Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:31

Klacht indienen bij de gemeente zal ook wel niet in goede aarde vallen denk ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:38

Nee en sowieso is dat niet hoe ik het "wil spelen" stom gezegd. Maar als je dat soort dingen doet en je er basicly voor zorgt dat we elke maand halve bomen langs onze paddock en weide aan het uit doen zijn van jouw vuilberg maar we je niet aanklagen. Ga dan alsjeblieft niet zeuren over dat wij jou boycotten en al helemaal niet met leugens. Een beetje realiteitszin zou mooi zijn. Maar dat zal wel te veel gevraagd zijn van deze specifieke mens. :x :x

Al geef ik eerlijk toe dat hij heel voorzichtig moet beginnen treden want het blijft niet duren dat we het allemaal maar over ons heen laten komen ook niet natuurlijk. Op een keer is het genoeg. Zeker als hij meer van dit soort leugens gaat verspreiden. Dan klaag ik hem gewoon aan voor laster. Zodra je dingen begint te vertellen over schulden loop ik het risico dat men niet meer met mij wil handelen voor een betaalachterstand die niet eens bestaat. Ik heb nu een fijne boer voor hooi maar die mens heeft ook niet het eeuwige leven. :\ Dus als ik dat meer ga terug horen dat de beste man dat uitgebreid verspreid dan zal ik toch moeten gaan ingrijpen op één of andere manier en liefst op een wettelijke.

(Al heb ik ook al gemompeld dat ik cannabisplanten tussen zijn mais zou zetten. _O-)

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:48

Ayasha schreef:
(Al heb ik ook al gemompeld dat ik cannabisplanten tussen zijn mais zou zetten. _O-)


Gewoon doen, maar wel pas in maart he, t is nu bloeitijd _/-\o_ :D Levert je nog goed geld op ook denk ik.. En dan zeggen, maar ik heb er niks mee gedaan, is zijn hoop, als de politie komt klagen en anders.. katsjing, katsjing.. {:} :wave:

Maar alle gekheid op een stokje, je hebt neem ik aan wel bewijzen dat je bij die andere boer koopt en anders zou ik gewoon in vervolg een kwitantie vragen.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:25

Ehhh welke Cannabis de Sativa of de Hollandica }>

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 18:30

Maakt niet uit. Mijn plan in mijn gedachten was om te planten en dan de politie te bellen als ze klaar waren om te oogsten. _O- Zodat boer1 een bezoekje zou krijgen. :))
Ik neem daarna natuurlijk met liefde de huur van dat bewuste stuk over zodat de eigenaar een niet wiet-kwekende huurder heeft. :)) :))

De buurman heeft gezien dat boer2 ook onze weide is komen hooien. Dus hij gaf wel toe dat het idd onlogisch was dat we bij boer1 zouden kopen als we dan boer2 vervolgens laten komen om te hooien.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:57

Moet je wel zorgen dat je niet gezien wordt door de buren als je de canabisplantjes tussen de mais zet. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 20:39

Die mais staat 2,5m hoog inmiddels, ik denk dat ik met mijn 1.50 er wel in zou slagen om onopgemerkt een tuintje te starten. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 12:57

Joy krijgt zijn hondentouw binnenkort. :')

Ik zeg trouwens dat ie moet opletten met zijn neus. :') (een vriendin vroeg meteen wat ik voor "idioot" zeg toen ze het filmpje kreeg. _O- )

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:51

Kijk het ook lekker furieus staan klooien :+

mala26

Berichten: 5004
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:43

_O- wat een lekker ding is het toch ook.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:32

Ayasha schreef:
Joy krijgt zijn hondentouw binnenkort. :')
[ Video ]
Ik zeg trouwens dat ie moet opletten met zijn neus. :') (een vriendin vroeg meteen wat ik voor "idioot" zeg toen ze het filmpje kreeg. _O- )

Wat grappig
Jij hebt ook echt wel ene Vlaams accent of iets in die richting.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 22:40

fotolijstje schreef:
Ayasha schreef:
Joy krijgt zijn hondentouw binnenkort. :')
[ Video ]
Ik zeg trouwens dat ie moet opletten met zijn neus. :') (een vriendin vroeg meteen wat ik voor "idioot" zeg toen ze het filmpje kreeg. _O- )

Wat grappig
Jij hebt ook echt wel ene Vlaams accent of iets in die richting.

