Totale verrassing… shet X tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:44

Haha, dit is echt mijn droom! Dat je op een goede dag bij de paarden aankomt en je zo'n prachtige verrassing vindt! Geniet ervan, hij is prachtig <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37286
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:45

Oeps foutje bedankt. Gelukkig is alles goed verlopen lijkt het.
Ik ben wel benieuwd hoe deze verrassing gaat uitgroeien :D

fransje23

Berichten: 15395
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:51

Wat een buffeltje!
Gefeliciteerd met deze verrassing!


capopjekop schreef:
Beetje naïef gedacht :') ik ken ook alleen maar het gezegde dat ze als ze willen altijd wel een manier vinden. En dat grootte dan niet


Ik ook! Waar een wil is, is een weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:04

Evamarie schreef:
Wat leuk en ik vind "Knoest" een enorm passende naam O:)

Komt er een volgtopic? :o


Ja!

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:26

Ze vinden er echt wel iets op, wel een knap veulen en gelukkig is alles goed gegaan, benieuwd hoe hij uitgroeit.

Hier in de buurt lopen 2 shetjes merrie en hengst en destijds al bijna 18 jaar samen nooit iets gebeurt en altijd samen gelopen en 3 jaar geleden ineens een veulen in de wei, die hebben er nog langer over gedaan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:31

Gefeliciteerd, dit is wel een hele leuke verrassing, wordt vast een ideale kinderpony :D

Koper

Berichten: 30306
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:33

Jemig, wat een combinatie. Goed dat je ze uit elkaar hebt gehaald. En wat fijn dat het allemaal goed is gegaan, dat zal best een lastige bevalling zijn geweest.

De hengst ziet er leuk uit, en hopelijk krijg je een leuke kinderpony aan het veulen :) Wat fantastisch dat je zo'n brave merrie hebt, lijkt me echt een droompony <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:36

Ik vind het heel naïef te denken dat het niet lukt.

Beetje opzoekwerk had je namelijk kunnen weten dat het écht wel kan... Op YouTube staan zelfs filmpjes van een minipaardje dat door een fries gedekt wordt... Of je dat moet willen???

Fokkers geven hun merries op eind van de dracht vaak al merrie brok, je hebt dan eigenlijk wat geluk dat alles goed gegaan is... Veulen ziet er ook grof uit, voor zelfde geld had deze blijven steken in geboortekanaal.

Hoop dat het gezond opgroeid en alvast een fijne opvolger voor je dochter is.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2468
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:38

Ik vind het ook een beetje zorgelijk dat we maar herhalen dat het veulen zich wel aan de baarmoeder aanpast, want er zijn echt gevallen waarbij dit flink mis gaat tijdens de geboorte := Ik zou absoluut niet zo’n groot verschil willen tussen merrie en hengst, in de hoogte en de breedte niet.

Het is wel een dotje! Ik ben benieuwd hoe hij opgroeit. Misschien heb ik er overheen gelezen maar is het een blijvertje?

pien_2010

Berichten: 43503
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:46

Ik vind het een leuk veulen die nu al parmantig uit zijn ogen kijkt. Stevig mannetje.

tengeltje11
Berichten: 7151
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 20:05

Art_Ificious schreef:
Ik vind het heel naïef te denken dat het niet lukt.

Beetje opzoekwerk had je namelijk kunnen weten dat het écht wel kan... Op YouTube staan zelfs filmpjes van een minipaardje dat door een fries gedekt wordt... Of je dat moet willen???

Fokkers geven hun merries op eind van de dracht vaak al merrie brok, je hebt dan eigenlijk wat geluk dat alles goed gegaan is... Veulen ziet er ook grof uit, voor zelfde geld had deze blijven steken in geboortekanaal.

Hoop dat het gezond opgroeid en alvast een fijne opvolger voor je dochter is.


Wat een onzin dat merries extra nodig hebben tijdens de dracht.
Fok al kleine 20j veulens, naast deze verrassing lopen hier nu nog 5 (geplande) veulens. In al die jaren nog nooit een merrie ook maar iets bijgegeven tijdens de dracht of na de bevalling. Veulens blijven altijd min 6 maand bij mams en echt nog nooit een merrie gehad die na die 6 maand te schraal stond.
Dus beter niets zeggen dan iets veralgemenen waar je eigenlijk niet voldoende van af weet.

Naïef kan mss wel zijn, maar zoals ik al zei, een leuk leven in een stabiele en gemengde kudde was een top leven voor haar, dat is nu dus wel gedaan en ik weet zeker dat ze op dat vlak gelukkiger was in haar kudde dan nu alleen met haar vriendin…

Het enige risico hier was dat het veulen idd heel grof en breed is, niet dat ze iets te kort komt/kwam.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:09

Dat is een flink veulen! Wel een schatje en gelukkig alles goed gegaan. Een beetje naïef dat wel…maar nu lekker van genieten!

