Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:15

Leuk topic! Word er helemaal blij van <3

Leuk dat je een maatje gevonden hebt :D
Ook ik raad inderdaad een kam aan ipv een borstel. Werkt bij onze langhaar iig ook het best :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 19-06-22 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:15

Hij is wel ontzèttend leuk zeg, wat een super aansprekend koppie :+:

Vind hem er wel boevig uitzien O:)
Duimen dat het goed gaat!

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:44

Wat een leukerd. Hoe heet hij?

Dikkie Dik is een stoere dame.
Grote kans dat het helemaal goed gaat komen.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 18:52

luuntje schreef:
Wat een leukerd. Hoe heet hij?

Dikkie Dik is een stoere dame.
Grote kans dat het helemaal goed gaat komen.


Meneer is zijn pootje in een wolvenklem verloren ;( dus hij heet toepasselijk Wolf :D

Voor de ervaringsdeskundigen onder ons @Nafkedemi, @Peperrr (knap beestje heb jij ook :D ), ik zie allemaal metalen kammen, maar vind dat zo naar lijken. Is een plastic kam niet veel makkelijker te beheersen?

Zal sowieso even kijken wat meneer zelf aan geeft en wat zijn vacht laat zien. Hij moet het uiteindelijk allemaal ondergaan en indien nodig kan er altijd extra werktuig aangeschaft worden.

M’n bollie zit vandaag lekker veel bij mij op de bank. Volgens mij voelt ze aankomen dat ze me moet gaan delen :P Heb in mijn hoofd al een heel plan van aandacht verdelen, maar we zullen zien hoe het verloopt. Madammeke gaat sowieso niks te kort komen! Met dat meneer wat socialer is kan hij ook wat kroelen met mijn vriend zodat ik me kan focussen op mijn lieve meisje <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:35

Onze Benjamin vindt het juist super fijn om gekamd te worden! Je hoeft de kam maar te pakken en hij springt bij je op de bank en gaat op zn rug liggen :')
Maar is ook wel een heel mak beestje :Y)

Denk dat het goed is om te kijken wat jouw knappe man het fijnste vind :j

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:08

Wat een ontzettend lief Wolfje heb je gevonden! Hopelijk vindt Dikkie hem ook net zo lief! Mocht je er echt niet uitkomen met droogvoer zou je altijd een surefeed kunnen overwegen. Wel aardig aan de prijs, maar de sensor werkt op chip, waardoor de voerbak alleen voor het juiste monster schatje open gaat.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:45

Afbeelding
Deze dame vind de combi kam juist heerlijk! Vraag mij af of plastic de vacht niet statisch kam maken.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:14

Ik vind dat zachte borstels net niks doen hier op de Bosrat....eh schat en de Maine Coon. Zo'n borstel met gebogen metalen haartjes werkt wel aardig. Op het moment is de favoriet hier voor de Coon zo'n kammetje met gebogen tanden met mesjes. Als je dan een klit tegenkomt dan snijden de mesjes hem door en trek je niet zo aan de vacht :(:)

De Noor heeft een veel makkelijkere vacht, lekker glad en nauwelijks gevoelig voor klit, daar gaat een kammetje fijner bij.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:20

Noorse bosrat PROEST daar ging mijn cola!!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:25

Haha hij is wel lief hoor, maar ook een vreselijk ettertje...en kan nooit eens een beetje normaal doen....echt een rare snuiter en erelid van "The Ministry of Silly Sleeping Positions :=



Afbeelding

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:31

Mijn Noorse Boskat(er)tje (meer creme van kleur) ligt ook structureel op zijn rug.... Hem kammen doe je zoals met een baby verschonen... Je geeft hem zijn eigen kam/borstel om vast te houden, dan blijft hij redelijk rustig liggen (af en toe ruilen we)... Dus meer dan 1 kam/borstel is hier noodzakelijk

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:38

Hihi daar heeft Roodmansje ook wel een handje van inderdaad, dat hij de kam / borstel uit je hand wil trekken.....om op te knagen :D

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:51

Topic beginnen over onze noren? Nemen we deze niet over hihihi

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:09

Vroeger ook zo’n kam gebruikt voor onze Heilige Birmaan. Als ik dan riep ‘Tabby, haartjes kammen!!’ dan stond hij binnen 2 seconden bij me

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:25

Misschien een idee om een foto te plaatsen van de kam waar die van jullie zo blij van worden?
In een poging om het de TS het te besparen dat ze straks een heel assortiment aan kammen en borstels heeft :=

Noren topic vind ik wel geinig hoor. Het zijn wel leuke karakters :))

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 23:40

Madammeke en ik lezen aandachtig hoor! Ze zit er nu ook lekker bij <3

Afbeelding

Geluksmomentjes <3
Afbeelding

Afbeelding

@Pmarena, wat een hilarische foto :D

Foto’s van jullie top kammetjes zijn zeker welkom! Verhalen ook! Heerlijk om te lezen (en zien :D )

