisten we niet beter)

als je het reisbakje heel aantrekkelijk maakt met een knus holletje en lekkere hapjes en je neemt de tijd voor training komt het meestal wel goed.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-11-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:17

Ik vind juist dat je erg goed over alles nadenkt! Idd doen wat goed voelt, als het niet werkt kun je het altijd nog aanpassen. Iig alvast veel plezier met haar!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:40

Cherdenise schreef:
Dat zou wel meevallen, zijn eigen geur zit eraan en als ze het eenmaal gewend zijn is er niks aan de hand. Gewoon kijken en als je ziet dat het teveel stress is kun je altijd nog iets veranderen toch
Veel plezier met je hammie :D


Neehoor, dat valt niet mee. Het is een hamster en die begrijpt dat echt niet.
Ben het dus volledig met Marlinde eens.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:53

Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn hammie na de scheiding van mijn ouders en die had echt nergens last van. Is een bekend hok voor de hamster uiteindelijk dus proberen kan altijd

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:14

Cherdenise schreef:
Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn hammie na de scheiding van mijn ouders en die had echt nergens last van. Is een bekend hok voor de hamster uiteindelijk dus proberen kan altijd


En hoe weet je dat de hamster er geen last van had? Ben je gedragsdeskundige?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 14:38

Tja…
Het is eenmaal zo besloten.
Daarnaast is het maar een kort reisje en ruikt die kooi (na een tijdje) volledig naar haar. Eventueel neem ik wat van haar keutels mee.

Het is nu eenmaal zo besloten. En daar verander ik niks meer aan.
We gaan het nu zo proberen. Mocht het echt te stressvol worden voor haar, verander ik er iets aan. Maar ja, ik ben geen gedragskundige zoals gezegd is. ;)

Er zijn altijd oplossingen mogelijk. Voor nu is dit de oplossing. Wie weet wat er nog gaat gebeuren.

Voor de rest heb ik niks meer te zeggen. Ik hoop jullie ook niet. :)



Over precies een week halen we haar op! *\o/*

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:00

AlwaysH schreef:
Cherdenise schreef:
Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn hammie na de scheiding van mijn ouders en die had echt nergens last van. Is een bekend hok voor de hamster uiteindelijk dus proberen kan altijd


En hoe weet je dat de hamster er geen last van had? Ben je gedragsdeskundige?


Haters zijn er overal :+

Ik heb niks meer te zeggen TS :D gewoon naar je eigen dier kijken.
Mijn hammie had er geen last van.

Spannend nog een weekje!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 22:01

Net de kooi opgehaald *\o/*

Helaas niet allebei in 1x. Ze pasten niet beide in de auto, maar we hebben er iig 1! Volgende week halen we de andere ook op.
Maar ik moet echt wat aan mijn ruimtelijk inzicht gaan doen :')

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 14:17

Raden jullie het aan om eerst het verblijf in te richten zonder bodembedekking?
Het is mijn eerste keer, dus ik ga wel wat "hulp" nodig hebben. ;)

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:46

Zo jammer altijd met 'haters dit, haters zus', er zijn nu eenmaal mensen die zich meer verdiept hebben in A en een ander meer verdiept hebben in B. Als we dan altijd maar ons kont in de krib gooien als er iemand langs komt die net even wat verder heeft gekeken dan ... jammer hoor. Volgens mij open je een topic voor adviezen, sta dan ook open voor de gegeven adviezen en kijk uiteindelijk zelf wat je wel of niet gaat gebruiken. Goh, bedankt dat jullie tijd besteden om mij verder te helpen .... Maar hee wie ben ik ..

Zoals eerder gezegd, kijk even mijn website; https://www.HamsterScaping.Info, daar staat ontzettend veel informatie en een geschreven uitleg over hoe je het beste een Scape kan maken als beginner zijnde. Ook verwijst deze pagina naar het officiële (mag ik dat zeggen...) HamsterScaping Youtube kanaal waar verschillende filmpjes staan met verschillende formaten bakken en een gesproken uitleg + voorbeeld hoe en waar je op moet letten. Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet als beginner vooruit kan helpen :D

Mocht je meer hulp willen kan je altijd een PB sturen, het contact formulier op de website invullen, een gil in het bokt topic geven of via de FB groep om hulp vragen. Ik laat het hier ook even voor wat het is :) Nogmaals, have fun!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 15:00

xDenies schreef:
Zo jammer altijd met 'haters dit, haters zus', er zijn nu eenmaal mensen die zich meer verdiept hebben in A en een ander meer verdiept hebben in B. Als we dan altijd maar ons kont in de krib gooien als er iemand langs komt die net even wat verder heeft gekeken dan ... jammer hoor. Volgens mij open je een topic voor adviezen, sta dan ook open voor de gegeven adviezen en kijk uiteindelijk zelf wat je wel of niet gaat gebruiken. Goh, bedankt dat jullie tijd besteden om mij verder te helpen .... Maar hee wie ben ik ..

