Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:56

Ze zeggen dat Gleipnir (het koord wat Fenrir de wolf vastgeketend houdt tot Ragnarok) onder andere gemaakt is uit de adem van een vis, de baard van een vrouw, de wortels van een berg, en het geluid van de voetstappen van een kat.
Ik dacht altijd dat al die dingen niet bestonden. Mooi poëtisch enzo, die mythologie.
Tot Fred en George. Man, die twee klinken als een kudde op hol geslagen neushoorns als ze elkaar achterna jagen, niet normaal. _O- Streep die voetstappen van een kat maar van het lijstje, Goden!

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:17

Oh ja, zo komt hier ook regelmatig een olifant van de trap denderen zonder enige subtiliteit. Meestal rond etenstijd of als de kelderdeur open gaat. Want de kelderdeur is magisch volgens Vivaldi. Daar mag hij namelijk nooit komen, waardoor dat een uitermate grote aantrekkingskracht heeft _O-

Marcella

Berichten: 36860
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:27

Dat is hier dus met de deur van de berging, maar daar liggen de lickit snacks ook. Zeer magisch.

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:29

Hij rent dan ook heel hard naar beneden en gaat ergens zitten waar ik niet bij kan. Dus ik doe tegenwoordig naar de deur dicht en het licht uit. Dan is het ineens een stuk minder magisch :Y)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:32

Hier klinkt het ook hard als ze aan het rennen zijn. Ik ga altijd stuk om die twee op zo'n momentrn :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:51

Even een update. Ik heb haar net opgehaald op Schiphol. Morgen vertel ik alles!

Afbeelding

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:49

Leuk, Maureen, ik ben benieuwd!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:53

Wat een avontuur :D

We moesten even wachten bij de arrivals maar het is zo gek om je nieuwe kat van Schiphol op te halen. Ze keek ook zo boos. Arm ding :( Toen we thuiskwamen heb ik de reiskooi in de keuken gezet tegenover de kattenbak zodat ze die kon zien. Daarnaast had ik wat nat en droogvoer neergezet en natuurlijk wat water.

Na een uur kwam ze eruit en ging ze heel voorzichtig de ruimte verkennen. Ik heb een kat nog nooit zo boos zien mauwen. Ik was even bang dat ik de kat van de duivel in huis had gehaald _O- Aan de ene kant vindt ze me heel spannend maar toen ik op de bank ging zitten, ging ze eerst onder de kast en daarna sprong ze gewoon op de bank! Heb haar wat knuffels gegeven en daarna ben ik naar bed gegaan. Was alweer 2 uur 's nachts. Ze heeft nog een hele tijd op de vensterbank gezeten. Vanochtend toen ik beneden kwam ook. Ik heb toen het dekentje wat in haar reismand zat ook op de vensterbank gelegd en dat kon ze wel waarderen :D

Nu zit ze alweer een paar uur onder de bank. Nog niet echt veel gegeten en gedronken dus maak me daar een beetje zorgen om. Bij de foster was ze ook al een slechte eter. :( Is het een idee dat ik wat tonijn haal? Of wat kip? Geen idee hoe ik haar aan het eten krijg...

Hier wat foto's :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:06

Leuk dier <3
Waar komt ze vandaan?

Hier ook zo'n slechte eter. Ik voer mijn andere katten 2x per dag, maar voor haar laat ik het eten staan. Ze eet alleen droogvoer en ik heb nu meerdere bakjes met soorten staan om te proberen. Vooralsnog heeft ze de voorkeur voor supermarktbrokjes. Maar goed, dit is nog de fase: blij dat ze eet. Ik merk wel dat ze vooral 's nachts eet en overdag veel minder. Dus voor overdag heb ik wat lekkere snoepjes gehaald (Whiskas :\ ), zodat ze toch wat maagvulling heeft gedurende de dag. Geef het tijd en ga uitproberen wat ze lekker vindt. Dan komt dat wel goed :j

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:13

Maureen95 schreef:
Wat een avontuur :D

We moesten even wachten bij de arrivals maar het is zo gek om je nieuwe kat van Schiphol op te halen. Ze keek ook zo boos. Arm ding :( Toen we thuiskwamen heb ik de reiskooi in de keuken gezet tegenover de kattenbak zodat ze die kon zien. Daarnaast had ik wat nat en droogvoer neergezet en natuurlijk wat water.

