Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:58

Knappe poes in haar tuin.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 08:06

Ik ga morgen op blind date namens mijn dametje :o Ben zo benieuwd! Had op de website van het asiel al echt een knapperd gezien met een kort staartje die heel sociaal zou zijn met andere katjes, maar ze hadden nog veel meer zitten die nog niet online stonden. Heb er zin in om alle liefjes te ontmoeten! Ik weet nu al dat ik het moeilijk ga krijgen om ze niet allemaal mee te nemen.. Maar 1 is de afspraak en dan natuurlijk degene waarvan ik denk dat het de beste match is :D

Zal wel wat sexy foto’s meenemen van madam. Gelukkig heb ik er maar 2000 op mijn telefoon :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel benieuwd of er iets tussen zit en zo ja hoe ze gaat reageren :D

sas66
Berichten: 633
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:55

Ah, spannend! In die 2000 foto's zal er toch vast wel een zitten die de date kan bekoren? Wie kan nu zo'n knappe dame weerstaan?

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:27

Mag de dame zelf niet mee op kennismakingsbezoek ? :D

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 09:31

jokari schreef:
Mag de dame zelf niet mee op kennismakingsbezoek ? :D


Haar laatste ervaring in de auto heeft ze zichzelf helemaal ondergescheten van de angst. Dat is niet zo’n goeie eerste indruk :P Dus ze zal het uit pootjes moeten geven.

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:48

Dat lijkt mij dan idd geen goed idee nee, om haar mee te nemen. :)

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:01

Gaaf.
Hoe is het daten gegaan?
Heb je foto’s laten zien aan de potentiele huisgenoten?

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 20:12

Haha, het daten was leuk! Heel fijn asiel waar ik terecht kwam en ik ben heel erg onder de indruk van de eigenaresse :j Echt knap wat zij allemaal doet voor de dieren. Ze vangt ook zwerfkatten enzo, en moest na onze afspraak een kat vangen maar stond er helemaal alleen voor dus brutaal dat ik ben, heb ik mezelf aangebonden en ben ik mee geweest en samen hebben we de kat kunnen pakken :)

Zij blij, ik mijn goede daad voor de dag gedaan :D En de kat.. Arm dier, die was er zo slecht aan toe.. Het is nu bij de dierenarts, maar ben bang dat zij ook niet veel meer kunnen doen. In ieder geval kunnen ze hem uit zijn pijn halen :(:)

Qua het daten zelf, er zaten zeker leukerds tussen! Ik heb ook nog even gekroeld met de kittens (7 weekjes oud), zooo schattig! Maar heb nog niet echt het JA, DAT IS HAAR! Gevoeld, dus we zoeken nog even door.

Ze hebben in ieder geval mijn nummer opgeslagen en heb me opgegeven als vrijwilliger in geval van nood bij toekomstige reddingsoperaties. Dus het is al in al een positieve avond geweest en hopelijk kan ik in de toekomst nog eens helpen :) Wie weet vang ik binnenkort het perfecte katje voor ons! Letterlijk haha.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 09:47

Maandag een nieuwe blind date *\o/* In dit asiel zit een obesitas patient die me aan spreekt :P

Afwachten maar! Ben weeral benieuwd :D

Mijn lieve madam had gister nog een cadeautje voor me :Y)
Afbeelding

En net voor het te warm word hebben we uiteraard nog even lekker gespeeld in de tuin samen <3 Dat is een dagelijks iets wat maar niet gaat vervelen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:54

Aangezien Dikkie Dik in het begin nogal terughoudend was...zal zij het personeel wel willen delen met een soortgenoot? Zou zonde zijn als zo'n opgefleurd poezebeest terugvalt.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 11:08

nafkedemi schreef:
Aangezien Dikkie Dik in het begin nogal terughoudend was...zal zij het personeel wel willen delen met een soortgenoot? Zou zonde zijn als zo'n opgefleurd poezebeest terugvalt.


Dat is mijn angst ook wel een beetje, maar ik heb ook het idee dat ze zich een beetje alleen voelt. Ze zit steeds heel hard in de tuin te miauwen dat ik haar gezelschap moet komen houden. Zodra ik erbij ga zitten is het dan goed, maar ja.. Ik moet ook werken en kan natuurlijk niet gedurende vergadering buiten mijn kat gezelschap gaan houden :Y)

Ik ben ook wel specifiek op zoek naar een katje dat redelijk sociaal is met mensen. Het hoeft geen schoot kat te zijn, maar wel eentje die niet al te bang is en haar hopelijk juist een beetje kan helpen om wat meer open te worden met mensen, want op dit moment ben ik nog altijd de enige die er echt wat mee kan. Mannen zijn alleen maar goed voor eten _O-

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:21

ik volg je nog steeds, maar heb al een tijd niet meer gereageerd op de nieuwe avonturen.

