Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 11:15

Ik denk dat de foto's dan wat vertekenen, want ze heeft juist een enorm spits snuitje, en ze heeft ook de typische ramsneus van de teckel. Kijk maar: klik

Maar het maakt inderdaad niet uit, al is ze een kruising met een olifant, voor mij is ze de mooiste die er is :D Ik heb ook de fokker die in haar paspoort staat geprobeerd te bellen, maar helaas is dat nummer niet meer in gebruik. Ik zou best wat meer informatie van haar willen weten.. Wie haar ouders waren enzo, misschien wat puppyfoto's.. Maar goed, ik wijk af :')

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:20

Op die foto is ze inderdaad weer echt een Teckel!
Vooral door foto 2 van dit topic twijfelde ik.
Ja snap dat je graag meer van der wil weten! Ik zou ook benieuwd zijn hoe ze er als pup uit heeft gezien en wat ze heeft meegemaakt enzo. Wij hebben al onze Teckels vanaf pup gehad :)

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:44

Wauw, wat gaaf! :) Echt een scheetje, geweldig dat het nu zo goed met haar gaat!

Slieke

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:00

Toegegeven ... ik ben nooit een voorstander geweest om dit soort dingetjes bij honden toe te passen en vond het eerlijk gezegd altijd een 'beetje' egoïstisch. Heb altijd gezegd dat ik dit bij mijn eigen honden nooit zou toepassen (hoeveel ik ook voor ze over heb) omdat me dat geen hondwaardig bestaan leek, maar nu ik dit filmpje heb gezien moet ik mijn mening toch bijstellen. Ik zie alleen maar een heel blij hondje, dat nergens last van lijkt te hebben en alleen maar lol in het leven heeft. Super hoor! _/-\o_

Siggislief

Berichten: 14061
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:55

Oh wat een heerlijk ding van een hond!
Ik ben fan! Van dit geweldige blije hondje zou ik best vaker foto's van willen zien.
Zou zo mn beeldscherm kunnen knuffelen! <3

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:04

Haha nohh, wat ontzettend lief! Ook dat hij steeds wheely's (kan ik het zo noemen? :+ ) doet. Wat fijn ook dat hij er gewoon mee door de modder kan!

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 15:40

Slieke schreef:
Toegegeven ... ik ben nooit een voorstander geweest om dit soort dingetjes bij honden toe te passen en vond het eerlijk gezegd altijd een 'beetje' egoïstisch. Heb altijd gezegd dat ik dit bij mijn eigen honden nooit zou toepassen (hoeveel ik ook voor ze over heb) omdat me dat geen hondwaardig bestaan leek, maar nu ik dit filmpje heb gezien moet ik mijn mening toch bijstellen. Ik zie alleen maar een heel blij hondje, dat nergens last van lijkt te hebben en alleen maar lol in het leven heeft. Super hoor! _/-\o_


Ik begrijp je helemaal.. Ik had namelijk zelf precies hetzelfde :j Ik had nooit verwacht dit te doen. Ik ben altijd heel nuchter.. Klaar is klaar en we hoeven niet teveel te sleutelen....

Maar nadat zij verlamd was geraakt, hadden wij verwacht dat zij veel sneller zou herstellen dat dat het nu al duurt. Dus toen zij na een maand nog steeds niet zelf kon lopen, maar zich wel al he-le-maal aangepast had en nog evenveel levenslust had als ooit tevoren, kon ik haar toch niet meer in laten slapen... Zij liet gewoon zien dat zij daar niet aan toe was! Dus ik heb mijn eigen mening bij gesteld onder het mom 'inslapen kan altijd nog'. Na 2 dagen was zij aan haar wagentje gewend en crosste ze er overal mee naartoe! Jullie snappen dat ik haar nu niet meer laat gaan :D

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:46

Wauw diep respect dat jij zo goed voor je teckje hebt gezorgd! Er zouden genoeg mensen zijn geweest die het al hadden opgegeven. Gelukkig heb jij dat niet gedaan en kan ze nu weer lekker rond dartelen :)) Heel erg mooi hondje en heel erg fijn dat het allemaal goed is afgelopen

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:52

Slieke schreef:
Toegegeven ... ik ben nooit een voorstander geweest om dit soort dingetjes bij honden toe te passen en vond het eerlijk gezegd altijd een 'beetje' egoïstisch. Heb altijd gezegd dat ik dit bij mijn eigen honden nooit zou toepassen (hoeveel ik ook voor ze over heb) omdat me dat geen hondwaardig bestaan leek, maar nu ik dit filmpje heb gezien moet ik mijn mening toch bijstellen. Ik zie alleen maar een heel blij hondje, dat nergens last van lijkt te hebben en alleen maar lol in het leven heeft. Super hoor! _/-\o_


Ook mijn gedachte! Maar dit hondje is zo wendbaar met haar karretje en lijkt er weinig last van te hebben. Mooi dat ze zo zelfs nog lekker kan spelen en dollen. Moest stiekem wel een beetje grinniken om het filmpje.