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:10

Ik heb een hele serie van Roodmansje in de meest belachelijke houdingen, begin van de middag liggen de monsters altijd uitgebreid te slapen en je blijft je verbazen := Die foto hierboven ook, er zijn in huis 100 plekjes waar hij wèl gewoon fatsoenlijk op past met zijn dikke reet.... :')

Ik ben benieuwd joh hoe het gaat met de driepoot erbij..... zou ze even heel lelijk / geschrokken doen, denk je....? De jongeman ziet er wel uit alsof hij veel charme heeft..... misschien even laten zien dat hij een pootje mist en dat ze dan zich er wel over wil ontfermen...? :=

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:28

Cubone schreef:
Madammeke en ik lezen aandachtig hoor! Ze zit er nu ook lekker bij <3

[ [url=m/3Yim9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geluksmomentjes <3
[ [url=m/Rw5cH6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/brr6tC.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Pmarena, wat een hilarische foto :D

Foto’s van jullie top kammetjes zijn zeker welkom! Verhalen ook! Heerlijk om te lezen (en zien :D )


Droppie is ze <3

Wij gebruiken er zo een. Hebben al vanalles geprobeerd maar deze werkt het beste en vindt meneer het fijnste. Echt grote klitten knippen we er gewoon uit. Hij heeft zo veel haar, dat zie je toch niet, en is 100x fijner en sneller dan getrek en gepluk.

Afbeelding

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 07:36

Fototopic van roodmansje zijn beste posities? :D

En echt alle scenario’s zijn hebben al in mijn hoofd gespeeld.. Ik denk dat ze er als de kippen bij gaat zijn. Zodra ze een kat hoort in een filmpje is ze een half uur op zoek en gaat ze soms heel hard zitten miauwen :=

Als ze een kat voorbij ziet lopen op straat zit ze ook een half uur lang daarna nog te staren om te kijken of ze hem/haar nog eens ziet maar ze heeft daar verder nog nooit negatief op gereageerd in de vorm van blazen of iets dergelijks.

Misschien dat ze in het begin wat zal blazen en er zal wel een grote staar competitie komen :Y) Ik hoop dat ze vooral nieuwsgierig gaat zijn. Dan komt het al gauw goed denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 20-06-22 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:38

Wij hebben voor Pip (kruising Maine Coon dus geen echte lange haren maar wel een enórm volle vacht) de borstel met de gebogen punten.

Afbeelding

Ik hoop echt heel erg dat Dikkie nog verder positief verandert met een maatje erbij. Ik vind haar echt zo leuk en je hebt al zoveel met haar bereikt. Ik gun jullie allebei nog meer geluk met een extra vriendje.

Bij ons is het overigens goed gegaan, een vriendje erbij, maar beiden waren wel een stuk jonger.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:05

Dit is de kam die ik gebruik.
Afbeelding

sasja0705
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:09

pmarena schreef:
Ik vind dat zachte borstels net niks doen hier op de Bosrat....eh schat en de Maine Coon. Zo'n borstel met gebogen metalen haartjes werkt wel aardig. Op het moment is de favoriet hier voor de Coon zo'n kammetje met gebogen tanden met mesjes. Als je dan een klit tegenkomt dan snijden de mesjes hem door en trek je niet zo aan de vacht :(:)

De Noor heeft een veel makkelijkere vacht, lekker glad en nauwelijks gevoelig voor klit, daar gaat een kammetje fijner bij.


Heb je even een foto van die gebogen kam?

Hier 4 Si-beeeeren... en ook al vanaf kleins gedaan, allemaal een hekel aan borstels/kammen enz ... ondertussen een hele verzameling hier...


@TS : fantastisch, dat juist weer een "kneusje" bij jou mag intrekken!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:26

Het is zo'n borsteltje zoals Druif die hierboven geplaatst heeft :)
Dat werkt op de Boskat (dat scheef gewokkelde rode ei op de foto) wel fijn.

De Coon heeft een te volle vacht ervoor, daarbij werkt zo'n kammetje met mesjes wel erg fijn:

Afbeelding

Het werkt gewoon als een kammetje, maar als je op een klit stuit dan snijdt hij die meteen door en kan je hem er gewoon meteen uit kammen +:)+

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:36

Ik had voor mijn langharig monster ook zo’n kammetje met kromme mesjes als pmarena net plaatste.

Heel benieuwd naar de ontmoeting tussen die twee !

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:54

Wolf, stoere naam. En heel toepasselijk.

Zo blij dat mijn Siamezen niet gekamd hoeven te worden.
Wel slechter tandvlees dus ik moet tandenpoetsen bij ze.