Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:43

George gromt als hij de favoriete 'prooi' heeft gevangen (een nepbont achtig bolletje). Als een normale Kat, zeg maar.
Fred gromt niet, maar mauwt wanneer ze dat speeltje heeft _O-

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:03

Onze Twig grauwelt als ze weer op 'muis' jaagt, en mee rondloopt :Y)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:52

marley93 schreef:
George gromt als hij de favoriete 'prooi' heeft gevangen (een nepbont achtig bolletje). Als een normale Kat, zeg maar.
Fred gromt niet, maar mauwt wanneer ze dat speeltje heeft _O-

meestal mauwen ze hier alleen als ze wat van ons willen. Ze maken hier allebei voornamelijk van die krielgeluidjes :')
Daar zijn ze ook, vooral Blacky, heel vocaal in. Ik kan ondertussen ook onderscheid maken met welk geluidje ze wat bedoelen. Zoveel wordt het hier gedaan :')

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:57

Smee__ schreef:
Daarom heb ik dit aan het raam hangen! Is een soort hangmat die met zuignappen aan het raam zit. Word zeeeer veel gebruikt, eigenlijk ligt altijd wel één vd twee erop. Of ze liggen er met z'n tweeën op, maar dat past iets minder nu ze groter worden _O-

[ [url=m/gjvnxJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je hier misschien een linkje van?

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:50

LoveGlove schreef:
marley93 schreef:
George gromt als hij de favoriete 'prooi' heeft gevangen (een nepbont achtig bolletje). Als een normale Kat, zeg maar.
Fred gromt niet, maar mauwt wanneer ze dat speeltje heeft _O-

meestal mauwen ze hier alleen als ze wat van ons willen. Ze maken hier allebei voornamelijk van die krielgeluidjes :')
Daar zijn ze ook, vooral Blacky, heel vocaal in. Ik kan ondertussen ook onderscheid maken met welk geluidje ze wat bedoelen. Zoveel wordt het hier gedaan :')


George is echt een prater, die kan de hele dag door krielen, zoals je het noemt. Ik word er horendol van af en toe, maar het is ook wel weer schattig. :D
Ze hebben vannacht voor het eerst de hele nacht bij me op bed gelegen. En George is voor het uitsudderen voor ik opsta nog even snel onder de dekens tegen mijn rug aan komen liggen. <3

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:06

Super lief <3 Lilly zet gelijk haar nagels in mijn (stoffen) bed dus die mag voorlopig nog niet bij mij op de slaapkamer, haha. En ze zou ook nog niet bij mij komen denk ik, daar is ze misschien nog net wat te angstig/te weinig vertrouwen voor. Maar lukt vast een keer :j

Oh ja zo'n hangmat heb ik ook naar zitten kijken! Geen radiatoren of vensterbanken hier... maar ben ook bang dat het ineens naar beneden komt zetten maar zit dus echt wel stevig aan het raam??

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:41

Hier hebben ze weer wat bedacht om "de baasjes" te irriteren :')

Ik heb vorig weekend de planten die ik nog kon redden aan mijn mama gedoneerd. Ik heb er 5 de vuilbak moeten ingooien, en 4 aan mijn mama gegeven.
Want ja - de monstens knagen al de bladeren er af, en de planten zagen er heel sneu uit.

Nu heb ik nog 1 echte plant in huis - een palm, die in een vrij grote pot staat.
Daar hadden ze eerder ook wel al interesse in, maar doordat ik die pot 3/4 in folie heb verpakt (1/4 vrij om water te geven) en ze veel makkelijker aan de andere planten konden, lieten ze de palm met rust.

Nu zijn de andere planten dus weg - en ligt de focus op de palm. Ze kruipen in dat gat in de folie, en Sansi kruipt daar ook echt helemaal onder :') Arya zit gewoon wat te zitten - maar ik hou er dus zanderige katten aan over, en alles ligt vol aarde. Als ik de plant water geef, doe ik dat terwijl de katten zitten te snacken in de keuken, want als ze het me zien doen, zijn ze helemaal gefocust op die plant.

Als ze ook aan deze beginnen knagen en ik zie dat de plant het niet zal redden, zal ook deze een nieuw huisje moeten krijgen. En heb ik alleen nog maar nep-planten -O- :')

Afbeelding

Afbeelding

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:58

Dat is geen palm, dat is een yucca, die zijn giftig voor katten :7

Wij hebben alle giftige planten weggedaan (blijft gelukkig nog erg veel over). Hier werd ook in potten gegraven, dat hebben we bij de grote planten opgelost door sierstenen in de pot te leggen! Van die grote, gladde kiezels, ziet er nog leuk uit ook.

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:31

Zou gewoon een simpele luchtzuivering plant zetten waar ze aan mogen knagen en deze eens in de zoveel tijd vervangen. Hoe je het ook wendt of keert knagen doen ze gewoon.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:43

Klis schreef:
Dat is geen palm, dat is een yucca, die zijn giftig voor katten :7

Wij hebben alle giftige planten weggedaan (blijft gelukkig nog erg veel over). Hier werd ook in potten gegraven, dat hebben we bij de grote planten opgelost door sierstenen in de pot te leggen! Van die grote, gladde kiezels, ziet er nog leuk uit ook.


