Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:22

wat leuk om nog een nakomeling van fanci te zien.
erg leuk getekend Ja
heb zelf ook een nakomeling van fanci Knipoog

GillsGipsey

Berichten: 76
Geregistreerd: 09-11-05

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:01

Zag dit topic bij loulou.
Gaaf veulen, altijd leuk zo'n paint.

Stientje10 schreef:
Ods schreef:
Vader is trouwens geen Quarter hij is een Paint Horse! Knipoog

hoi.......
vader is wel degelijk een Quarter,fanci staat bij mij op stal en ik ben de eigenaar van het veulen,
paint komt van de kleur,verf weet je wel,
de paint heeft een eigen stamboek maar het blijven quarters,
dit veulen krijgt een nrps stamboek,en mikado de moeder loopt pleaser,ze is 155 groot,
ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben over het quarter gebeuren,
gr ine


Heel leuk dat de moeder ook in de westernsport wordt uitgebracht, rijdt je haar zelf in de (pleaser??? Blond ) Pleasure neem ik aan dat je bedoelt.....
Ods schreef:
Helaas Stientje10 dit heb je fout, Fanci Continental is een Paint Horse. Hij KAN in zijn stamboom Quarters hebben maar hij is echt een Paint Horse. Hij staat ook ingeschreven bij de American Paint Horse Association (APHA). Paint is inderdaad een kleur, maar wel degelijk een eigen ras. Als je meer wilt weten over Paints en Quarters kan je of naar de westernafdeling komen van Bokt of de websites eens lezen van de Paints en Quarter horses Knipoog

Stientje10 schreef:
Ods schreef:
WAUW!! Dat is nog eens een cadeau zeg!!! Gefeliciteerd! Zijn er al nieuwe foto's van je prachtige veulen?


hou jullie op de hoogte,vanaf volgend jaar gaan we dekken met fanci,nadere info komt dan nog,
groetjes ine



Heb je dan zelf een westernstal Stientje10, omdat je zegt dat de hengst bij jou op stal staat, en heb je nog meer hengsten staan, voor de dekdienst?
Heet de stal "continental" omdat dat als toevoeging bij het veulen staat of is dat omdat de vader zo heet. Ik weet niet of dit on-topic is, maar als er mensen geintresseerd zijn, kunnen ze hun merrie's dan bij jullie brengen en waar is dat precies dan, want ik ken mensen die dan absoluut geintresseerd zijn.
Ik hoop wel dat je de merriehouders dan wel kunt vertellen hoe het nu precies zit met Paint of Quarter Bloos

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:36

loulou schreef:
Pollewoppy schreef:
Leuk veulen, maar waarom zo'n kruising vraag ik me af?


als je even een paar posts naar boven leest dan staat het uitgelegd Knipoog



Nou dat had ik gedaan, maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom er gekozen is voor een kruising KWPN X Quarter. En daar ben ik juist zo benieuwd naar.

GillsGipsey

Berichten: 76
Geregistreerd: 09-11-05

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:17

Pollewoppy schreef:
Leuk veulen, maar waarom zo'n kruising vraag ik me af?


Pollewoppy schreef:
Nou dat had ik gedaan, maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom er gekozen is voor een kruising KWPN X Quarter. En daar ben ik juist zo benieuwd naar.


De eigenaresse van het veulen had een vriendin en die is overleden. Zover ik het begrijp heeft die vriendin ervoor gezorgd(?) vooruitziende blik misschien..... dat er een bont merrieveulen geboren zou worden, hoe en wat is mij verder ook niet duidelijk. Zowel moeder als de vader (Fanci continental) zijn van de eigenaresse van het veulen.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 23:25

GillsGipsey schreef:
Heb je dan zelf een westernstal Stientje10, omdat je zegt dat de hengst bij jou op stal staat, en heb je nog meer hengsten staan, voor de dekdienst?
Heet de stal "continental" omdat dat als toevoeging bij het veulen staat of is dat omdat de vader zo heet. Ik weet niet of dit on-topic is, maar als er mensen geintresseerd zijn, kunnen ze hun merrie's dan bij jullie brengen en waar is dat precies dan, want ik ken mensen die dan absoluut geintresseerd zijn.
Ik hoop wel dat je de merriehouders dan wel kunt vertellen hoe het nu precies zit met Paint of Quarter Bloos


ik zal het allemaal een beetje verduidelijken.
stientje10 is een stalgenoot van mij. de stal is niet van haarzelf, zij staat daar in pension met meerder paarden.
op diezelfde stal staat fanci continental, de quarter/painthorse (wat het ook mogen zijn Knipoog ) hengst.
die hengst is van een vriend van haar en zijn vrouw. zijn vrouw is helaas afgelopen jaar overleden. en als 'afscheids' cadeautje heeft zij haar vriendin stientje10 een veulen aangeboden van fanci.

vandaar dus dat er ook is gekozen voor deze 'vreemde' kruising. stientje10 fokt zelf al een tijdje met haar kwpn merrie en dit afgelopen jaar is dus gekozen voor fanci als hengst. en nu loopt dit mooie cadeautje vrolijk rond in de wei Lachen
precies zoals stientje10 hem graag wilde hebben: een bont merrieveulentje.