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:14

Awwww wat schattig! Toch bizar hoe de natuur dat allemaal regelt! <3 <3

Hoe heet hij?

tengeltje11
Berichten: 7151
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 20:23

Nog naamloos, kids moeten er uit raken… :Y)

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:26

Shetti als bijnaam, shet van Shetlander en ti van tinker. Ik maak maar een grapje hoor! Ik ben benieuwd!!

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:31

ElfBeau_067 schreef:
Shetti als bijnaam, shet van Shetlander en ti van tinker. Ik maak maar een grapje hoor! Ik ben benieuwd!!


Ja of Tiet :') Tinker x Shet :j

Tuurlijk is het suffig maar ts geeft aan haar les te hebben geleerd en pony staat apart. Knap dat je merrietje het zelf heeft gedaan, heb ik er overheen gelezen of is het ook haar eerste veulen?

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:38

haha. Ik volg even mee.
Ik ben benieuwd hoe groot dat veulen wordt.
Dit had ik nooit voor mogelijk gehouden!

Suzanne F.

Berichten: 49300
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:48

Wat een leuke verrassing! Gelukkig is alles goed gegaan. Ik ken een wat extremer geval waarbij het maar net goed is gegaan, maar de merrie kan nooit meer veulens krijgen. Dat was een kleine Shetlander merrie en een KWPN gefokte e-pony hengst (ongeveer 1.54 m.).
Het veulen is eruit gekomen maar er is wel veel stuk gegaan. Merrie heeft het wel overleefd. Was erg bijzonder want met een maand was het veulen bijna even groot als de moeder.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:55

tengeltje11 schreef:
Art_Ificious schreef:
Ik vind het heel naïef te denken dat het niet lukt.

Beetje opzoekwerk had je namelijk kunnen weten dat het écht wel kan... Op YouTube staan zelfs filmpjes van een minipaardje dat door een fries gedekt wordt... Of je dat moet willen???

Fokkers geven hun merries op eind van de dracht vaak al merrie brok, je hebt dan eigenlijk wat geluk dat alles goed gegaan is... Veulen ziet er ook grof uit, voor zelfde geld had deze blijven steken in geboortekanaal.

Hoop dat het gezond opgroeid en alvast een fijne opvolger voor je dochter is.


Wat een onzin dat merries extra nodig hebben tijdens de dracht.
Fok al kleine 20j veulens, naast deze verrassing lopen hier nu nog 5 (geplande) veulens. In al die jaren nog nooit een merrie ook maar iets bijgegeven tijdens de dracht of na de bevalling. Veulens blijven altijd min 6 maand bij mams en echt nog nooit een merrie gehad die na die 6 maand te schraal stond.
Dus beter niets zeggen dan iets veralgemenen waar je eigenlijk niet voldoende van af weet.

Naïef kan mss wel zijn, maar zoals ik al zei, een leuk leven in een stabiele en gemengde kudde was een top leven voor haar, dat is nu dus wel gedaan en ik weet zeker dat ze op dat vlak gelukkiger was in haar kudde dan nu alleen met haar vriendin…

Het enige risico hier was dat het veulen idd heel grof en breed is, niet dat ze iets te kort komt/kwam.


Sorry hier moet ik toch even op reageren. Want het is wel degelijk belangrijk om een dragende merrie met goed kwalitatief voer bij te voeren.
Je moet eens weten hoeveel veulens/jonge paarden bemerkingen hebben die al tijdens de dracht kunnen zijn ontstaan door een gebrek aan goede voedingsstoffen.
Je kunt een heleboel leed voorkomen door een dragende merrie goed te begeleiden.
Dus wat Art_Ificious zegt is géén onzin.

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:56

Wat een kleine kast is het al :))

Gelukkig is alles goed gegaan! Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit, denk dat het een superleuk ding wordt :D

Wintu

Berichten: 3029
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:09

Och wat een leukerd! Gefeliciteerd :D

Bikkeltje al :D

Wintu

Berichten: 3029
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:11

Wordt er bij een geboortetopic van een goed verlopen bevalling altijd zo gezeurd? Man man man, wat een negativiteit.

_Mar3
Berichten: 471
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:17

Wat een leuk stevig ventje met een mooi snoetje! Benieuwd welke naam hij krijgt.

horsii

Berichten: 7636
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:17

Wat een kast van een veulen. Hele leuke verassing.

Zebrastreep

Berichten: 9799
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:21

Wat een dotje <3

Mooie kleur , en een bijzonder combinatie. Ik ben heel benieuwd hij uit gaat groeien.