Mijn bloedzuiger baby's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:54

Daphara schreef:
SweetVanille schreef:
Gatverdamme, ik vind dit best wel ziek eigenlijk..


Waarom ziek? Omdat het niet standaard is? Omdat het afwijkt van wat jij normaal vind? Ik vind jouw opmerking echt niet kunnen!

TS heeft gewoon een ander soort hobby, als je het niets vind, ga dan lekker door naar het volgende topic in plaats van dit ziek te noemen!



Mag je vinden, net zoals ik dit ziek vind. Meningen mogen gewoon geuit worden. TS opent een topic, dan kun je diverse meningen verwachten, ook negatieve. Zoiets heet een forum :)

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:56

Daphne__ schreef:
Hoe ik er op kwam om bloedzuigers te nemen. Nou ik heb altijd wat apartere dieren gehad, kogelvissen, verschillende soorten slakken, wandelende takken etc. Zo leerde ik iemand kennen, die ook houd van dit soort dieren en haar heb ik op facebook. En toen verscheen er op een dag een foto van een van haar bloedzuigers... Ik was dus direct geïnteresseerd in wat het waren en hoe te verzorgen etc. En na een poosje lezen en filmpjes kijken, besloot ik dat het mijn ideale huisdier was :+ En mocht van haar 4 jongen overnemen.

Tanja zeker? :D

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:02

SweetVanille schreef:
Gatverdamme, ik vind dit best wel ziek eigenlijk..

SweetVanille schreef:
Daphara schreef:

Waarom ziek? Omdat het niet standaard is? Omdat het afwijkt van wat jij normaal vind? Ik vind jouw opmerking echt niet kunnen!

TS heeft gewoon een ander soort hobby, als je het niets vind, ga dan lekker door naar het volgende topic in plaats van dit ziek te noemen!



Mag je vinden, net zoals ik dit ziek vind. Meningen mogen gewoon geuit worden. TS opent een topic, dan kun je diverse meningen verwachten, ook negatieve. Zoiets heet een forum :)


Dat het niet jouw ding is, prima! Dat het jou vies lijkt, ook prima! Maar het is het woord “ziek” dat ik niet vind kunnen. Een negatieve mening is iets anders dan iemand met deze hobby “ziek” noemen, dat is niet alleen negatief, maar ook beledigend.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:36

Ik denk dat iemand die een dergelijke aparte smaak heeft,de benaming ziek eerder als compliment zal opvatten.Want ts houdt toch van ongewoon dus.Ik vind het wel bijzonder.Zelf zou ik dan liever een vampiervleermuis hebben,omdat die er knuffeliger uitzien.Die doden ook niemand,komen alleen een beetje bloed zuigen als hun onwetende donor slaapt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:46

Ik dacht bij de titel dat je bloedzuigers kweekte voor medicinale doeleinden :+
Ik weet dat ze in de geneeskunde voor mens en dier soms worden ingezet. En ook wel een enkele keer bij een hoefbevangen paard.
Als hobbydiertjes nog nooit gehoord, maar wel fascinerend :wow:

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:50

Super gaaf! Ik wist niet dat ze ook als huisdieren gehouden konden worden tot ongeveer een jaar geleden. Iemand uit de vs die op Instagram volg houdt ze ook als huisdier (en gebruikt ze ook voor medicinale redenen op zichzelf, maar voornamelijk als huisdier). Die heeft er 3 geloof ik, en ook uit Nederland laten komen omdat in Nederland een van de weinige mensen zit die ze verkoopt.

Ik weet niet of het dezelfde soort is als die van jou, maar ze heette in het Engels "giant buffalo leeches". Heel gaaf dat jij ze ook als huisdier houdt :)

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:08

Ieuw. :')
Ik heb deze zomer twee bloedzuigers op mijn been gehad in Sri Lanka. Dat waren gelukkig maar kleintjes, maar ieuw. Ik snap persoonlijk niet wat je er zo leuk aan kan vinden, maar goed, ieder z'n ding :P

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:33

Het verbaast me dat zoveel mensen het zo vies vinden :P Zelf vind ik het juist bijzonder dat iemand zulke ongewone diertjes als huisdier heeft. Maar ieder zijn ding natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:43

Oké in de hoop op wat anatomische tekeningetjes heb ik heel naïef "do leeches have eyes" op Google Image search gezocht en dat kan ik echt heel erg afraden :') Ik ga wel even kattenfilmpjes kijken om dit weer van mijn netvlies (hehe :7 ) te krijgen, ieeh.