Oh echt? Ik ben echt een plantensukkel, helemaal geen groene vingers, ik vond het altijd een wonder dat mijn planten mij overleefden. Nou, dan moet deze ook maar verhuizen!

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:18

Zit dit topic te lezen is Azula bezig op de trap.
Oogdruppel pipetten waren te leuk om te laten liggen dus was ze mee gaan spelen.
Druppels lagen op de trap om mee naar boven te nemen.

Xoran ik snap dat je met kittens alles stevig wil hebben.

Beterschap voor alle zieke katten.
Als baas voel je je dan ook niet fijn.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:35

LWDaisy schreef:
Klis schreef:
Dat is geen palm, dat is een yucca, die zijn giftig voor katten :7

Wij hebben alle giftige planten weggedaan (blijft gelukkig nog erg veel over). Hier werd ook in potten gegraven, dat hebben we bij de grote planten opgelost door sierstenen in de pot te leggen! Van die grote, gladde kiezels, ziet er nog leuk uit ook.


Oh echt? Ik ben echt een plantensukkel, helemaal geen groene vingers, ik vond het altijd een wonder dat mijn planten mij overleefden. Nou, dan moet deze ook maar verhuizen!

Anders moet je eens kattengras aanschaffen. Daar kunnen ze juist lekker aan knabbelen. Dan kun je ook andere planten in huis hebben waar ze minder snel aan zitten. Al helemaal als je ze op plekken neerzet waar ze njet veel komen :j

Ik heb ondertussen geleerd dat je zo'n dingen echt strategisch aan moet pakken. Dat werkt hier iig het beste

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:44

LoveGlove schreef:
LWDaisy schreef:

Oh echt? Ik ben echt een plantensukkel, helemaal geen groene vingers, ik vond het altijd een wonder dat mijn planten mij overleefden. Nou, dan moet deze ook maar verhuizen!

Anders moet je eens kattengras aanschaffen. Daar kunnen ze juist lekker aan knabbelen. Dan kun je ook andere planten in huis hebben waar ze minder snel aan zitten. Al helemaal als je ze op plekken neerzet waar ze njet veel komen :j

Ik heb ondertussen geleerd dat je zo'n dingen echt strategisch aan moet pakken. Dat werkt hier iig het beste


Ze knagen nog liever aan nepplanten dan aan kattengras hier haha!

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:56


LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:53

Oh LWdaisy dan laat maar :')

Ik moet nog eens kattengras bestellen. tnxx voor de tip Marcella. Ik zal daar voor uitkijken. Ik wil absoluut kattengras voor hier binnen maar ook voor buiten. Wij hebben zo'n klein perkje waar nu veel onkruid is. Dus van de zomer wil ik daar alle onkruid weg halen en kattengras plaatsen. De katten van de buren komen ook regelmatig in onze tuin, dus die kunnrn er ook gebruik van maken

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:55

Katten mogen ook tijm en peterselie knagen (wel met mate). Peterselie helpt zelfs bij buikpijn.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:21

Marcella schreef:
Katten mogen ook tijm en peterselie knagen (wel met mate). Peterselie helpt zelfs bij buikpijn.

interessant.

Gelukkig zijn bijna al onze planten kat vriendelijk. Alleen ja, ze zijn al flink gesloopt helaas...

De planten die giftig voor ze zijn staan ergens waar ze niet mogen komen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:24

Ohja trouwens. Ik heb een leuk verhaaltje te delen. Het is een foto verhaal die ik noem: Nina en de doos :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geniet :')

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:01

Katten en dozen, altijd een succes _O-

Pff over zieke katten gesproken, wij zitten met een giardia infectie ;( Ramon met klachten, Jack heeft nergens last van, maar beide behandelen natuurlijk. En schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken. Is al zo’n hobby van mij (not :x ). Heb nu maar een stoomreiniger besteld voor de vloeren haha, en hopen dat we er vanaf komen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16256
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:04

Haha hier ook al :D
Afbeelding

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:04

Ah nee Klis, wat balen zeg. :( Sterkte!

Whahaha Love en Maureen, zo leuk hè, katten en dozen. Hier heb ik nu standaard twee dozen staan waar ze een paar keer per dag helemaal los op gaan. Zowel erin bijten als gewoon erin zitten.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16256
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:07

Zodra de deurbel gaat, gaat ze nu ook mauwen omdat ze doorheeft dat de bezorger een doos af komt leveren :D

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:08

_O- _O- _O- Geniaal. Prachtig voorbeeld van klassieke conditionering _O-

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16256
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:14

Nou moet ik wel zeggen dat Chloe erg veel mauwt. Ik kan zo de hele dag volpraten met haar. Hele hoge mauwtjes, duivelsmauwtjes klagelijke mauwtjes. Ze kent alles _O- Zie hier het voorbeeld. Ze moet altijd het laatste woord hebben :+

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:18

Heerlijk, al die foto's van katten in een doos.

Vandaag 2 weken geleden hebben wij Roos uit het asiel gehaald, vanmorgen hebben we afscheid van haar moeten nemen. Ze werd steeds benauwder en in overleg met het asiel naar hun dierenarts gegaan. Deze constateerde door de röntgenfoto dat ze zo benauwd was door een slecht hart en veel vocht achter de longen. We moeten er echt even van bijkomen... :\