[FOTO] Military Boekelo 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

[FOTO] Military Boekelo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 15:09

*Bokt.nl
Algemeen


Ja ja mede-Bokkers, het is al weer een jaar geleden en hier ben ik weer: gewapend met mijn camera richting Boekelo en wandelen, genieten en schieten maar!

De avond ervoor om 01:45 in bed en met 16000 stappen op de teller, maar dat mocht de pret niet drukken (nou ja, een béétje dan :+ ) Op naar weer een dag met 16000 stappen! :=

In het gezelschap van kindlief, zuslief en haar hond gingen we op weg.
Het is maar een kort ritje voor ons, naar de parkeerplaats (á €12,- :') ) en dan met het in grote getalen aanwezige busvervoer naar het Military terrein.
Wil je daar min of meer rustig naar binnen kunnen, dan moet je wel vóór 10:00 aanwezig zijn; andere bezoekers die later kwamen hebben een uur in de rij moeten staan. Toch zonde, als je daar staat met je duur betaalde kaartje.

Zoals altijd is er op het voorterrein een stro-dorp voor de Zien En Gezien Worden-mensen; het viel ons wel op dat met elk jaar dat verstrijkt er steeds minder tenten/winkels zijn voor de Gewone Paardenmens (je weet wel; die níet zo rijk zijn), om eens een leuk halstertje of ander snuisterijtje aan te schaffen voor de pony waar ze zo trots op zijn.
Maar goed, dáár komen we ook niet voor. Wij zijn er voor de prachtige wandeling door de Twentse natuur en voor de paarden en hun ruiters!
En prachtig was het zeker, want alwéér zo'n mazzel met het weer en hun totaal van 112 combinaties aan de start.

Allereerst een eervolle vermelding voor mede streekgenoot Harm Snoeck: een eenling, een amateur die niet zijn geld verdient met rijden, had het door onwijs hard werken tot dit evenement geschopt met zijn paard Butterfly. Alleen al meedoen was geweldig!
Ik kwam ze tegen op hindernis 10 en ze leken het geweldig te doen:

Afbeelding
1 Harm Snoeck en zijn Butterfly

Helaas kwam ik ze iets verder op het parcours tegen onder begeleiding van een ruiter van de jachtvereniging; wij waren buiten het gehoor van de speakers dus de reden heb ik niet gehoord, maar daar stapte hij met zijn paard en had blijkbaar de cross op moeten geven:

Afbeelding
2

Naast de vele "gewone" gesponsorde hindernissen, staat Boekelo ook bekend om de fraaie omgeving waarin gereden wordt; het erf van een woning, waterpartijen, schuren, of hindernissen van flinke boomstammen die prachtig en met veel detail aangekleed zijn:

Afbeelding
3 Meghan Healy met Think It Over
Afbeelding
4 Hallie Coon met Cute Girl
Afbeelding
5 Storm Straker met Fever Pitch
Afbeelding
6 Marcio Carvalho Jorge met Royal Encounter
Afbeelding
7 Phillip Dutton met Denim

Ook andere Nederlanders lieten zich van hun beste kant zien, waaronder:

Afbeelding
8 Merel Blom met Vesuve d'Aveyron
Afbeelding
9 Beau Posthumus met Smokie
Afbeelding
10 Stephan Hazeleger met James Bond

Oortjes erop:

Afbeelding
11 Jennie Brannigan met Connory
Afbeelding
12 Tine Magnus met Dizzy van het Lichterveld Z
Afbeelding
13 Clare Abbott met Jewelent
Afbeelding
14 Karin Donckers met Leipheimer van't Verahof
Afbeelding
15 Cedric Lyard met Song de Magay

Zoals altijd hebben wij weer genoten van een prachtige dag vol paarden en natuur!
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 11-10-23 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In ticker geplaatst

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Military Boekelo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:11

Hele mooie fotoserie :D

Happinez

Berichten: 8373
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:14

<3
Helaas kon ik dit jaar niet heen, maar volgend jaar weer van de partij.
Door jou mooie foto's toch een beetje mee genieten zo :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Military Boekelo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:50

Prachtige foto's heb je gemaakt zeg! Had je niet veel last van mensen die net even iets te ver over het afzettouw hingen en half in je beeld gingen staan? Ik wel :=

En die jachtpaarden, staan die er voor de leuk of echt om de paarden te begeleiden mocht er eentje uitvallen?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 16:20