Stiekem wel heel cool dat ze 20 jaar oud kunnen worden, ik had eerder hooguit 2 jaar verwacht.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:47

culaccino schreef:
Oké in de hoop op wat anatomische tekeningetjes heb ik heel naïef "do leeches have eyes" op Google Image search gezocht en dat kan ik echt heel erg afraden :') Ik ga wel even kattenfilmpjes kijken om dit weer van mijn netvlies (hehe :7 ) te krijgen, ieeh.


Bespaar me de ervaring, deel je bevindingen!

Speirs

Berichten: 1683
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:47

Ja culaccino, nu wil ik óók weten of ze ogen hebben maar ik durf het niet op te zoeken haha.

Ik heb ook eens een behandeling op een paard gezien en weet nog dat ze niet zo makkelijk wilden bijten. Ze vieln er steeds af.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:48

culaccino schreef:
Oké in de hoop op wat anatomische tekeningetjes heb ik heel naïef "do leeches have eyes" op Google Image search gezocht en dat kan ik echt heel erg afraden :') Ik ga wel even kattenfilmpjes kijken om dit weer van mijn netvlies (hehe :7 ) te krijgen, ieeh.

Stiekem wel heel cool dat ze 20 jaar oud kunnen worden, ik had eerder hooguit 2 jaar verwacht.


Nu móét ik het opzoeken ook :')

Edit:
Spoiler:
Ja ze hebben ogen :j

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:50

OMG IK HEB HET TOCH OPGEZOCHT

UNSEE! UNSEE!!!

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:54

Same %)

Speirs

Berichten: 1683
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:58

Haha pepperr, ik klikte met angst en beven op jouw spoiler _O-

Speirs

Berichten: 1683
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:01

Omg. Ja, opzoeken was inderdaad een slecht idee :')


Wat heeft die smiley hierboven nu bij z'n oog..?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:16

Zalig xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:25

Sorry!

Speirs schreef:
Omg. Ja, opzoeken was inderdaad een slecht idee :')


Wat heeft die smiley hierboven nu bij z'n oog..?

Hahaha oh neeee!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:33

Ik ben operatie-assistent en heb dan helemaal geen problemen met bloed. Maar om zo die beestjes er in rond te zien drentelen is toch een ander verhaal :oo
Je hebt in ieder geval hele unieke huisdieren!! :D

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:39

Ik vind hun gezichtjes eigenlijk wel schattig, ook hun oogjes

In een spoiler voor de mensen die het toch heel eng vinden :=

Spoiler:
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:39

Lestrange01 schreef:
Ik vind hun gezichtjes eigenlijk wel schattig, ook hun oogjes

In een spoiler voor de mensen die het toch heel eng vinden :=

Spoiler:
[ [url=m/foWQ22.jpg]Afbeelding[/url] ]



<3

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:46

Vind ze er eigenlijk ook wel schattig uitzien zo ingezoomd <3

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:03

Zo enorm ingezoomd heeft ie inderdaad iets schattigs. :P


Grappig genoeg zijn bloedzuigers een van de weinige diersoorten waar ik een vage angst voor heb (samen met teken) maar ik kan wel snappen dat ze fascinerend zijn om naar te kijken. Als ik ze door een sloot zie zwemmen vind ik ze er ook maar wonderlijk uit zien. Zo lang ze maar niet op m'n lijf komen plakken. :P


Ik wist trouwens niet dat je ze met bloed kon voeren dat niet uit een lijf kwam, ging er eigenlijk van uit dat ze alleen levende 'prooi' zouden pakken.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:08

Gut, ik kwam enkel terecht bij bloedzuigers in ogen van mensen, Google is sick :')

Verder super interessant, ik ben benieuwd naar foto's van hun verblijf :D

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:13

Ailill schreef:
Gut, ik kwam enkel terecht bij bloedzuigers in ogen van mensen, Google is sick :')

Verder super interessant, ik ben benieuwd naar foto's van hun verblijf :D


:') :(:)

Ook ik vind het best wel eng TS, maar wel leuk dat je zulke unieke huisdieren hebt haha. Ben ook benieuwd naar het verblijf :).