Vrolijk beestje Ts, lijkt me een geweldig leuk hondje :D

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:53

Respect *\o/*

Leuk om een baasje te zien die de hond een kans geeft, zo zie je toch maar dat we toch verder kunnen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:58

Wauw, wat prachtig om te zien hoeveel jij om je hond geeft en wat je allemaal voor haar over hebt. Toevallig maakte ik er gisteren nog een grapje over met mijn tante (zit in de rolstoel) dat als haar hondje erg oud was en het pootje niet meer wilde (afwijking aan een achterpootje) ze samen rondjes konden gaan rijden in de rolstoel.

Echt prachtig om te zien en ze ziet er onwijs gelukkig uit met haar karretje, ook ontzettend tof dat ze weer een beetje zelf kan lopen. Ga zo door zou ik zeggen, ik houd jullie in de gaten. :)

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:24

Spacy loopt zo onderhand naast haar wielen door alle leuke reacties! 8-)


Overigens is ze vandaag iets té wild geweest....
Afbeelding

Morgen maar even kijken of hij nog te repareren is, en anders krijgt ze een nieuwe :\

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:35

ach gut, dat is vervelend! hopelijk is ie te repareren!

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 18:06

Gelukkig kan hij gerepareerd worden, dus hopelijk heeft ze hem volgende week weer terug en kan ze weer crossen :D Tot die tijd maar even veel binnen spelen met een balletje zodat ze haar energie een beetje kwijt kan.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:08

Aah fijn dat die gemaakt kan worden! :D

tessaroos

Berichten: 505
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:15

Aaaaaaaaaaaawh zo schattig. :~ Je zou haast niet denken dat ze verlamd is/was!!

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:33

aaaaaaah, heel lief teckeltje <3
Lief dat je dit allemaal voor haar doet!!

Elevien

Berichten: 943
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:01

Slieke schreef:
Toegegeven ... ik ben nooit een voorstander geweest om dit soort dingetjes bij honden toe te passen en vond het eerlijk gezegd altijd een 'beetje' egoïstisch. Heb altijd gezegd dat ik dit bij mijn eigen honden nooit zou toepassen (hoeveel ik ook voor ze over heb) omdat me dat geen hondwaardig bestaan leek, maar nu ik dit filmpje heb gezien moet ik mijn mening toch bijstellen. Ik zie alleen maar een heel blij hondje, dat nergens last van lijkt te hebben en alleen maar lol in het leven heeft. Super hoor! _/-\o_

Zo dacht ik er inderdaad ook over! Deze filmpjes hebben ook mijn mening bijgesteld :) dit is niet gelijk de oplossing voor ieder dier, maar voor Spacy is het inderdaad fantastisch dat ze deze kans krijgt :D

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:38

Dank jullie wel! :D

Anoniem

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:43

Die rolstoel _O- Hoe krijgt ze het voor elkaar haha

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:22

Voor degene die het leuk vinden, een update! :D

Gaat hartstikke goed met haar. Ze doet steeds vaker kwispelen dus dat vind ik natuurlijk helemaal leuk! Ook is ze weer mooi op de foto gezet met hetgeen was ze het allerliefste doet: haar irritant piepende balletje halen :+ Haar rolstoel is gelukkig weer gemaakt, waar ze heeel blij van werd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een filmpje van haar training van de week, ze was erg goed :)

Anoniem

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:24

Wow ze loopt best goed op die poten :j , en wat een heerlijk koppie voor haar rolstoel :P

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:26

takkie_muis schreef:
Wow ze loopt best goed op die poten :j


Ja he! Ben ook super trots! :D Dankjewel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:28

Wat heeft ze toch een ontzettend blij hoofd! Fijn dat de rolstoel gemaakt kan worden, idd hoe krijgt ze het voor elkaar!

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Mijn teckel in een rolstoel! (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:32

Ik wil haar knuffelen <3 Wat een ontzettend goede baas ben jij en wat een koppie heeft ze, zo blij <3