Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:45

We hebben goed nieuws! Ze is gevonden en we gaan ongeveer 6 uur richting Jacky! Zo zin in :))

Amber_anne

Berichten: 6943
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:52

NibbitLotus schreef:
@Ketly: Interessant die site, dank voor het delen!

Amber_anne schreef:
Onze katten krijgen in de ochtend yarra natvoer. En als brok Purizon en Porta 21

Ivm 3 katten en zachte ontlasting ben ik redelijk snel gestopt met kitten voer en overgestapt op volwassen voer en graanvrij


Dan snap ik die keuze inderdaad. Mijn ouders hebben Maine Coons en die voeren bewust langer kitten brok ivm de groei. Dus vanuit eigen kring geen slechte ervaringen gehad met kittenvoer gelukkig.


Ik had ook liever kitten voet blijven geven maar de kitten bleef last houden van diarree. Na overleg met de dierenarts overgestapt voor allemaal op graanvrij en de kitten wel nog een tijdje kitten natvoer blijven geven. Bij 6 maanden ben ik ook overgestapt op volwassen natvoer

Hij groeit gelukkig goed en is met 7 maanden net de groot als onze volwassen katten

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:55

callass schreef:
Ik heb sinds 1,5 week ook een kitten erbij een katertje. Alleen nog geen naam :+ dus suggesties zijn welkom een korte naam. Mijn andere kat blauwe Rus heet jip.[ [url=m/pyxSj1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p58McT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v0N9jE.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jan natuurlijk

Faelynn

Berichten: 3154
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:27

Dit kleintje is 2 weken geleden bij mij komen wonen <3

Afbeelding

Vanaf het eerste uur een echte boef

Afbeelding




Mn andere poes vind het nog wel een beetje spannend, maar op gepaste afstand hebben ze elkaar goedgekeurd, de kitten zou alleen nog graag bij mijn andere poes slapen, dat mag met minimaal 30cm er tussen, aanraken is nog een no go :')
Hopelijk groeien ze nog meer naar elkaar toe, meer mensen die dat gehad hebben wat gewoon wat meer tijd nodig had? Ze kunnen sowieso wel door een deur, maar zou het leuk vinden als ze ook echt nog wat aan elkaar hebben natuurlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Pieneappel

Berichten: 495
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:21

Mag ik bij jullie om advies/jullie visie vragen?

Wij hebben Floortje(11) dus bijna 2 week terug geadopteerd uit het asiel. En Pepsi(gecastreerde kater, bijna 2 jaar) hadden we al.
Na 3 dagen hebben we (na opbouwen de dagen ervoor) Floortje en Pepsi volledig bij elkaar gelaten want het ging verder goed tussen hen , alleen ‘s nachts en als we beide aan het werk zijn apart van elkaar(en als Pepsi naar buiten is)
Ze kunnen best binnen een halve meter vanelkaar liggen/slapen en dan is er niets aan de hand. Maar ook heel vaak hoeft Pepsi maar naar haar te kijken en ze miauwt al, of als Pepsi te dicht bij haar in de buurt is kan ze blazen en een pootje optillen(maar niet echt vechten ofzo).
Maar ze kan ook zo een paar keer op een dag plots heel hard achter Pepsi aanrennen en Pepsi vlucht dan weg en zij blijft er achteraan gaan, ze jaagt hem op.
En dat staat me een beetje tegen. Is dat normaal en wordt dat nog minder? Of is dit een slecht teken met dat het eigenlijk geen goede match is tussen hen..?
In het asiel zeiden ze bij adoptie, als de katten een hels kabaal naar elkaar maken en echt vechten dan is het zeker geen match. Maar het gedrag van haar lijkt daar niet op.
Mijn vriend zegt wel al een aantal keer spijt te hebben om een tweede kat te adopteren als ze weer bitchy naar Pepsi doet of er achter aan rent
Ik zie overal het goede van in en denk van, ze moet natuurlijk ook heel erg wennen en aan elkaar.
Als het een mismatch is kan ze tot 3 weken na adoptie nog terug naar het asiel.. daar ga ik liever niet voor natuurlijk maar als ze nog 5 jaar achter Pepsi aan blijft rennen…

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 21:09

Ik denk dat het wennen is. Voor jullie kat is het ook nieuw. Er is een nieuwe kat in haar territorium gekomen. Als ze eenmaal hun plaatsje duidelijk hebben gemaakt, komt er vast rust.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:53

Pieneappel schreef:
Mag ik bij jullie om advies/jullie visie vragen?