Ja vaak staan mensen in de weg, maar ik probeer een zo goed mogelijk plekje te vinden - hoewel dat bij de Waterbak dus totaaaaaaal onmogelijk is en eigenlijk pak ik alleen maar de meest gekozen routes en op mij af springend. Maar irritant is het wel ja: sta je ergens rustig geposteerd en even te wachten tot er een volgende combinatie komt, stapt er zó iemand voor je, want daar was nog 50 cm plek, met z'n kuttelefoon of polaroidcamera :')

Die jachtpaarden zijn er inderdaad deels voor de leuk, maar ook voor het begeleiden inderdaad :j
Die troep honden in het strodorp hoort daar ook bij. En die fietsers die brachten de protocollen naar het secretariaat.
"Vroegah" reden er ook nog wel pony-kinderen rond met die protocollen vlgs mij, maar die heb ik de laatste jaren niet meer gezien.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:14

Mooie fotoserie!
Mooi om al die gezichtsuitdrukkingen te zien, de geconcentreerde blik van Merel, de big smile van Beau en dan die blije paarden.

Erg jammer van je streekgenoot, hij had helaas 3 weigeringen (1 weigering op 14a en 2 op 17a).

Wij waren aan de late kant en hebben inderdaad best lang in de rij gestaan, maar da’s eigen schuld natuurlijk. We hebben al afgesproken dat we volgend jaar eerder gaan..
Zo’n evenement kan natuurlijk niet zonder sponsoren, maar ik heb het idee dat de sport op de tweede plaats komt op het terrein. Veel sponsortentjes met harde muziek waardoor je de omroeper niet meer hoort en bezoekers die geen oog hebben voor de sport. Dat vind ik echt jammer.
De standjes die er zijn, vind ik ook erg beperkt. Voor een herfst fair vind ik het sowieso vrij miniem. Maar de enige stand met normale paardendingen was denk ik de horka/knhs stand. En dat was erg beperkt, jammer.
Persoonlijk zou ik ook het liefst een stand met specifieke eventing spullen zien.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 17:25

kamsel schreef:
Erg jammer van je streekgenoot, hij had helaas 3 weigeringen (1 weigering op 14a en 2 op 17a).


Ah! Ja ik had al wel op de uitslagenlijst gezien dat er EL XC achter zijn naam stond en dat betekent Eliminated Cross(X) country, maar het was me niet duidelijk of hij gevallen was of dat het weigeringen waren. Hij zag er letterlijk verslagen uit, mijn dochter zei ook "Ooohww volgens mij moest 'ie huilen! :knuffel: "

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Military Boekelo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:55

Gisteren heb ik de cross gevolgd via rtv-oost, werd er weer helemaal in meegezogen :')
Harm moest helaas stoppen ivm weigeringen, alleen die op de dubbel gezien. notabene een streekgenoot en zijn rit kwam nauwelijks in beeld... het was de man gegund elk geval rond te komen, hij zag er aardig verslagen uit inderdaad.

wat betreft het strodorp: ik weet niet anders dan dat het merendeel van de bezoekers er met gratis kaarten binnenkomt en het strodorp niet eens uitkomt. een enkeling neemt de moeite naar de waterbak te gaan maar verder dan dat is er niet bij. het verbaast mij wel te horen dat het zo onwijs druk was ook bij de ingang. een ander topic had iemand het er al over 20 min. te hebben moeten wachten waar ik mij al over verbaasde...

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [FOTO] Military Boekelo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 18:10

Ze variëren volgens mij nog al eens met hoe ze de entree inrichten; vorig jaar waren er vlak na de uitstaphaltes al meerdere entree lanen met controle naast elkaar en dit jaar was het pas ruim ná de haltes/het grasveld en inderdaad maar straat-breed. En het jaar dáárvoor was het ook al weer anders.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:12

Is het nog ergens terug te zien?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 18:15


Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [FOTO] Military Boekelo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:22

Oh misschien dat het daar nog aan ligt inderdaad, al heb ik altijd wel door kunnen lopen? Hoogstens paar minuutjes wachten.
Jullie hadden er elk geval mooie dag van zo te zien, toffe foto’s!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:22

Oh ik heb het gemist! |o

Ik kijk ieder jaar op tv. Mijn eigen, kleine traditie.

Gelukkig hebben we je prachtige foto's nog +:)+

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:15


pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:39

Mooie foto's. +:)+

Wij waren er ook, mooi op tijd dus nog heel veel kunnen zien. ;)

Weet iemand hoe het met het paard van Jonna gaat? Die liep helaas erg kreupel na een touche op
een sprong.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:27

Wij hebben ook genoten!
Entree op zaterdag ging rond half 11heel soepel,eigenlijk niet noemenswaardig moeten wachten.
Veel elite tenten inderdaad,daar val je wel buiten als je geen hoedje of ruitje draagt.
Wel enorm genoten van za en zo en volgend jaar gewoon weer heen!

