Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:26

@antoontje: Bedankt! Hij is idd erg goed gegroeid! Zijn haartjes verliest hij ook stillaan gelukkig, het is zo'n teddybeer Haha!

@tienus: Idd! Het moet er echt al erg aan toe gaan vooraleer ze laten blijken dat het genoeg is! Hij bijt moeder steeds meer, springt er steeds meer op en moeder reageert pas als hij té heftig bezig is Haha!
Een schoolvoorbeeld, Quirina heeft idd meer dan voldoende melk. Wanneer mensen Rohqui Con zien, schrikken ze ook steeds dat ie zo in het vlees zit, nou dik is ie niet maar hij is wel één blokje spier.
Heb je de jouwe nog gemeten recent?

@wirobelgje: haha ja Forpreza is een duiveltje maar deze moet zker niet onder doen voor haar Haha!

@Tinne: pittig ding is ie zeker! Quirina heeft het er druk mee, maar ik heb mijn handen er nu ook al mee vol, er zit echt een aparte handleiding bij want het is niet een katje om zonder handschoenen aan te pakken Tong uitsteken

@stravero: Bedankt! Ja


Vandaag is de VA langsgekomen. Er was iets raars bezig met zijn geslachtsdeel... Ik wist niet of het normaal was maar zijn piemeltje is precies aan het scheuren, het is heel raar maar ik kan het niet uitleggen, als ik het moment zie, maak ik wel een foto. Ik maakte me dus zorgen hierover en heb de VA vandaag laten komen.
Hij zegt dat het normaal is bij hengstenveulens en dat er niets aan de hand is. Moet het wel nog ff in het oog houden.

Weet niet of andere mensen met hengstenveulens ook rare dingen opmerken bij hun geslachtsdeel Tong uitsteken ?

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:31

Yuri heb je de gebruiksaanwijzing al gevonden van hem Haha! Tong uitsteken

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:41

Gevonden heb ik ze zeker Haha! Maar de handleiding is nog niet helemaal duidelijk. Is in een moeilijke taal geschreven maar stillaan word het meer en meer duidelijk Tong uitsteken

tienus63

Berichten: 12176
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 03:00

Ik zal hem binnenkort meten.
CR is wat gespierder dan Rohqui, maar zijn moeder zorgt beter voor haarzelf dan wat melkgift voor de kleine betreft.

CR werd trouwens vanmiddag rond de 1.30 mtr geschat door mijn schoonzusje; haar zoon is rond de 1.35 mtr.
Ik denk dat hij tussen de 1.20 en de 1.25 mtr zit, hij komt bij mij in de oksel als ik op leren klompen sta en ik ben 1.59 mtr.
Hij is inderdaad aan de maat.
Van de week was de broer van de ruiter van de hengst bij ons, die vond het ook een super beest om te zien en erg aan de maat.
Ik heb hem ingeschreven voor de veulenkeuring in juli.
Het zal mij benieuwen hoe hij het doet.
We zullen in ieder geval een ervaring rijker zijn.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:04

Het blijft een heel mooi paardje! Mooi koppie, leuk kleurtje komt er! Superpaardje Haha! !

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:40

@tienus: ok das goed Lachen Idd CR is wel wat geblokter dan Rohqui Con. De hengstenhouderij had wel gzegd dat Royal's bloederige elagante veulens geeft, fijntjes. Ik vind hem daarom nogal meevallen. Ik had hem fijner verwacht als ik de hengstenhouderij mocht geloven.

Hoe lang laat je hem bij moeder?

@stravero: Bedankt, vind ik ook Haha!

tienus63

Berichten: 12176
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:08

Hangt er mede vanaf of hij verkocht wordt of niet.
Wordt hij niet verkocht dan gaat hij denk ik in augustus de opfok in. Hij is dan ruim 5 maanden oud.
Misschien eerder als zijn moeder er tabak van heeft.