Na een uur kwam ze eruit en ging ze heel voorzichtig de ruimte verkennen. Ik heb een kat nog nooit zo boos zien mauwen. Ik was even bang dat ik de kat van de duivel in huis had gehaald _O- Aan de ene kant vindt ze me heel spannend maar toen ik op de bank ging zitten, ging ze eerst onder de kast en daarna sprong ze gewoon op de bank! Heb haar wat knuffels gegeven en daarna ben ik naar bed gegaan. Was alweer 2 uur 's nachts. Ze heeft nog een hele tijd op de vensterbank gezeten. Vanochtend toen ik beneden kwam ook. Ik heb toen het dekentje wat in haar reismand zat ook op de vensterbank gelegd en dat kon ze wel waarderen :D

Nu zit ze alweer een paar uur onder de bank. Nog niet echt veel gegeten en gedronken dus maak me daar een beetje zorgen om. Bij de foster was ze ook al een slechte eter. :( Is het een idee dat ik wat tonijn haal? Of wat kip? Geen idee hoe ik haar aan het eten krijg...

Hier wat foto's :D
[ [url=m/TncJvi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sSP2yV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1hJnlg.jpg]Afbeelding[/url] ]

dat eten gaat wel beter worden. Je kunt haar rauwe kip geven, maar met een slechte eter heb je het gevaar dat ze daarna alleen maar rauwe kip willen. En dat is duur. En alleen rauwe kip is ook geen volledig dieet. Dan zou je er supplementen etc bij moeten gaan doen. Tonijn kan wel maar katten moeten niet te vaak vis eten. Dat is niet goed voor ze

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:26

Daihyo schreef:
Leuk dier <3
Waar komt ze vandaan?

Hier ook zo'n slechte eter. Ik voer mijn andere katten 2x per dag, maar voor haar laat ik het eten staan. Ze eet alleen droogvoer en ik heb nu meerdere bakjes met soorten staan om te proberen. Vooralsnog heeft ze de voorkeur voor supermarktbrokjes. Maar goed, dit is nog de fase: blij dat ze eet. Ik merk wel dat ze vooral 's nachts eet en overdag veel minder. Dus voor overdag heb ik wat lekkere snoepjes gehaald (Whiskas : ), zodat ze toch wat maagvulling heeft gedurende de dag. Geef het tijd en ga uitproberen wat ze lekker vindt. Dan komt dat wel goed :j

Ze komt bij Care4Cats vandaan in Ibiza. Is een stichting die de katten steriliseert en castreert en ze dan weer uitzet. Soms worden ze niet uitgezet en komen ze beschikbaar ter adoptie. Zo ook Chloe. Heb haar via verhuidieren.nl

@Loveglove goed dat je het zegt! Dan zal ik alleen wat kip halen en dat als 'snack' even geven. Dan heeft ze tenminste iets van maagvulling.

Ik heb qua droogvoer nu nutrivet en natvoer iets van Animonda. Ik kan morgen eventueel nog wat kleine zakjes halen en kijken of ze dat wel wilt eten. Maar het zal nu wel van de spanning komen.

Net heb ik even een kwartiertje met haar gekroeld. Ze geeft wel echt toe. Ze ging op haar rug liggen en ze genoot echt van de aandacht. Ik denk dat het wel goed gaat komen :D

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:30

Ja spanning kan heel goed hoor. Ik heb nu Nutrivet, Feringa, Wild Freedom en Perfect Fit staan. De Nutrivet ging er gister wel okee in. Feringa en Wild Freedom absoluut niet. Perfect Fit is favoriet.
Vandaag komt mijn bestelling van Zooplus binnen met verschillende proefzakjes. Eens kijken of daar iets smakelijks tussen zit voor mevrouw :))

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:31

Heb je een linkje van die proefzakjes? Of heb je dat zelf samengesteld?

luuntje

Berichten: 14006
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:43

Hoe gaat het met Beer?