Geboren en getogen in Vlaanderen dus dat lijkt me logisch. _O- Ik kan ook vrij netjes AN spreken als ik wil maar thuis doe ik dat niet natuurlijk. Al spreek ik ook geen dialect meer want mijn dialect verstaan ze in dit dorp niet. _O-

Neon: :j hij is erg enthousiast ermee. _O- daarom krijgt hij een touw. _O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:51

Misschien is zo'n bal met touw wel. Iets voor hem. Heb ook zo ene gekocht en daar speelt mijn draver meer mee dan met de gewone paarden bal (die 3x zo duur was).

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 23:59

Art_Ificious schreef:
Misschien is zo'n bal met touw wel. Iets voor hem. Heb ook zo ene gekocht en daar speelt mijn draver meer mee dan met de gewone paarden bal (die 3x zo duur was).

[ [url=m/81nvV7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heeft hij, helaas heb ik het niet kunnen filmen want ik heb echt op de grond gezeten van het lachen. Maar hij heeft zichzelf met die bal op z’n kop gemept en sinds is ie iets aarzelend met die bal. _O- hij vindt het leuk als Sam of Rêve het slachtoffer is van zijn speelgoed maar als hij zelf geconfronteerd wordt met de gevolgen vindt hij het duidelijk iets minder grappig. _O-
Dus daarom zo’n touw dat kan hij ongeveer zo goed controleren als zo’n net. :)) maar hij kan er niet in verstrikt raken. Want met zo’n net kan ik hem natuurlijk niet alleen laten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 00:02

_O- _O- een ander pesten mag wel vind hij. Maar zijn ego is dus gekwetst zodra hem zelf wat overkomt door zijn daden.
Zo jammer dat da niet op film staat.


Flostouw voor honden haha.. Wel filmen dan he.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:16

_O- Ik zie Joy al heel beteutert staan kijken naar die bal die hem ineens aanviel...

Je gaat de volgende jaren nog genoeg amusement met hem hebben denk ik. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 14:14

:)) Vandaag heeft hij mogen poseren voor zijn pasfoto. :j (hij is geschetst) en hij kreeg een complimentje over zijn manieren van de dierenarts. <3

Sam laat ik ook altijd even nakijken als de DA hier is ongeacht of daar echt een reden voor is omwille van zijn bouw en zijn spanning in zijn spieren, nu ook specifiek de tanden omdat hij soms wat anders aan voelt dan ik gewoon ben. Die kreeg een groene kaart en een begripvolle "och hij is niet stout hij moet gewoon effe laten weten wat hij er van denkt" en een aai over de bol. _O- Verstand komt dus niet met de jaren jonges. :')
Vermoedelijk is het toch een beetje die kaakbreuk waar hij wat gevoelig op reageert. (de "napijn" die iedereen die ooit een breuk gehad heeft wel zal kennen als het vochtig of koud is buiten.)
Een normaal paard zal daar niet echt op reageren maar Sam is geen normaal paard. :(:)

pien_2010

Berichten: 43341
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:19

Heerlijke verhalen over je paardjes en veulen. Ik geniet er nog steeds van.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:49

Arme Sam.
Ik herken het wel. Heb ooit mijn kaak ook gebroken gehad (het groeibeentje rechterkaak). En ook mijn pols, ik voel soms idd stekende pijn als het koud en vochtig is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 16:04

ja ik heb op die dagen meestal ook verschillende breuken die op spelen dus ik had al zo'n vermoeden maar de DA bevestigde dat dat idd kon zijn dat hij daar wat feller op reageert dan normale paarden. :(:) Op zulke dagen doe ik meestal ook niet veel met hem, los teugeltje en gewoon laag en rond zijn rondjes tot hij soepel voelt. :j