Wij hebben Floortje(11) dus bijna 2 week terug geadopteerd uit het asiel. En Pepsi(gecastreerde kater, bijna 2 jaar) hadden we al.
Na 3 dagen hebben we (na opbouwen de dagen ervoor) Floortje en Pepsi volledig bij elkaar gelaten want het ging verder goed tussen hen , alleen ‘s nachts en als we beide aan het werk zijn apart van elkaar(en als Pepsi naar buiten is)
Ze kunnen best binnen een halve meter vanelkaar liggen/slapen en dan is er niets aan de hand. Maar ook heel vaak hoeft Pepsi maar naar haar te kijken en ze miauwt al, of als Pepsi te dicht bij haar in de buurt is kan ze blazen en een pootje optillen(maar niet echt vechten ofzo).
Maar ze kan ook zo een paar keer op een dag plots heel hard achter Pepsi aanrennen en Pepsi vlucht dan weg en zij blijft er achteraan gaan, ze jaagt hem op.
En dat staat me een beetje tegen. Is dat normaal en wordt dat nog minder? Of is dit een slecht teken met dat het eigenlijk geen goede match is tussen hen..?
In het asiel zeiden ze bij adoptie, als de katten een hels kabaal naar elkaar maken en echt vechten dan is het zeker geen match. Maar het gedrag van haar lijkt daar niet op.
Mijn vriend zegt wel al een aantal keer spijt te hebben om een tweede kat te adopteren als ze weer bitchy naar Pepsi doet of er achter aan rent
Ik zie overal het goede van in en denk van, ze moet natuurlijk ook heel erg wennen en aan elkaar.
Als het een mismatch is kan ze tot 3 weken na adoptie nog terug naar het asiel.. daar ga ik liever niet voor natuurlijk maar als ze nog 5 jaar achter Pepsi aan blijft rennen…


Ik heb 2 jaar terug mijn kitten bij de 2 volwassen katten, broer en zus, geïntroduceerd. De 2 katers slapen inmiddels tegen elkaar aan en wassen elkaar. De kitten en de poes doen dat echt nooit. De poes blaast ook nog steeds heel giftig als de kitten speels is bij haar in de buurt. Maar vechten doen ze nooit.

Als ze nu niet vechten zou ik me niet te druk maken, het wordt wrs steeds minder, niet erger.

Dat opjagen deed mijn grote kater ook bij de kitten, totdat de kitten groter was dan hij!

Wel geen nieuwe aanwinst, maar toch een fotootje... vooraan Hugo en Prada (broer en zus) en daarachter Victor (die na 2 jaar nog kitten heet)
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11328
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:01

@‘callass : Tim ?

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:49

Welkom lieve jacky <3
Wat een lieve rustige kat. Helemaal niet gestressed en heel relaxt 2 uur in de auto. We zijn zo blij met deze knuffel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:17

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Prachtig beestje <3

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 23:40

Wat leuk!
Heel fijn dat ze nu lekker thuis is, mooi beestje! <3 <3 *\o/*

Mijn kat is me ondertussen aan het vermoorden :+ er ligt een onderbroek in zijn mand en ik mag er niet bij… :Y)

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:31

Pienapple kan je helaas niet helpen. Altijd 1 kat gehad. Maar lijkt mij een kwestie van wennen

Faelynn wat een prachtig dier zeg!! Wauwie <3

Calass ben ook heel slecht met namen :+

Voer kan ik helaas ook niet mee helpen. Het is vaak toch even zoeken wat ze het beste eten en waar ze het t beste op doen.

Dankjewel!!
We zijn super blij met haar. Geen kik in de auto en nu ook super lief en rustig. Heel aanhankelijk en knuffelig. Ze vind de paarden wel dood eng :+
Even aan een tuigje buiten laten kijken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:23

Ze is echt te leuk! <3

Hier is het bijna zover, nog 5 dagen wachten :):) Mn ouders komen vanmiddag om te helpen het balkon kat-proof te maken en dan ben ik er helemaal klaar voor :D

anvt_xx
Berichten: 268
Geregistreerd: 11-10-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:29

Wat een leukerds komen er voorbij <3

Goof

Berichten: 28908
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:32

Wat een heerlijke beesten allemaal. Ik krijg steeds meer zin om ook op zoek te gaan naar een nieuw vriendje.