Ant, er zit wel Siamees in jouw kat.
Mooi dier.

Maureenwat een knap dier.
Eerste dagen is altijd wennen.
Komt goed.

Qua eten, Azula is ook kieskeurig. Rauwe kipfilet eet ze met lange tanden.
Hond en omapoes doen er een moord voor.

Azula geefik nu klein beetje kattenpate uit een blikje.
En dat blikje haal ik 2 uur van tevoren uit de koelkast.

Ik heb stress gehad omtrent Azula. En die wist van niks.
Ik wil met haar gaan fokken. Dus fokker ingelicht. Kreeg als reactie dat het te laat was.
Ik in de stress. Contract erbij gepakt en daar stond dat fokken mag, wel extra geld betalen en nieuw contract laten maken.
Net dus gebeld met de fokker (ik was zenuwachtig). Geen probleem.
Ik kom 28 december toch kijken, ja dat mag nog (even gevraagd) en dan regelen we het.

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:51

Ja, ga je een nestje fokken? Leuk <3
Ik wilde dat ook met Pip, maar toen ze krols werd heb ik meteen de dierenarts gebeld. Dat nooit meer _O-
Man, wat een gekrijs was dat!

Maureen: zelf samengesteld. Ik heb gezocht op graanvrij voer en daar een aantal 400gr zakjes van besteld. Scheelt wel dat als mevrouw het niet eet, er nog 2 anderen zijn die het wel op eten :D

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:53

Maureen95 schreef:
Daihyo schreef:
Leuk dier <3
Waar komt ze vandaan?

Hier ook zo'n slechte eter. Ik voer mijn andere katten 2x per dag, maar voor haar laat ik het eten staan. Ze eet alleen droogvoer en ik heb nu meerdere bakjes met soorten staan om te proberen. Vooralsnog heeft ze de voorkeur voor supermarktbrokjes. Maar goed, dit is nog de fase: blij dat ze eet. Ik merk wel dat ze vooral 's nachts eet en overdag veel minder. Dus voor overdag heb ik wat lekkere snoepjes gehaald (Whiskas : ), zodat ze toch wat maagvulling heeft gedurende de dag. Geef het tijd en ga uitproberen wat ze lekker vindt. Dan komt dat wel goed :j

Ze komt bij Care4Cats vandaan in Ibiza. Is een stichting die de katten steriliseert en castreert en ze dan weer uitzet. Soms worden ze niet uitgezet en komen ze beschikbaar ter adoptie. Zo ook Chloe. Heb haar via verhuidieren.nl

@Loveglove goed dat je het zegt! Dan zal ik alleen wat kip halen en dat als 'snack' even geven. Dan heeft ze tenminste iets van maagvulling.

Ik heb qua droogvoer nu nutrivet en natvoer iets van Animonda. Ik kan morgen eventueel nog wat kleine zakjes halen en kijken of ze dat wel wilt eten. Maar het zal nu wel van de spanning komen.

Net heb ik even een kwartiertje met haar gekroeld. Ze geeft wel echt toe. Ze ging op haar rug liggen en ze genoot echt van de aandacht. Ik denk dat het wel goed gaat komen :D

Ik heb hier als snack kipfilet voor op de boterham. Vinden ze super lekker hier :=

luuntje

Berichten: 14006
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:48

Daihyo geen krolse kat voor jou meer dus.

Door jullie gepraat over snacks moet ineens weer aan Azula denken.
Als ik Frolic brokjes verstop voor de hond en zij vindt ze dan eet ze die
Brokjes op.

Lijkt mij alleen niet handig om je kat volledig op te zetten.

