De kruising Abbesijn x Britse Korthaar meisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:20

Unseen schreef:
Klinkt erg leuk! Ik wil mijzelf absoluut geen kenner van een van beide rassen noemen hoor, maar wat ik zo zie bij onze Aby's is dat ze erg mensgericht zijn, erg nieuwsgierig, overal altijd bij willen zijn (dat claimerige herken ik wel!), heel actief tot op het drukke af, en die van ons zijn juist niet zo voorzichtig, eerder onhandig :') Ze doen eerst, denken daarna pas. Ze zijn ontzettend vriendelijk en aanhankelijk.
Bij de Britten zie ik meer de wat luie, gauw schrikkerige kat voor mij, continue zo'n "oh god wat gebeurt er" look. Althans, die Britten die ik ken zijn zo. Wel heel vriendelijk en zachtaardig, maar inderdaad meer verlegen en ik vind ze altijd wat minder intelligent overkomen :x Maar goed ik heb nooit een Brit gehad dus misschien zit ik er helemaal naast! :D


Ik sluit me hierbij aan. Mijn schoonzus heeft een Brit. Leuk beestje maar niet zo mijn ding. Abessijnen zijn druk, ondernemend en als jij ze niet bezig houd doen ze dat zelf wel. Ze verzinnen steeds nieuwe dingen om het interessant te houden. Ik hou van dat actieve. Ze zijn nieuwsgierig en graag in je buurt. Tas met spullen? Aby erin. Kast open? Aby erin. Nieuwe spullen in een doos aby erin. Ik vind dat heerlijk maar ik snap ook dat mensen daar knettergek van kunnen worden.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 21:19

xoranlover schreef:
Unseen schreef:
Klinkt erg leuk! Ik wil mijzelf absoluut geen kenner van een van beide rassen noemen hoor, maar wat ik zo zie bij onze Aby's is dat ze erg mensgericht zijn, erg nieuwsgierig, overal altijd bij willen zijn (dat claimerige herken ik wel!), heel actief tot op het drukke af, en die van ons zijn juist niet zo voorzichtig, eerder onhandig :') Ze doen eerst, denken daarna pas. Ze zijn ontzettend vriendelijk en aanhankelijk.
Bij de Britten zie ik meer de wat luie, gauw schrikkerige kat voor mij, continue zo'n "oh god wat gebeurt er" look. Althans, die Britten die ik ken zijn zo. Wel heel vriendelijk en zachtaardig, maar inderdaad meer verlegen en ik vind ze altijd wat minder intelligent overkomen :x Maar goed ik heb nooit een Brit gehad dus misschien zit ik er helemaal naast! :D


Ik sluit me hierbij aan. Mijn schoonzus heeft een Brit. Leuk beestje maar niet zo mijn ding. Abessijnen zijn druk, ondernemend en als jij ze niet bezig houd doen ze dat zelf wel. Ze verzinnen steeds nieuwe dingen om het interessant te houden. Ik hou van dat actieve. Ze zijn nieuwsgierig en graag in je buurt. Tas met spullen? Aby erin. Kast open? Aby erin. Nieuwe spullen in een doos aby erin. Ik vind dat heerlijk maar ik snap ook dat mensen daar knettergek van kunnen worden.


Britse kortharen zullen ook van elkaar verschillen . Ik had namelijk behoorlijk actieve Britten, die ook gek op kasten, tassen en dozen waren. En zich ook heel goed vermaakten met propjes, muisjes en balletjes en regelmatig aan het rondracen waren. Dat waren echt geen suffe katten. En alle drie uit een ander nest van een andere cattery. Scheelt misschien dat ze niet te dik waren .

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De kruising Abbesijn x Britse Korthaar meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:30

Nee dat bedoel ik ook niet. Maar ik zeg alleen dat het niet mijn soort katten zijn. Mijn schoonzusje heeft ook een heilige birmaan. Ook niet mijn kat. Mooi beestje hoor zeker weten. Maar ja niet mijn ding. :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: De kruising Abbesijn x Britse Korthaar meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:11

Elke kat is toch anders?!
IK heb 2 Bengalen. Nou ze zijn beide echt totaal verschillend.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: De kruising Abbesijn x Britse Korthaar meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:18

Wat een bijzondere kruising! Wel erg mooi. Beide rassen zie je er goed in terug. Vooral die foto van de zijkant zie je goed het Britten kopje.

Heb zelf 2 Britten, dus misschien ook een beetje bevooroordeeld :D