Kopen zonder kijken in Wales

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:20

Begrijpelijk. Hopelijk vinden ze beiden een goed plekje.
Pipp bevestigt toch wel weer het oude vooroordeel van het gemiddelde roan paard. Vossen en valen zijn bliksemstralen. }> .
Gemotiveerd, maar met een flinke gebruiksaanwijzing. :D

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 23:10

Die uitspraak kende ik nog niet Senna. Welke kleuren worden er allemaal onder valen verstaan?

Pipp is wel echt een hele goede pony. Als je een goede menner bent zou ze ook super gaaf voor de wagen zijn. Maar mij niet bellen, met mijn nwr fokmerrie geprobeerd maar geen succes. En het mennen heb ik ook echt niet in de vingers haha.

Sjonnie, ik heb haar niet meer gemeten maar heb haar op 1.34 gezet zoals de laatste keer. De kont is laatste keer gemeten op 138/139cm. Ik zag al wel dat ze wat aan het bijtrekken was van voren. Maar ze is echt een flinke pony met veel body <3

Iris, voor een fokmerrie geen veulens meer. Zoals ik eerder zei, dan minimaal 2 jaar oud maar liever tussen de 5 en 8 jaar. Dan weet je echt wat je koopt.
Heb wel een nakomeling van mijn hengst gekocht maar dat wil ik al 3 jaar, vanaf dat hij ging dekken. Eigenlijk 6 jaar want dat wilde ik al toen ik hem kocht. Ben wel oprecht heel kieskeurig daarin geweest en dit jaar dus pas 'the one' gevonden en mogen kopen. Vorig jaar was er ook een heel goed veulen maar die was bij voorbaat al niet te koop helaas. Ik werd er zenuwachtig van haha want 3 jaar verder en had nog steeds niks van hem.
Naast degene die ik heb gekocht is er nog een geboren met de x factor dus een heel goed jaar dit jaar.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:16

Citaat:
Die uitspraak kende ik nog niet Senna. Welke kleuren worden er allemaal onder valen verstaan?

Valen zijn schimmels. Het is een oud gezegde in de paardenwereld.
Het is natuurlijk niet waar, maar mensen plakken graag stickertjes.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:08

Ik hoop dat je snel een mooi plekje voor ze beide hebt!

Begrijp ik dat je nou een nieuwe merrie hebt gekocht? Een wat oudere?

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 14:12

Majo,
Nee ik heb geen nieuwe merrie. Ik gaf alleen aan dat als er ooit een nieuwe fokmerrie komt ik geen veulen zal aanschaffen. Deze zal dan ouder zijn zodat je beter weet wat je koopt.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:43

Aah dan las ik dat verkeerd sorry!

Ik hoop voor je dat er een keer een goede mooie merrie voor je op je pad komt