30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:37

Doordeweeks studeer ik in de stad, dus ik was er helaas niet bij voor de geboorte. Woensdagochtend nog een pest-smsje gestuurd naar mijn moeder: "Pas maar op, het is 30 mei! Haha! " 30 mei is bij ons namelijk een beetje dé dag dat de veulens geboren worden. Dat, en de merrie was het imo duidelijk al een paar dagen zat om die enorme buik rond te sjouwen. Maar ik dacht dat ze wel het fatsoen zou hebben om het tot het weekend vol te houden. ...Niet dus.

Mijn moeder gaat al bijna twee weken gedisciplineerd elk uur kijken s'nachts, maar desbetreffende avond stond een van haar geliefde Engelse detective series op het programma. Clown Voor het begon keek ze dus nog even in de stal (beide merries stonden ongeinteresseerd te eten). Na de serie stond ze op en ging gelijk weer naar de merries toe. Ze deed het licht niet aan maar zag dat ze allebei helemaal achterin hun boxen stonden. Ze keken haar (nog steeds ongeinteresseerd) aan. Omdat ze er normaal ook zo bijstaan wou ze weer weggaan. Tot ze een harde klap tegen de boxwand hoort.

Nu hebben we twee onopgevoede verwende aandacht-trekkende Welsh Mountain monsters die het soms leuk vinden om met een voorbeen tegen de boxwand te tikken omdat dat zo'n lekker hard geluid geeft (vooral als ze vinden dat het tijd is om naar buiten de wei op te gaan), maar ze stonden zoals gezegd dus achterin hun boxen. Volgens mijn moeder raakten ze nu geinteresseerd, ze keken haar verwachtingsvol aan - je zag ze denken "Hoe reageert ze?". Nog een klap. Dus ze kijkt over de boxdeur naar binnen en gelijk achter de deur ligt een veulen dat druk aan het proberen is om op te staan! Haha! Haha, ze heeft het dus wéér gemist! Acht veulens bij deze merrie en we zijn er ondanks al onze pogingen maar één een keertje bijgeweest toen ze ging veulenen.

Ik kreeg natuurlijk nog dezelfde avond een telefoontje dat er een uitschimmelend vos hengstveulen geboren was Go jij! Go jij! , nou super, was er dolblij mee! Het blijft toch altijd een cadeau als het veulenen zo snel en makkelijk gaat en moeder en kind het goed maken Lovers Ook al is het zo'n probleemloze ervaren merrie (los van het feit dat ze dus absolúút geen mensen bij het veulenen wil), je houd toch iedere keer je hart vast als het zover is.

Nou ja, de volgende ochtend om half zeven een beschamend smsje: "Foutje, nu is het plotseling een merrietje..." Ik: "Hoe komt dat zo?" "Nou gisternacht wist ik het niet zeker, maar ik dacht echt dat het een hengstje was, en ze hinnikte ook met zo'n lage stem.." ROFL (!) Je zou toch bijna denken dat zelf een moeder van twee kinderen die ook nog al van kleins af aan dieren heeft gehad zo onderhand het verschil tussen jongens- en meisjesonderdelen wel zou herkennen... Huilen van het lachen Hebben we thuis tenminste weer iets om flauwe grapjes over te maken.

..Maar goed, hier dan eindelijk een paar foto's! Let op de witte bril waar ze al mee geboren is Knipoog

Bohemian (CZ) ??? (over de naam zijn we in onderhandeling) v. Moorkieker Gawain m. Wilgenhaar's Favorit.
Afbeelding
1. Verse mams houdt tijdens het schoonmaken mijn mams goed in de gaten
Afbeelding
2. Vermoeiend hoor, geboren worden...
Afbeelding
3. Dag 1 - dames en heren, ik verklaar de melkbar hierbij geopend!
Afbeelding
4. Dag 2, helaas onscherp - draf en stap slaat nergens op, het is of stilstaan of lekker rennen! Op de achtergrond onze andere merrie, haar halfzus (ook drachtig).
Afbeelding
5. Dag 3, Fav vindt het nieuwe schuilstalletje prachtig, veulie mag van haar nergens anders meer slapen Cool
Afbeelding
6. Dag 3, weer onscherp. Lekker kriebelen.
Afbeelding
7. Dag 3, euh, liggend Clown
Afbeelding
8. Dag 3, dat koppie Lovers

Dat was het voorlopig, ik ben in ieder geval verkocht!
Laatst bijgewerkt door Nouska op 02-06-07 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ruin_lover

Berichten: 209
Geregistreerd: 03-12-06

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:40

Ahhh is echt een schatje! Veel plezier ermee!!

xxx Linda

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:41

Ongelofelijk schattig, gefeliciteerd!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:04

Aah gefeliciteerd! Wat een schatje zeg Lovers
Veel plezier nog met d'r!

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:40

Bedankt voor de reacties! Yep, we zijn er ook ontzettend blij mee. Lovers Binnen een maand verwachten we nog de tweede en dat is het dan voor 2007.

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:08

Nou, we zijn het eindelijk eens over de naam, het is Bohemian (CZ) Ffion geworden ( [lees "fie-on"] Welsh voor Fiona). Go jij! Go jij! Helaas ben ik op het moment weer niet thuis Verdrietig In het weekend maak ik hopelijk weer meer nieuwe foto's. Intussen schijnt ze al een keer ontsnapt te zijn, haar moeder Fav wist niet hoe snel ze er een mens bij moest roepen voor hulp Haha! . Meestal is een keer genoeg voor de veulies om te snappen dat door de omheining heenspringen niet leuk is, omdat je moeder in de wei blijft en je er dus alleen voor staat. Clown

Toch nog twee van vorig weekend:
Afbeelding
1. Onscherp, het is een echt racemonster. Mijn taak voor volgend weekend is duidelijk: betere foto's in beweging!
Afbeelding
2. Aaah, lekker onder je kin krabben aan het hek.

Caprice4evah

Berichten: 104
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Axel

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:17

Wat een droppie, word ze uiteindelijk ook schimmel?

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:22

Jazeker, en je kan het al duidelijk zien aan de zilveren ring om haar ogen, is ze mee geboren! Lachen Beide ouders zijn schimmel, dus we hadden ook maar een heel kleine kans op iets anders. Haha!

E_Ster
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: België (Kalmthout)

Re: 30-05-2007 WELSH B - It's a girl! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:34

wat een schatje! Ziet er wel een ondeugend dametje uit Haha!
Mooi kleurtje Lachen als die maar niet wit wordt Knipoog