Stientje10
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-06-07

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:19

loulou schreef:
Pollewoppy schreef:
Leuk veulen, maar waarom zo'n kruising vraag ik me af?


als je even een paar posts naar boven leest dan staat het uitgelegd Knipoog

hoi mensen,
waarom z n kruising,
omdat je ziet dat er iets mooi uit kan komen,
fanci is niet van mij dat heb ik ook noit geschreven,maar verzorg hem wel elke dag,
sávonds komt zijn eigenaar hen rijden,
ik heb in totaal 4 paarden,
allemaal goede kwpnérs,zelfs 1 heeft zz lichte tour gelopen en een 2 jarige united,
1 utopia,en dan mikado en veulen Wayoni....
utopia drachtig van painted black van anky v grins v grinsven,
gr ine

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:26

Ik begreep wel dat het veulen een kado is van een inmiddels overleden vriendin. Maar daar vraag ik niet naar. Ik ben benieuwd waarom er gekozen is voor de kruising KWPN X Quarter.

Ik krijg een beetje de indruk dat mijn vraag irritant gevonden word. Het is namelijk gewoon puur belangstellend bedoeld. Ik zie ook wel dat er mooi veulen uitgekomen is, maar voordat weet je niet op het moment dat je je KWPN merrie laat dekken door een Quarter. Het lijkt mij dan toch afwachten...

Maar blijkbaar stel ik een hele rare vraag.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 22:47

Pollewoppy schreef:
Ik begreep wel dat het veulen een kado is van een inmiddels overleden vriendin. Maar daar vraag ik niet naar. Ik ben benieuwd waarom er gekozen is voor de kruising KWPN X Quarter.

Ik krijg een beetje de indruk dat mijn vraag irritant gevonden word. Het is namelijk gewoon puur belangstellend bedoeld. Ik zie ook wel dat er mooi veulen uitgekomen is, maar voordat weet je niet op het moment dat je je KWPN merrie laat dekken door een Quarter. Het lijkt mij dan toch afwachten...

Maar blijkbaar stel ik een hele rare vraag.


volgens mij begrijpen wij elkaar gewoon verkeerd.
er is simpelweg voor deze kruising gekozen omdat stientje10 een kwpn merrie heeft om mee te fokken en geen quarter/painthorse.
daarnaast is die kwpn ook western uitgebracht.

GillsGipsey

Berichten: 76
Geregistreerd: 09-11-05

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:07

Stientje10 schreef:
allemaal goede kwpnérs,zelfs 1 heeft zz lichte tour gelopen en een 2 jarige united,
1 utopia,en dan mikado en veulen Wayoni....
utopia drachtig van painted black van anky v grins v grinsven,
gr ine


Niet allemaal KWPN'ers toch? 3 KWPN en dan nu 1 NRPS en straks dus 5 als ik goed gelezen heb. Knipoog
Heel ontroerend het verhaal van die vriendin. Wel geweldig dat eruit gekomen is wat je graag wilde. Mikado is de moeder van Wayoni dus, die in de westernsport is uitgebracht, ook in de dressuur, net als die andere en wat is haar afstamming dan?

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Vandaag geboren!! paint veulen van fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 13:19

GillsGipsey schreef:
Stientje10 schreef:
allemaal goede kwpnérs,zelfs 1 heeft zz lichte tour gelopen en een 2 jarige united,
1 utopia,en dan mikado en veulen Wayoni....
utopia drachtig van painted black van anky v grins v grinsven,
gr ine


Niet allemaal KWPN'ers toch? 3 KWPN en dan nu 1 NRPS en straks dus 5 als ik goed gelezen heb. Knipoog
Heel ontroerend het verhaal van die vriendin. Wel geweldig dat eruit gekomen is wat je graag wilde. Mikado is de moeder van Wayoni dus, die in de westernsport is uitgebracht, ook in de dressuur, net als die andere en wat is haar afstamming dan?


de afstamming van mikado bedoel je als ik het goed begrijp?
weet alleen dat er bij mikado uniform achter zit (omdat dat ook bij mijn paard erachter zit) verder heb ik geen idee.
wayoni wordt idd nrps