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:42

Ik was laat (11-half 12) en heb wel 25min erover gedaan.
Verder was het mooi er weer te zijn, was even geleden. Mooi weer ook. Schrok wel van de vele valpartijen die ik zag in de waterbak. Had ik pech er zoveel te zien net in de tijd dat ik weer stond, of gingen er echt zoveel onderuit de hele dag door? :=

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:11

Mooie foto’s van een prachtige wedstrijd. Hopelijk zijn er ook nog bokkers met foto’s van het dressuur en springen. Tenslotte behept het meer dan alleen de cross.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:04

Century schreef:
Schrok wel van de vele valpartijen die ik zag in de waterbak. Had ik pech er zoveel te zien net in de tijd dat ik weer stond, of gingen er echt zoveel onderuit de hele dag door? :=

Dit jaar zijn er inderdaad zo'n 4 combo's gesneuveld in de waterbak. Was wel opvallend; er wordt gezegd dat ze gaan onderzoeken hoe het komt


Dressuur is doordeweeks en dan werk ik, maar misschien is er idd een andere Bokker nog :j
Springen de laatste dag en toen had ik al 2 dagen met 16000 stappen er op zitten, dus was er wel even klaar mee :+

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:20

pinto_1 schreef:
Mooie foto's. +:)+

Wij waren er ook, mooi op tijd dus nog heel veel kunnen zien. ;)

Weet iemand hoe het met het paard van Jonna gaat? Die liep helaas erg kreupel na een touche op
een sprong.

Zaterdagavond een bericht dat dit natuurlijk niet was wat ze verwachtte, maar dat Swarovski er weer bovenop ging komen, vandaag aan de hand aan t grazen en dat ze zich steeds beter ging voelen. Had haar direct opgezocht op insta in de hoop dat ze zou posten, ik vond het erg sneu -O-

Dit jaar voor het eerst niet geweest, volgend jaar hopelijk gewoon weer van de partij!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:24

Een enkeling kwam er ‘gewoonweg’ te hard in, waardoor het paard niet meer voldoende kon zakken en de voorbenen geen tijd meer hadden.
In het tweede gedeelte van de sprong liepen er ook een paar stuk, leek net of de bodem daar gechecked moest worden? Vond het opvallend dat precies middenin meerdere paarden struikelden.

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:45

Ja, dat inderdaad. Vond het ook gek.

Ik heb gezien dat er een paard opgehaald werd door een trailer, dat zal wel Swarovski geweest zijn. Die stond op drie benen. Fijn om te horen dat het weer goed gaat komen.

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:46

MerleSimone schreef:
pinto_1 schreef:
Mooie foto's. +:)+

Wij waren er ook, mooi op tijd dus nog heel veel kunnen zien. ;)

Weet iemand hoe het met het paard van Jonna gaat? Die liep helaas erg kreupel na een touche op
een sprong.

Zaterdagavond een bericht dat dit natuurlijk niet was wat ze verwachtte, maar dat Swarovski er weer bovenop ging komen, vandaag aan de hand aan t grazen en dat ze zich steeds beter ging voelen. Had haar direct opgezocht op insta in de hoop dat ze zou posten, ik vond het erg sneu -O-

Dit jaar voor het eerst niet geweest, volgend jaar hopelijk gewoon weer van de partij!


Gelukkig, fijn om te lezen. Dank je wel voor het doorgeven.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:05

Prachtige fotoserie! Voor het eerst in jaren ben ik er niet geweest dit jaar omdat ik er niet was helaas.

Wél een beetje jammer van de sneer van het type mensen in het strodorp. Dat herken ik als géén posh persoon dus totaal niet. Ze zitten er wel tussen, maar die vind je op elk evenement.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:41

Kaitlyn schreef:
Prachtige fotoserie! Voor het eerst in jaren ben ik er niet geweest dit jaar omdat ik er niet was helaas.

Wél een beetje jammer van de sneer van het type mensen in het strodorp. Dat herken ik als géén posh persoon dus totaal niet. Ze zitten er wel tussen, maar die vind je op elk evenement.


Ik vond ook dat er een hoop "elite" was, alleen niet alleen in het strodorp. Zoveel besloten tenten voor alleen genodigden. Het gros van die genodigden heeft echt geen paard gezien
En dan tijdens het springen alleen op de helft van de korte zijde een tribune en de rest van de zijkanten weer voor de vips.