Felinde

Berichten: 1179
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:22

Wat een leuk topic :D Mijn vriend en ik hebben sinds eind april 2 katten die we geadopteerd hebben via de RSPCA (woon in Engeland). De RSPCA heeft ze uit een huis gehaald waar ze met 19 katten in totaal opgesloten zaten in 1 kamer, onder de vlooien en wat al wel niet. Gelukkig gaat het nu stukken beter met ze.

Hier een paar fotos van de heren:

Sage:
Afbeelding

Saxon:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6943
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:39

Jeetje wat schattig samen

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:43

Wat leuk allemaal :D

Ik heb sinds donderdag ook nieuwe katjes. De zwart witte donderdag opgehaald, moeder is een halve noorse boskat. Vrijdag de rooie opgehaald, alleen is ook maar zo alleen. Kunnen ze me nieuwe huis meteen afbreken :D

Nog ideeen voor namen? De zwart witte is een meisje, rooie en kater. De rode is echt erg lief en rustig, de zwarte een echte bitch, terror en ondernemend :') ik zat te denken aan woezel en pip of snoes en poes :') niet te ingewikkeld maar ben er nog niet over uit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:54

Ach dat zwartje, echt een kleine She Devil :D op die 3e foto!!

Ik heb zelf een designer thema: heb een Chanel en Gucci gehad. En heb nu Hugo, Prada en Victor :D

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:48

Oooh Felinde wat een heerlijk stel! <3 Fijn dat jullie ze op hebben kunnen vangen!

En Jester die van jou zijn ook erg leuk :D Qua namen vond ik het ook heeeel erg moeilijk! Ik vond op een gegeven moment de naam Bowie (van David Bowie) en heb daar met veel pijn en moeite (Bob) Marley bij gevonden :') Misschien ook iets in thema zoeken? Google is your best friend :D

Ik vind die rood/witte trouwens wel wat moeilijk uit de ogen kijken, als of ie er wat mee knijpt.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:12

Ja snap wat je bedoeld! Hij is nog heeel bang/voorzichtig, als hij gewoon aan het spelen is zie ik het niet eigenlijk. Ze zijn ook niet echt vies ofzo

Ik zit nu te denken aan nacho en oreo haha, vind ik ook wel geinig

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 20:21

Jester_ schreef:
Ja snap wat je bedoeld! Hij is nog heeel bang/voorzichtig, als hij gewoon aan het spelen is zie ik het niet eigenlijk. Ze zijn ook niet echt vies ofzo

Ik zit nu te denken aan nacho en oreo haha, vind ik ook wel geinig


Wat een heerlijk stel heb je!
Ik vind de namen Nacho en oreo geweldig, maar past misschien minder bij de dame? <3

Misschien Diva en Lucifer? :=

caro29
Berichten: 8048
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:33

Wat een knapperds komen hier voorbij! Ik ben echt een kattenliefhebber. Kan echt niet zonder.

Rond 11 juli krijgt mijn Brits korthaar voor het eerst een nestje. Superspannend. Daarnaast heb ik nog een htk. Die is constant op stap. Lekker buitenspelen. Mijn Brit is een binnenkat en die komt niet verder dan de drempel

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:46

caro29 schreef:
Wat een knapperds komen hier voorbij! Ik ben echt een kattenliefhebber. Kan echt niet zonder.

Rond 11 juli krijgt mijn Brits korthaar voor het eerst een nestje. Superspannend. Daarnaast heb ik nog een htk. Die is constant op stap. Lekker buitenspelen. Mijn Brit is een binnenkat en die komt niet verder dan de drempel



Oh spannend! Heb je foto van moeder en vader?
Ik ben benieuwd :)

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:56

Wat een leuke dieren komen er langs! Ik was op zoek naar een topic met tips, aangezien wij over 2 weken ons eerste kitten krijgen, en kwam dit topic tegen! Super leuk!!

Over 2 weekjes mag ik deze knapperd gaan ophalen:

Afbeelding

Hij is dan 13 weken en hopelijk gaan we jaren plezier van elkaar hebben.
We hebben altijd honden gehad, dus het zal wel even wennen worden. (Al hebben mijn ouders wel altijd katten gehad, dus helemaal nieuw is het niet)