Het is ook niet dramatisch, het is niet dat ik echt een enorm verschil voel ofzo. Het is gewoon als je je dier goed kent... Soms merk je dan dat ze niet 100% in hun doen zijn ondanks dat er eigenlijk objectief niks aan te zien is. Dat heeft hij af en toe dus met die kaak, net dat kleine beetje anders reageren dan ik gewoon ben. Maar daar valt dus weinig aan te doen. :(:)

DA was ook zo lief om te zeggen dat hij de papieren en het DNA zou op sturen want waar het BCP hem netjes te woord staat moet ik steevast twee weken wachten op antwoord. :x :x (en als de papieren naar mij toe moeten geraken ze kwijt kennelijk.) dus DA zei dat hij het zou op sturen omdat ze bij hem vaak wat minder weerwoord hebben. :+
We kregen ook complimenten over Joy zijn toekomstige stal. :j Sowieso over de stal (Stal heeft heel veel verluchting en veel sociaal contact, dat was een eis van mij, ze kunnen afstand van elkaar nemen met eten dat ze op hun gemak kunnen eten, ook bij eventueel voer nijd, maar als ze sociaal willen doen kunnen ze ook aan elkaar. :j )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 16:55

Zo, inmiddels is de grote stal bijna klaar. Door omstandigheden liep dat flink vertraging op. := Daarom staan ze nu dus ook 24/7 buiten omdat ik ze niet in een te kleine stal wil. Deze grote stal zal op termijn van Joy worden maar vandaag stond mijn man te kijken en zei ie ineens "eigenlijk, als we het afdak maken, kunnen we de twee andere stallen ook door trekken tot voor, Dan zou Sam meer buiten kunnen kijken." En zodra hij mijn ogen zag blinken zei ie "ik heb zojuist een nieuwe taak op mijn to do list gezet he?"

Jep. :j :j Dan zouden ze dus alle drie een stal van 3*6m hebben. :+: Het zal nog niet voor dit jaar zijn maar manlief voelt de bui al hangen dat ik dat wel voor komende zomer op de planning zou willen proppen... _O- Als we de stallen vergroten moeten ze nl. wel buiten kunnen blijven dus het fijnst zou zijn als dat gedurende een relatief goede periode kan (iig geen vorst en sneeuw enz). :+:

Toen ik zei "Schat dees hebt ge uzelf nu wel aan gedaan he." zei hij heel simpel "We zijn tien jaar samen ondertussen. Ik ken u inmiddels goed genoeg om te weten dat ge ze liefst zo veel mogelijk ruimte geeft." :')

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:56

Geweldig dat uw man daarmee afkwam. _/-\o_
Had ik zo maar een vriend *D

pien_2010

Berichten: 43341
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 07:51

Het is een mooi stukje met al dat ge " u". Zo heerlijk vlaams en echt lief van je man.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57957
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 12:15

:D In Vlaanderen is "u" in deze context niet echt een beleefdheidsvorm. Maar als je met "ge" en "gij" spreekt, dan klinkt het gewoon beter. :') Kijk, als je nou zegt "dees hebt ge jezelf nu wel aan gedaan". Dat klinkt echt niet. _O- Mijn man zou dan heel raar naar me kijken als ik dat zou zeggen. :))

of "u" al dan niet beleefd bedoelt is in vlaanderen zie/hoor je veelal aan de zinsopbouw en natuurlijk aan de toon als je het kan horen. :D

Art: :j Ik had het niet verwacht want ik wil de stallen inderdaad groter. Maar tot op heden ben ik daar nooit echt over begonnen. Ik weet dat hij weet dat ik ze liefst groter heb staan maar je kan niet alles hebben in het leven. Blijkbaar heeft hij nu dus bedacht hoe we dat zouden kunnen realiseren. :+:

Anoniem

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:25

Joy lijkt nu weer voor een tintje lichter te kiezen voor zijn herfstjas, of lijkt dat zo? Hij ziet er goed en blij uit! En wat fijn, zulke ruime stallen :j