Echter lees ik dat je overweegt om een tweede kat er bij te plaatsen. Als zij voorheen in haar asiel verleden sociaal bleek naar andere katten moet dat zeker kunnen. Houdt echter wel rekening met het leeftijdsverschil. Een kitten bij een kat van 8+ is vaak een minder groot succes omdat het energie level enorm uit elkaar licht. Verder is je introductie enorm belangrijk, een kat is namelijk ten alle tijden territoriaal op hun huis. Zet daarom een nieuwe kat nooit zomaar in dat territorium en kies er voor om de nieuweling vanuit een aparte ruimte langzaam aan te introduceren.

op onderstaande link staan goede tips:

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 11:31

Flevolander schreef:
ik volg je nog steeds, maar heb al een tijd niet meer gereageerd op de nieuwe avonturen.

Echter lees ik dat je overweegt om een tweede kat er bij te plaatsen. Als zij voorheen in haar asiel verleden sociaal bleek naar andere katten moet dat zeker kunnen. Houdt echter wel rekening met het leeftijdsverschil. Een kitten bij een kat van 8+ is vaak een minder groot succes omdat het energie level enorm uit elkaar licht. Verder is je introductie enorm belangrijk, een kat is namelijk ten alle tijden territoriaal op hun huis. Zet daarom een nieuwe kat nooit zomaar in dat territorium en kies er voor om de nieuweling vanuit een aparte ruimte langzaam aan te introduceren.

op onderstaande link staan goede tips:

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/


Klopt inderdaad allemaal :D Ik ben op zoek naar een leeftijdsgenootje van 8 tot 16 jaar met een soortgelijk energieniveau. Dus iemand die nog wel wil spelen, maar ook lekker rust houd en in een mandje of in het zonnetje gaat liggen snurken. Sociaal naar andere katten en mensen, maar er niet constant bovenop.

Madam zat destijds in het asiel met andere katten en dat ging goed :j Ik wil eigenlijk bij voorkeur ook nog een vergelijkbaar formaat. Ze is maar 2-2,5kg, dus een kat erbij van 4-5 kg vind ik dan wel heftig mocht er toch eens een aanvaring zijn. Verder dan dat, als er wat mankementjes zijn, slechtziend, missend oogje, oortje, pootje oid. gaan we niet moeilijk om doen :) Madam is immers ook niet helemaal heel en dat maakt haar alleen maar charmanter.

Het is natuurlijk altijd even afwachten en daarmee ook heel spannend, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Het is ook niet zomaar dat de zoektocht is gestart, maar iets waar we al heel lang over nadenken. Kijk al een jaar regelmatig op we sites van de asiels en nu pakken we door.

Maar gezien dat het beestje zal blijven tot aan de dood zijn we wel lekker kieskeurig. Bij mijn meisje wist ik direct dat zij het moest zijn, en dat gevoel wil ik bij de toevoeging ook hebben. Ik moet er immers wel 10 tot 15 jaar mee verder met wat geluk :)

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:20

Sowieso heb ik alle vertrouwen dat het goed komt, en ik had al verwacht dat je het nodige huiswerk had gedaan. Volgens mij zitten we namelijk erg op de zelfde golflengte wat betreft beredeneren vanuit katten oogpunt. :j _/-\o_

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 16:37

oliebol.

Ik heb de ja gevoeld.. Maar hij is te jong..
Even goed nadenken, wil dinsdag uiterlijk een beslissing maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze 3poot is echt een mokkel. Qua karakter precies waar ik op uit ben lijkt het. Hij is al eens geadopteerd en daarna terug gebracht omdat hij vals zou zijn maar..

Afbeelding
Hij kreeg nog een tik van de zwarte die op de grond ligt en deed helemaal niks terug. Bleef gewoon zitten bij me.

Maar hij is pas 3 jaar. Moet dat me tegen houden? Oh.. ik twijfel zo aan mezelf en waar ik het ons goed mee doe!

Help :')

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:44

Meenemen :Y) katten kiezen hun baasje zelf uit. En dan hopen dat het onderling ook klikt.

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:58

Alleen zijn leeftijd is de overweging? Rest alles “ja”?
Volgens mij is die jongedame van jou weerbaar genoeg om gewoon te gaan slapen als ze geen zin heeft in spelletjes.