Zoals eerder gezegd, kijk even mijn website; https://www.HamsterScaping.Info, daar staat ontzettend veel informatie en een geschreven uitleg over hoe je het beste een Scape kan maken als beginner zijnde. Ook verwijst deze pagina naar het officiële (mag ik dat zeggen...) HamsterScaping Youtube kanaal waar verschillende filmpjes staan met verschillende formaten bakken en een gesproken uitleg + voorbeeld hoe en waar je op moet letten. Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet als beginner vooruit kan helpen :D

Mocht je meer hulp willen kan je altijd een PB sturen, het contact formulier op de website invullen, een gil in het bokt topic geven of via de FB groep om hulp vragen. Ik laat het hier ook even voor wat het is :) Nogmaals, have fun!


Ik heb de adviezen ook opgenomen hoor.
Naar de twee personen heb ik ook een pbtje gestuurd, en nu begrijp ik veel beter waar het vandaan komt. Ik wil graag adviezen, geen discussie. ;)

Ik had niet door dat het jouw website is! Het helpt me zeker verder, bedankt :D

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:47

Het was toch echt geen nette reactie op mijn ervaring en weet jij of ik mij erin verdiept hebt de ja of de nee. En idd dat zeg je goed, wie ben jij dan :Y)

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:48

Appeltje_1 schreef:
Net de kooi opgehaald *\o/*

Helaas niet allebei in 1x. Ze pasten niet beide in de auto, maar we hebben er iig 1! Volgende week halen we de andere ook op.
Maar ik moet echt wat aan mijn ruimtelijk inzicht gaan doen :')


Heb je 2 dezelfde kooien?
Dat voorbereidend werk is altijd leuk om te doen he

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 20:42

Cherdenise schreef:
Appeltje_1 schreef:
Net de kooi opgehaald *\o/*

Helaas niet allebei in 1x. Ze pasten niet beide in de auto, maar we hebben er iig 1! Volgende week halen we de andere ook op.
Maar ik moet echt wat aan mijn ruimtelijk inzicht gaan doen :')


Heb je 2 dezelfde kooien?
Dat voorbereidend werk is altijd leuk om te doen he


Ja ik heb ze beide van terrariumpaleis en beide 80x40x50. :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 17:55

Gister 3 pakken 64 liter Plospan zaagsel gekocht :')
Ik heb iig genoeg.

Alleen heb ik helaas alleen zaagsel... Maar ik zal bij de volgende mogelijkheid het wel proberen te variëren. Zand heb ik trouwens wel, maar dat is maar een klein deel.

En ik heb wat takjes van fruitbomen gepakt en in de vriezer gedaan, om lekker aan te knabbelen <3

Ik heb er veel zin! Maar ik heb echt het gevoel alsof ik nog zo veel te doen heb, en dat heb ik ook.
Pff, ik stress er wel een beetje door... Maar gelukkig vind ik het ook ontzettend leuk :D *\o/*

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 21:41

Ik heb net een houten looprad besteld! :D

Vandaag heb ik even de spullen er zonder bodembedekking in gezet. Nou... Dat is er ook meteen uit gegaan :+ Donderdag maar weer eens proberen.

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:10

Ik heb net dit topic met een glimlach op mijn gezicht helemaal doorgelezen. Zo leuk! Ik wens je heel veel plezier aan en succes met je hamster. Die komt in het paradijs terecht. Ga je zeker volgen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 13:45

Vandaag maar is beginnen aan haar terrarium! *\o/*
Morgen halen we haar op <3

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 18:29

Ik heb vandaag haar kooi ingericht!
Het ziet er echt totaal niet hamsterscaping achtig uit :+ Maar ik heb het geprobeerd.
Volgende keer beter :D

Ik zal zo een foto plaatsen :)

Roihi

Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:16

lekker spannend TS
tof ook dat je zo veel doet om een mooi plekje voor het diertje te creëren, hij/zij gaat het zeker goed krijgen bij je.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:08

Ja leuk, ik ben benieuwd naar je foto!! Spannend hoor, morgen :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 22:34

Zo is het nu.


Afbeelding

Ik ben er niet heel blij mee -O-
Morgen doe ik het nog een keer, ik ben hier namelijk niet tevreden over…