Rohqui wordt gewoon uitstekend door z'n moeder verzorgd. Ik heb het idee dat mijn merrie niet meer melk geeft dan nodig is.

CR is heel rassig om te zien, hij heeft heel veel uitstraling, maar dat hebben de meeste nakomelingen van z'n vader.
En die bespiering krijgt hij doordat hij altijd in de weer is, tenminste als hij geen groeispurt heeft. Dan ligt 'ie heel veel.

Ik heb vanmiddag nog een CD gekregen met foto's dat hij twee weken oud is.
Alle baby-looks zijn echt verdwenen, hij zit nu denk ik in de peuter/kleuter-fase.
Ik zal morgen of overmorgen nieuwe foto's maken.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:09

ok! Ik wil Rohqui Con er ook zo lang mogelijk bij, ook ongeveer 5 maanden. Maar indien hij echt moeder te lastig valt en het niet meer uit te houden is, wat vroeger maar dat zien we ook wel Ja

Quirina heeft idd melk in overvloed want als je naar d'r uier kijkt is die vol melk, en als je aan een tepel trekt, spuit er direct een straal melk uit Haha!

Rohqui Con is blijkbaar niet zo heel veel in de weer dan CR denk ik. Hij speelt graag, hij loopt graag maar niet heel veel denk ik.

Idd, heb ook al foto's bekeken van toen die geboren was en er is niets meer over van dat kleine grut Haha! De tijd gaat gewoon supersnel!

tienus63

Berichten: 12176
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:15

Ik heb hem ook maar weer eens gemeten; krap 1.30 mrt.
Als hij nog bij ons is, als hij drie, vier jaar oud is, dan is het geen paard meer voor mij, waarschijnlijk veel te groot.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:59

idd das wel groot! Wel raar, vorige maand was het nog exact dezelfde grootte met Rohqui Con Haha! Zal idd wel een serieuze bink worden dan!

tienus63

Berichten: 12176
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:26

Rohqui kan het nog gemakkelijk inhalen, ik heb geen enkel idee hoe bepalend de huidige grootte is voor de uiteindelijke stokmaat.
Ik vind een uiteindelijke stokmaat rond de 1.70 mtr meer dan voldoende.
We hebben twee paarden gehad die resp. 1.76 mtr en 1.78 mtr waren, en dat is toch wel erg groot.

Ik zal zo even een paar foto's van gisteren uploaden; de kwaliteit is wel waardeloos.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 13:54

ja ik heb ook geen idee in hoeverre dat bepalend is. Maar ik vind rond de 1.70m ook ideaal. Mag natuurlijk 1.72m zijn ook.

Ik heb op mn werk een vijfjarige ruin gereden van 1.85m! Dat is gewoon niet te doen. Wel erg leuk paard om te rijden, maar zoooooo groot, das gewoon niet handig.

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:18

He, weer foto's van de superstoere dekhenst (nu al Tong uitsteken ) Hij is echt superleuk, Yuri Haha! En idd, een goede maat Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:29

hey Yuri,
het was alweer even geleden dat ik de foto's hier had gevolgd. Maar wat is hij gegroeid! Bloos!
Hij ziet er echt super uit! Heeft een mooi model en chique hoofdje Ja
Die foto op de berg is wel grappig Clown

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 11:41

@natasha: haha ja Haha! bedankt!

@kim: ja hij is hard gegroeid he! Haha! bedankt, ik vind zn koppie ook zo mooi Ja Haha die berg is zijn favo plekje! hij zit daar continu op te spelen, op de berg, van de berg, erop, eraf Haha!

Jullie zullen ff niets van Rohqui Con Royal horen want ik vertrek vanmiddag op vakantie naar Tunesië voor 10 dagen!

have fun iedereen Tong uitsteken

tienus63

Berichten: 12176
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rohqui Con Royal (v. Royal Jubilee x Velcome Fontaine) 1 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:25

prettige vakantie gewenst.