Onze jongste kat heeft een zelfbewegende, oplaadbare vis. Als niemand met hem wil spelen, gaat hij daar mee spelen (en nu is hij druk met een afwasteil met water en wat balletjes etc.) ze hoeven niet de hele dag elkaars voorbeeld te volgen.

Jorex

Berichten: 9962
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:00

Gewoon meenemen. Bij mijn ouders zit ook een 3 jarige, een bijna 1 jarige en een 17 jarig oudje. De bijna 1 jarige is de enige die hyper is en altijd buiten, de andere 2 liggen het liefst in huis te slapen. Gewoon kijken of het klikt tussen jouw dame en deze kat. Als jouw gevoel goed is, laat je er dan niet van weerhouden omdat hij wat jonger is. :D

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 18:06

Bloemetje75 schreef:
Alleen zijn leeftijd is de overweging? Rest alles “ja”?
Volgens mij is die jongedame van jou weerbaar genoeg om gewoon te gaan slapen als ze geen zin heeft in spelletjes.

Onze jongste kat heeft een zelfbewegende, oplaadbare vis. Als niemand met hem wil spelen, gaat hij daar mee spelen (en nu is hij druk met een afwasteil met water en wat balletjes etc.) ze hoeven niet de hele dag elkaars voorbeeld te volgen.


De leeftijd en de dieet behoeftes en mijn eigen onzekerheid. Hij is erg rank, waar mijn dame juist wat vol is. Omdat het een driepoot is wil je hem natuurlijk niet te zwaar hebben, maar het zal even puzzelen worden naar geschikt voer voor beide (droog voer, nat voer zal wel lukken om apart te houden indien nodig) ;) Ik zou hem ook op voer voor urinewegen willen hebben omdat hij blijkbaar van de stress bij terugplaatsing in het asiel wat bloed bij zijn urine had. Dit lijkt geen groot aanhoudend probleem, maar beter het zekere voor het onzekere denk ik dan :)

Volgens mij heb ik mijn keus al gemaakt stiekem.. :P Hij probeerde steeds bij me op schoot te komen maar werd eraf gebeukt door de andere katten die ook interesse hadden haha.

Edit. Ik heb hem gereserveerd :oo Ik wist al dat ik spijt had van het niet direct reserveren voor ik in de auto stapte, maar moest echt even wokken en wegen voor de definitieve beslissing. Bij het maken van dit bericht had ik al een keus gemaakt, maar moest het even relativeren en voor mezelf bevestigen dat het goed gaat komen. Ik kan hem volgende week ophalen. Morgen heel het huis kuisen zodat hij daar de eerste dagen niet mee hoeft te dealen en een mooi wen plekje voor hem inrichten :):)

Kleine T-Rex zo <3
Afbeelding

Ben benieuwd wat m’n dametje ervan gaat vinden :P Gelukkig zijn huis en tuin groot genoeg dat ze niet op mekaar geknoopt zitten :)

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 21:28

Een derde kattenbak is onderweg evenals voeding geschikt voor gevoelige urinewegen en een zachte borstel (ik heb nog nooit een kat met wat langer haar gehad :') , maar denk dat af en toe borstelen geen overbodige luxe gaat zijn om klitten te voorkomen).

*\o/*

Ondertussen heeft madammetje al even digitaal via een foto op mijn telefoon geneust en zijn we nu lekker aan het chillen samen :)

Bij het asiel zit ook een dierenwinkel, dus indien nodig haal ik daar nog een zakje extra voer ter plaatse van wat hij nu krijgt om een rustige overgang te maken.

Madam snapt nog heel niet dat ze een mannetje heeft gelokt met haar gemauw, maar ze zal het gauw weten :D Ik ga alles op alles zetten om de introductie soepeltjes te laten verlopen!

Gossie.. straks gewoon 2 liefjes in huis <3 Hopelijk kan mijn hart het aan :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:47

Wat leuk!

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:50

Komt vast goed! Ik heb er 7, tussen de 1,5 en 15 jaar. En tussen de 2 en 9 kg (van klein rank htk katje tot onze Noorse boskat jeweetwel-kater).

Beetje of veel geduld en liefde, en beide heb je zo te lezen in overvloed.

Veel plezier met ze.

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:51

Aaaahh!!! Nog een leuk beestje er bij! :D :D :D *\o/* *\o/*

Hopelijk klikt het goed tussen de twee!

Jorex

Berichten: 9962
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:38

Wat leuk TS. :D

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:13

Je denkt er goed over na! Zou alleen geen borstel maar een combi-kam aanschaffen.Dit is een lange kam met een gedeelte tanden die wat grover uit elkaar staan en een stuk waarbij ze dichter op elkaar staan.