Tancreda4

Berichten: 24108
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:51

Hoe is de eerste nacht gegaan Maureen?? Oh ik lees al je updates. Super leuk en spannend, maar zo te horen gaat het wel goedkomen met jullie als ze zich al zo goed laat aaiem <3

Haha Marley, herkenbaar :') De kleine kan er wel opeens zijn zonder dat je hem hoort. Maar als hij gaat rennen lijkt het wel een neushoorn zulke harde stappers :')

Vraagje, spelen jullie katten ook in de kattenbak? Waarom doen ze dat en hoe leer je dat af, of is dat nodig? Ik vind het een vies idee. Ik had ook nog niet verschoond en toch lag hin met z'n balletje lekker rondjes te toeren in het grit 8)7

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:55

Wat een knappe kat heb je Luuntje!

Chloe is hier aan het ontdooien. Als ik beweeg of loop schiet ze nog wel weg. Als ik stilzit is ze echt de hele kamer aan het verkennen. Ze was bovenop de kast gaan liggen om mij te bespioneren. :') Ik moet het kaartje nog even van de krabpaal halen zie ik.

Afbeelding

En ze heeft net gedronken, natvoer gegeten en wat droogvoer. Dus ik ben helemaal gerustgesteld :D

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:01

Ah mooi! Eten is goed!

Sproet zit ook graag hoog. Op de uitkijk :j
Afbeelding

Of lekker op het kleed
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:47

Tancreda4 schreef:
Hoe is de eerste nacht gegaan Maureen?? Oh ik lees al je updates. Super leuk en spannend, maar zo te horen gaat het wel goedkomen met jullie als ze zich al zo goed laat aaiem <3

Haha Marley, herkenbaar :') De kleine kan er wel opeens zijn zonder dat je hem hoort. Maar als hij gaat rennen lijkt het wel een neushoorn zulke harde stappers :')

Vraagje, spelen jullie katten ook in de kattenbak? Waarom doen ze dat en hoe leer je dat af, of is dat nodig? Ik vind het een vies idee. Ik had ook nog niet verschoond en toch lag hin met z'n balletje lekker rondjes te toeren in het grit 8)7

Nina hier gaat altijd los als ik de kattenbak net heb bijgevuld. Dus hij is dan schoot. Ze gaat helemaal rollen en het grit aanvallen (ziet er hilarisch uit :') ) etc. Ik vind het wel leuk om te zien :')

luuntje

Berichten: 14006
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:35

Chloe gaat hartstikke goed.
En zo hoog kan je alles in de gaten houden.

Sproet heeft een mooi koppie.

Glove ik herken het spitten in de kattenbak als hij schoon is.

Azula stond gisteren op de eettafel dus ik roep, Azula nee.
Springt ze eraf, maar neemt een stoel mee.
Die viel met een harde bons op de grond.

We waren weer wakker.

Hebben jullie ervaringen met Peewee kattenbakken?

eilleen333

Berichten: 12848
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:03

luuntje schreef:
Hebben jullie ervaringen met Peewee kattenbakken?



Die heb ik. Drie stuks voor 1 kat, haha! Eentje beneden, eentje op de slaapkamer en eentje op de praktijk.
Ik heb de ecohus (zo heet ie geloof ik). Wat wil je weten?

Ik ben er heel tevreden mee, maar heb zelf enorme hooikoorts en wel eens last van het zaagsel. Kon vroeger ook de cavias niet verschonen zonder half dood te gaan, dus dat ligt echt aan mij, niet aan de bak.
Ik ruik de bak nooit, ruik het ook niet als ze gepoept heeft. Ja, soms een walmpje, maar die trekt snel weg.
Ik ben alleen niet zo zuinig met de korrels omdat ik er slecht tegen kan als ze uit elkaar vallen, dus ik gooi de bakken regelmatig helemaal leeg, terwijl dat dan nog niet nodig is.

Maar ben echt er super blij mee! Ook geen stof of pootjes in huis. Af en toe gooit minty een korreltje uit de bak en speelt er mee. In het ergste geval ligt er dan ergens een klein beetje zaagsel in de woonkamer.

Marcella

Berichten: 36860
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:18

Heb er ook een geen succes en dubbele bodem heb ik eruit gehaald.

eilleen333

Berichten: 12848
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:33

Marcella schreef:
Heb er ook een geen succes en dubbele bodem heb ik eruit gehaald.

Wat ging er niet goed?