Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 17:17

Ja heel blij met het huis, momenteel is het natuurlijk denk ik bijna overal janken met alle regen. Maar verder wordt het steeds meer ons eigen plekje. De komende jaren zijn al vol met projecten die we willen gaan doen, maar het kan niet allemaal tegelijk haha.

Voor nu hebben we de prioriteit gelegd bij de basisbehoeften voor de pony's. Dus als eerste hebben we een track gemaakt, dat is nu af maar momenteel door het prutweer wel afgesloten. Daarnaast hebben we de schuilstal bestraat, daar ben ik nu heel blij mee.
Een paar weken geleden heb ik ook een hek gemonteerd zodat ik de helft van de schuilstal kan afsluiten. Maakt het voeren wat makkelijker, dient als noodbox als het nodig is en ik gebruik hem af en toe om Vu 's nachts apart te zetten als ze even een time out nodig heeft.
Afgelopen week zijn we bezig geweest met wat beplanting voor langs de track.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had eigenlijk ook op de planning om de paddock nog aan te vullen met zand, dat is wel erg nodig. Helaas kwam het slechte weer net het weekend dat ze met machines zouden komen en is het sindsdien niet meer droog genoeg geweest om het land op te komen. Dus het is nu even survivallen tot de lente en dan wordt dat ook weer beter gemaakt. De slechtste stukken hebben we met het kruiwagentje aangevuld, want het zand ligt er al wel. Maar 20 kuub zand met een kruiwagentje verplaatsen gaat me iets te ver, dus de rest van de bult komt wel weer als de grond goed droog is.
Dus voor nu is het met deze hoeveelheid regen nog een zwembad bij vlagen, maar dat is in heel Nederland een probleem volgens mij. Het trekt gelukkig wel vrij vlot weg, hier hoe het is vlak na een flinke bui en als het een half dagje even niet regent.
Afbeelding

Afbeelding

En mijn goede voornemen voor komend jaar is meer tijd besteden aan de pony's zelf. Met het op orde maken van de plek gaat daar natuurlijk veel tijd in zitten en na Kirs was ik ook wel even de motivatie kwijt om qua training wat te doen.
Met Nim heb ik een hele fijne band, dus daar is de drempel het laagste om even lekker te prutsen. Maar de andere twee beleef ik ook weer steeds meer plezier mee.
Afbeelding

Afbeelding

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:26

Wat een mooi nieuw plekje hebben jullie!
Fijn dat je weer meer plezier terug krijgt bij de pony's.
Nim is echt prachtig geworden! Wat heeft ze ook mooie lange manen! <3

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:50

leuke foto's Mooney! Je paarden hebben echt een paradijsje (in wording).. genieten hoor. Op naar droger weer!

Hondjes ook alles goed?

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 12:14

Ziet er goed uit mooney! Wel grappig dat je Nim nu het makkelijkste oppakt want zij was toch best heftig als klein veulen? Heeft je opvoeding goede vruchten afgeworpen :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 12:43

@AnnetteFlame: Ja goed onthouden, Nim was echt helemaal wappie als veulen! Ik maak nog weleens het grapje dat ze twee persoonlijkheden heeft :+ dus het blijft wel een aparte, maar voor mij heel goed te begrijpen. Ze is meestal heel meegaand en open, maar als ze echt bang/boos is dan gaat ze ook gelijk in de fight modus.
Zit wel redelijk wat overlap in met hoe Kirs was, dus dat maakt denk ik ook deels dat het al zo vertrouwd voelt. Het is geen dooie, maar ik weet precies wat ik aan haar heb en dat is heel fijn. Scheelt wel dat ze heel snel leert en dan ook spanning afvloeit, dus als we een keer drama hebben omdat er iets eng is en we lossen het op dan is het gelijk helemaal ok en chill de volgende keer. Dat was bij Kirs wel anders, die vond spanning afvloeien altijd erg ingewikkeld.

@juval: de hondjes vinden het geweldig hier. Die zijn lekker muizen aan het jagen (Merlin heeft ook een talent om vogels te vangen, niet helemaal de bedoeling :+ ), houden ons gezelschap bij alle klusjes, de hooischuur in een soort indoor speeltuin voor ze en aan het eind van de dag vervullen ze hun functie als schoothond ook prima. Brum vindt het een beetje jammer dat hij als ze doordrenkt van de regen in huis komen een badjas aan moet, maar verder hebben ze niets te klagen denk ik.
Beetje hondenspam:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lyona bedankt! Ja die manen zijn echt bizar, helemaal als je bedenkt dat ze nog geen 2 jaar oud is.

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:23

ah, heerlijk, de hondenspam! :) ... fijn dat ze zo behulpzaam zijn ook. :D